Az egyik fontos mérőszám, amely lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy megragadják ügyfeleik kapcsolatainak hosszú távú értékét, az ügyfél élettartamra vetített értéke. Azt vizsgálja, hogy az ügyfél várhatóan mennyi pénzt költ egy vállalatnál a teljes hivatali ideje alatt. A vállalatok két elsődleges elemet mérlegelnek ennek megoldása érdekében. Először azt az átlagos jövedelmet veszik figyelembe, amelyet a fogyasztó behoz. Ezután megjósolják, hogy a fogyasztó valószínűleg mennyi ideig fog vásárolni tőlük.
E két szám szorzása segít a vállalatoknak megérteni az ügyfél általános értékét az idő múlásával. A marketinggel, ügyfélszolgálattal és termékfejlesztéssel kapcsolatos bölcs döntések meghozatala nagyban függ ettől a tudástól. Például egy vállalat jobban koncentrálhat bizonyos típusú ügyfelek csábítására és megtartására, ha tisztában van azzal, hogy némelyikük általában hosszabb ideig marad és többet költ. Alternatív megoldásként, ha felfedezik, hogy egyes fogyasztók élettartama alacsony, stratégiákat kereshetnek kiadásaik növelésére vagy a vállalkozáshoz fűződő kapcsolataik elmélyítésére.