2 perc olvasási idő

Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t

A Reuters szerint Donald Trump amerikai elnök "nagyon, nagyon rossznak" nevezte az EU kereskedelmi gyakorlatát az Egyesült Államok számára, és bejelentette, hogy január 21-én újabb vámokat tervez kivetni az EU-ra. Az amerikai-EU kereskedelemben potenciálisan jelentős változást eredményezhet, hogy Trump a Fehér Házban kijelentette, hogy a vámok "az egyetlen mód" a tisztességes kereskedelmi kapcsolatok elérésére.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t
Forrás: Depositphotos

Trump szerint a fő probléma az USA kereskedelmi deficitje az EU-val szemben. A Kanada és Mexikó elleni hasonló akciókkal ellentétben, ahol február 1-jét jelölte meg határidőként, az uniós vámok kivetésének konkrét időpontját még nem határozta meg.

Hogyan érinti ez az online vásárlást?

Az új vámok jelentősen befolyásolhatják az e-kereskedelmet és az USA és az EU közötti határokon átnyúló kereskedelmet. Az USA-ban értékesítő európai kereskedők számára magasabbak lehetnek a költségek. Ezek a többletköltségek valószínűleg a végső fogyasztói árakban is tükröződnének.

A helyzet egyelőre tisztázatlan, mivel számos kulcsfontosságú tényezőt még nem határoztak meg:

  • a vámok pontos alkalmazási köre
  • konkrét termékkategóriák
  • a végrehajtás ütemezése

Trump vámfenyegetései: Globális reakciók és gazdasági következmények

A Reuters szerint a pénzpiacok már reagáltak Trump megjegyzéseire; az S&P 500 index egy hónapja a legmagasabb értéket érte el, de az EU és Kína elleni újabb fenyegetések megfordíthatják ezt az emelkedő tendenciát.

Európa felkészült az esetleges amerikaiakra. vámokra – mondta Robert Habeck leköszönő német alkancellár, aki hangsúlyozta az uniós egység fontosságát a problémák kezelésében

. Figyelmeztetett, hogy az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi viták mindkét fél számára károsak lennének, és utalt arra, hogy a megtorló intézkedések hatással lehetnek az amerikai gazdaságra, különösen a fogyasztói szektorra.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge