Sajátos: A céloknak világosnak és pontosnak kell lenniük, nem homályosaknak. Mérhető: Képesnek kell lennie számszerűsíteni, vagy legalább valamilyen módon mérni az előrehaladást.
Megvalósítható: A céloknak reálisnak és elérhetőnek kell lenniük, figyelembe véve erőforrásait és korlátait.
Idevágó: A célnak összhangban kell lennie a szélesebb körű célkitűzésekkel, és érdemesnek kell lennie.
Időhöz kötött: A cél eléréséhez meghatározott időkeretnek kell lennie.
Ez a keret segít jól meghatározott célok létrehozásában, amelyek nagyobb valószínűséggel érhetők el. Például ahelyett, hogy azt mondaná: „Növelni szeretném az értékesítést”, a SMART célja a következő lenne: „A havi árbevétel növelése 15% -kal a következő negyedévben két új termékcsalád elindításával és e-mail marketing kampányunk bővítésével.” A SMART célok használata javíthatja a fókuszt, növelheti a motivációt, és egyértelmű utat biztosíthat a sikerhez mind személyes, mind szakmai környezetben. Segítenek a homályos szándékokat konkrét cselekvési tervekké alakítani.