
A keresést használó vásárlók készen állnak a vásárlásra. Tudják, hogy mit akarnak, és gyorsan meg akarják találni. A Luigi’s Box elemzése szerint a keresés használata után a konverzió valószínűsége akár 44%-kal magasabb, mint a szokásos kategóriák böngészése után. Egyes szegmensekben, például a könyvek vagy a B2B webáruházak esetében a keresés a teljes értékesítés akár 90%-át is kiteszi. Ez főként azért van így, mert a vásárlók gyakran konkrét címeket keresnek.

Source: luigisbox.com
Kevesebb keresés mobilon
Bár a mobilos vásárlás népszerű, bizonyos területeken elmarad. Nem azért, mert a vásárlók nem akarnak, hanem mert maga az UX gyakran megnehezíti számukra. A keresősáv gyakran nem látható, hiányoznak a prediktív javaslatok, vagy a találati oldal rosszul olvasható. Pedig ezek egyszerű kiigazítások – egy mindig látható nagyító, a találatok azonnali betöltése az első karaktertől kezdve, vagy a hangbeviteli képesség. Ezek olyan elemek, amelyek jelentősen növelhetik az elkötelezettséget és a mobilos konverziókat.

Source: luigisbox.com
Van értelme a prediktív keresésnek?
Az adatok azt mutatják, hogy azok a felhasználók, akik a keresés során használják az automatikus kiegészítést, gyakrabban fejezik be a vásárlást, mint azok, akik figyelmen kívül hagyják azt. Ezért jó, ha aktív navigációs eszközként érzékeljük a webáruházban. Előnye nem csak a gépelési idő lerövidítésében rejlik. Segít a felhasználóknak megbizonyosodni arról, hogy jó úton járnak. Emellett növeli az esélyt, hogy megtalálják a konkrét terméket. Egy jó megoldásnak kezelnie kell az összetettebb beviteleket: megbirkózik a hiányos lekérdezésekkel, termékkódokkal vagy különböző nevekkel, miközben releváns kategóriákat, márkákat és konkrét termékeket kínál – mindezt valós időben, gépelés közben.
Amit a vásárló nem talál meg, azt nem fogja megvenni
Amikor egy vásárló beír egy konkrét keresést a keresőbe, és nem kap eredményt, akkor egy pillanatnyi frusztráció lép fel – és gyakran ok arra, hogy azonnal elhagyja az oldalt. Az adatok azt mutatják, hogy a keresések akár 9%-a is eredmény nélkül végződik, és ez az arány egyes szegmensekben, például az alkatrészek esetében még magasabb. Nem mindig arról van szó, hogy a termék hiányzik a kínálatból. Gyakran elég egy kis különbség a jelölésben: eltérő kódformátum, elírás, köznyelvi kifejezés vagy eltérő deklináció. Ha a keresőmotor nem képes felismerni ezeket az eltéréseket és nem tud alternatívát kínálni, akkor a látogató és a megrendelés felesleges elvesztése következik be.
A vásárlók akár egyharmada a sikertelen keresés után azonnal, újabb próbálkozás nélkül távozik. Még akkor is, ha valóban van raktáron a termék – csak nem „értették meg” egymást a felhasználóval.
A megrendelés számít. És az első oldal
Ugyanaz a szabály érvényes, mint a Google esetében – ha a terméked nincs az első oldalon, az olyan, mintha nem is létezne. A vásárlók akár 89%-a soha nem nézi meg a találatok következő oldalát. A vásárlói magatartást, a termék árrését vagy népszerűségét figyelembe vevő optimalizált rangsorolás elengedhetetlen. A találatoknak az árat, a rendelkezésre állást és a releváns adatokat is közvetlenül az előnézetben kell megjeleníteniük.Egy másik téma a szűrők. A vásárlók gyakran figyelmen kívül hagyják őket, mert túl általánosak, vagy egyáltalán nem látják őket. A dinamikus szűrők, amelyek a lekérdezés típusa szerint változnak (pl. átló a tévékészülékek esetében, csatlakozótípus a fejhallgatók esetében), segítenek az ügyfeleknek gyorsabban megtalálni, amire szükségük van, és kiküszöbölik a súrlódási pontokat a vásárlási folyamatban.
A webáruházi keresés a vásárlási folyamat részeként
A keresés a webáruházak egyik leginkább alábecsült része – mégis közvetlen hatással van a konverzióra, az elégedettségre és az értékesítésre. Legyen szó a javaslatok minőségéről, a pontatlan lekérdezések kezelésének képességéről vagy a találatok megfelelő rangsorolásáról… minden részlet meghatározza, hogy a vásárló befejezi-e a vásárlást.