
A Zara vezeti a spanyol márkákat
A divatóriás Inditex megerősíti domináns pozícióját, zászlóshajója, a Zara vezeti a rangsort 33,947 milliárd dollárral, ami lenyűgöző, 36%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A csoport többi márkája még jelentősebb növekedést ért el – Massimo Dutti (+50%), Pull&Bear (+45%), Bershka (+47%) és Stradivarius (+44%). A versenytárs Mango szintén 26%-kal javult, és elérte az 1,835 milliárd dollárt.
A Movistar és a banki óriások vezetik a toplistát
AMovistar 12,619 milliárd dolláros márkaértékkel a telekommunikációs szektor vezető márkája, míg a BBVA 11,350 milliárd dolláros márkaértékkel vezeti a bankszektort, a Santander pedig 9,203 milliárddollárral szorosan mögötte áll .

Source: kantar.com
Kiskereskedelem és technológia: Mercadona digitális nyomulása kontra korlátozott startup jelenlét
A Mercadona az egyetlen kiskereskedelmivállalat a listán, amely 33%-os növekedést követőenfenntartja 3,011 milliárd dolláros értékét, és bejelentette, hogy mostantól 2028-ig 250 millió eurót kíván költeni digitális átalakulására. A rangsor minimális jelenlétet mutat a technológiai startupok számára, kivéve a Glovo-t, amely a 22. helyen egyetlen új generációs cégként jelenik meg 587 millió dolláros értékkel. A felfedezésből kiderül, hogy Spanyolország a banki és az energetikai szektor mellett alapvetően továbbra is a bevett ágazatokra, köztük a divatra támaszkodik.

Source: kantar.com
Globális perspektíva: A világranglistán Spanyolország 115 milliárd dolláros márkaértéke
Spanyolország 115,589 milliárd dolláros márkaértéke széleskörű erőt mutat a hazai piacon. Franciaország áll az első helyen a maga 398,845 milliárd dolláros márkaértékével, amelyet Németország követ 377,390 milliárd dollárral és India 345,780 milliárd dollárral.Japán (200,485 milliárd dollár) és Kanada (183,842 milliárd dollár) jóval Spanyolország fölött van, de az utóbbi több kulcsfontosságú piacnál is erősebb, köztük Brazíliánál (72 milliárd dollár).520 milliárd dollár), Mexikó (68,308 milliárd dollár) és Dél-Afrika (29,744 milliárd dollár). Ez a pozícionálás azt jelzi, hogy bár a spanyol divatmárkák jó helyzetben vannak, sok lehetőség van a növekedésre, hogy kihívást jelentsenek a világ vezető márkamárkáinak.