Az FMCG a gyorsan mozgó fogyasztási cikkek rövidítése. Ezek olyan termékek, amelyeket gyorsan és viszonylag alacsony áron értékesítenek.
Az FMCG olyan termékekre utal, amelyek rövid eltarthatósági idővel rendelkeznek, akár a magas fogyasztói kereslet, akár romlandó áruk miatt.
Jellemzők:
-
- Gyakori vásárlások
- Alacsony költség
- Gyors fogyasztás
- Rövid eltarthatóság
- Nagy forgalom
Példák:
-
- Ételek és italok
- Piperecikkek
- Vény nélkül kapható gyógyszerek
- Tisztítószerek
- Kozmetika
- Irodaszerek
Iparági jelentőség: Az FMCG szektor az egyik legnagyobb és legversenyképesebb iparág világszerte, amelyben jelentős multinacionális vállalatok is részt vesznek. Az FMCG-vállalatok gyakran alacsony haszonkulccsal működnek, és a nyereség elérése érdekében nagy értékesítési volumenre támaszkodnak.