Érdekel
2. October 2019
2. October 2019

Ügyfélszegmens és szegmentáció

< 1 perc olvasási idő

A piaci szegmentáció egy marketingeszköz adott piac szerkezetének megismerésése és vizsgálására, amelyen az eladó saját termékeit vagy szolgáltatásait szeretné kínálni. A szegmens fogalom alatt az ügyfelek azon csoportját értjük, akik valamilyen módon homogén egészet képeznek. A szegmensnek megfelelően nagy méretűnek kell lennie ahhoz, hogy érdemes legyen megcélozni reklámmal. Az ügyfeleknek nagyjából hasonló tulajdonságokkal kell rendelkezniük, mint például kor, iskolai végzettség vagy földrajzi elhelyezkedés. Fontos az is, hogy ezek ne változzanak gyakran a minél jobb célzás érdekében. A szegmentáció után következik a “targeting”, azaz a célzás, amely már konkrétan az adott csoportra fókuszál, valamint a pozicionálás, amely abban segít, hogy megkülönböztessük magunkat a konkurenciától.