
Figyelemre méltó, hogy a megkérdezett vállalatok 65%- a már beépítette az automatizálást és a mesterséges intelligenciát az A/B tesztelési és kísérleti eljárásaiba . Még ennél is figyelemreméltóbb, hogy az örökbefogadások közel felére tavaly került sor, ami a mesterséges intelligencia integrációjának gyors növekedését jelzi.
2024-re előretekintve a marketingesek megdöbbentő 87% -a hangsúlyozza az innováció kritikus szükségességét céljaik eléréséhez. Mindazonáltal, mivel a válaszadók 20%-a panaszkodik a meglévő módszerére, van még mit fejleszteni a webes kísérletezés területén. Sőt, a válaszadók 23%-a szerint jelenlegi megközelítésük nem kifinomult.
Számos akadály akadályozza a sikeres kísérletezést. A marketingesek 43% -ának legfontosabb a költségvetési korlátozások; Ezt szorosan követik az erőforrás-, idő- és figyelemkorlátozások, amelyek 39% -ot befolyásolnak. A nem megfelelő eszközök vagy technológia (25%), a tanszéki silók (25%) és a kísérletek kis terjedelme (18%) további nehézségeket okoz.

Source: Optimizely
E kihívások ellenére egyértelműen ígéretesek az automatizálás és a mesterséges intelligencia számára. Figyelemre méltó, hogy a marketingesek 89% -a úgy gondolja, hogy a mesterséges intelligencia a válasz ezen akadályok leküzdésére. Pontosabban, bár 62% reméli, hogy az AI javítja a pontosságot, 70% úgy látja, hogy felgyorsítja a kísérleteket.
Ami a jövőt illeti, az Egyesült Királyság marketingeseinek 48% -a mesterséges intelligenciát kíván használni személyre szabottabb és személyre szabottabb tartalom előállításához. További 41% ígéretet lát a címsorok, grafikák és cselekvésre ösztönzések mesterséges intelligencia segítségével történő tömeges előállításában. Emellett 32% kísérleti hipotéziseket szeretne létrehozni, 37% pedig mesterséges intelligenciát szeretne alkalmazni a dinamikus forgalomelosztáshoz a tesztváltozatok között.

Source: Optimizely
Az Optimizely sajtóközleménye rávilágít arra , hogy a mesterséges intelligencia hogyan alakulhat át a marketingben:
„Sok vállalatnak még csiszolnia kell kísérleti módszereit a jobb testreszabás és a magasabb konverzió érdekében a mai szorosan figyelemmel kísért vállalati döntések környezetében. A mesterséges intelligencia és a kísérletezés konvergenciája lehetővé teszi a marketingszakemberek számára, hogy pontosan azonosítsák az egyes ügyfélprofilokhoz illeszkedő tartalmakat, ezáltal lehetővé téve az agilis változásokat, amelyek eddig soha nem látott mértékben javítják a digitális élményt.
Ez a változó terep hangsúlyozza, hogy a mesterséges intelligencia döntő szerepet fog játszani a marketing, az innováció és a személyre szabás irányának meghatározásában , nem csak az Egyesült Királyságban.