A tartalommarketing a marketing olyan formája, amely értékes tartalmat hoz létre olvasója, az ügyfél gazdagítása és oktatása érdekében. Ez a marketing hosszabb formája, amely arra törekszik, hogy olyan tartalmat hozzon létre, amely különösen értékes és releváns a címzett számára, azzal a szándékkal, hogy végül ezt a műveletet nyereségessé tegye a meghatározott közönség számára. Az a tény, hogy az eladó valóban értékes, az ügyfél számára hasznos tartalmat nyújt, megkülönbözteti őt másoktól, akiknek hirdetése nem nyújt új információkat vagy érdekes tényeket, amelyek segíthetnék az ügyfelet. A tartalommarketing arról szól, hogy elmondja a márka történetét, és értéket nyújtson a közönségnek, nem pedig csak a termékeit vagy szolgáltatásait. Ez egy hosszú távú stratégia, amely arra összpontosít, hogy erős kapcsolatokat építsen ki a célközönséggel azáltal, hogy kiváló minőségű, számukra releváns tartalmat biztosít számukra.