Divat előfizetési szolgáltatások
Annak ellenére, hogy innovatívak, a divatos előfizetéses dobozok csak mérsékelten terjedtek el; a brit divatos e-vásárlók 5%-a választja a kiegészítő dobozokat, míg 8%-a a ruházati és lábbeli dobozokat. Amikor a 2019 óta jelentős szereplőnek számító Stitch Fix makrogazdasági nyomásra hivatkozva bejelentette, hogy 2023-ban távozik az Egyesült Királyság piacáról, felhívta a figyelmet a piac nehézségeire. A szállításra összpontosító előfizetések azonban sikeresebbek; a divatvásárlók 26,7%-a rendelkezik éves előfizetéssel a jobb szállítási szolgáltatásokra. Mivel a fogyasztók elvárásai a kényelmes vásárlási élményekkel szemben nőnek, ezek az előfizetők elsősorban az ingyenes kiszállítás (83,6%) és a gyorsított szállítási lehetőségek (68,4%) előnyeit élvezik.
A fizetési módok fejlődése a divatos e-kereskedelemben
A fizetési preferenciák egyszerre mutatnak állandóságot és változást. A fogyasztók 92%-a használ bankkártyát vagy hitelkártyát, a hagyományos fizetési módok még mindig népszerűek, de a digitális alternatívák egyre népszerűbbek. A divatvásárlók 61%-a használ harmadik féltől származó pénztárszolgáltatást, mint például a PayPal, és a fogyasztók 36%-a már a mobilfizetést is használja, amelynek népszerűsége megduplázódott.
A Buy Now Pay Later szolgáltatások térhódítása
Egy különösen érdekes trend a Buy Now Pay Later(BNPL) iparágban figyelhető meg. Bár a használat kissé csökkent, 25%-ról 23%-ra, a piac jelentősen nőtt, 2020 óta megnégyszereződött.
Az előrejelzések szerint a BNPL-szolgáltatásokon keresztül elköltött 16,7 milliárd fontot 2023-ban meghaladja, és idén eléri a 30 milliárd fontot.
Az etikus hitelezési normák betartása mellett a nagy divatáruházak felkarolták a BNPL-lehetőségeket. A Shein rugalmas fizetési tervei révén például a vásárlók több részletre oszthatják a fizetést a Klarna és a Clearpay segítségével. Ehhez hasonlóan az ASOS is számos részletfizetési tervet kínál, de a fizetési oldalaikon jól láthatóan figyelmeztetnek a felelős költekezésre. A változó fizetési tájkép a fogyasztói magatartás és a pénzügyi preferenciák szélesebb körű változásait tükrözi, bár a kiskereskedők a késleltetett fizetési lehetőségek kihasználásakor hangsúlyozzák a gondos költekezés értékét.