.
7 fő ok, amiért az európaiak az online vásárlást választják
A vásárlókat számos ok készteti az online vásárlásra, például:
- házhozszállítás
- olcsó árak
- jó ajánlatok
- kényelem
- szélesebb termékválaszték
- magasabb szintű termékinformáció
- 24/7 elérhetőség
A házhozszállítás az Egyesült Királyságban a válaszadók 50%-a, Németországban a válaszadók 43%-a, Franciaországban a válaszadók 42%-a, míg az olcsó árak a válaszadók 47%-a számára jelentenek prioritást.
EU-piacok: Eszközhasználat és vásárlási kategóriák
Az európai fogyasztók körébena legnépszerűbb digitális eszközök az asztali számítógépek, amelyeket a laptopok és az okostelefonok követnek. Az asztali számítógépek használata azonban csökkent, a globális válaszadók 40%-a állította, hogy soha nem vásárol asztali számítógépen. A laptopok népszerűbbek vásárlási eszközként, a válaszadók 24%-a állította, hogy az elmúlt évben soha nem vásárolt laptopon.
Az okostelefonok a legnépszerűbb eszközök az online vásárláshoz, Franciaországban 39%, az Egyesült Királyságban 38%, Németországban pedig 29% használja őket mindig.
Az okostévés kereskedelem még nem vált népszerűvé, az Egyesült Királyságban és Németországban a vásárlók 83%-a soha nem használta.A divat és a kiegészítők a legnépszerűbb onlinetermékkategóriák, a Benelux államokban a vásárlók 64%-a, Németországban pedig 61%-a vásárolt divattermékeket az előző évben. Az európai válaszadók azonban az elmúlt évben kevésbé valószínű, hogy online vásároltak élelmiszert, mint a 20 ország átlaga (41%). A szépségápolási és kozmetikai termékek szintén népszerűbbek a Benelux-országokban, a vásárlók 39%-a vásárolt online elektronikai cikkeket az elmúlt évben.A háztartási cikkek szintén népszerű online vásárlás, a Benelux-országok és Németország válaszadóinak 41%-a vásárolt háztartási cikkeket az elmúlt évben.
Szállítási elvárások az EU-ban: Gyorsaság kontra fenntarthatóság
Az uniós piacokon működő kiskereskedőknek és márkáknak meg kell felelniük a vásárlók szállítási sebességgel kapcsolatos elvárásainak ahhoz, hogy eredményesen versenyezzenek és több vásárlót nyerjenek. Az északi fogyasztók számára az egynapos kiszállítás jelentéktelen, míg az Egyesült Királyságban és Franciaországban a másnapi kiszállítást nagyra értékelik.
Az északiak használják a legkevésbé a másnapi kiszállítást, 41%-uk nem gondolkodik rajta semmilyen vásárlásnál.
A francia fogyasztók a szén-dioxid-semleges házhozszállítást értékelik a leginkább, 75%-uk értékeli vagy nagyon fontosnak tartja. A Benelux-államokban (69% szerint fontos vagy nagyon fontos) a környezetbarát kiszállítás nagyobbra értékelik, mint az északi országokban.
EU-piacok: Főbb meglátások
A kutatás jelentős eltéréseket mutat az online vásárlási szokásokban az európai piacokon, a preferenciák és prioritások tekintetében pedig egyértelmű minták rajzolódnak ki. Miközben a digitális kereskedelem továbbra is növekszik, a szállítási elvárások, a vásárlási szokások és a vásárlási gyakoriság terén jelentős regionális különbségek vannak.
A legfontosabb trendek szerint az okostelefonok megelőzik a hagyományos asztali számítógépeket, mint a vásárlás preferált eszközei, bár az elfogadottsági arányok régiónként eltérőek. A divat és a kiegészítők dominálnak az online vásárlásokban az egyes piacokon.
Ezek az eredmények azt sugallják, hogy a kiskereskedőknek az európai piacokon való terjeszkedés során az egyformán alkalmazható megközelítés helyett inkább piacspecifikus stratégiákat kell alkalmazniuk. A határokon átnyúló e-kereskedelem sikeréhez elengedhetetlen a szállítási lehetőségek, a fizetési küszöbök és a környezettudatosság helyi preferenciáinak megértése és az azokhoz való alkalmazkodás.