2 perc olvasási idő

Mi az a Made-for-Advertising (MFA)?

Areklámozásra készült (Made-for-Advertising, MFA) olyan weboldalakra utal, amelyeket elsősorban reklámbevételek generálására hoztak létre, nem pedig értékes tartalom vagy valódi felhasználói elkötelezettség biztosítása céljából. Ezek a webhelyek jellemzően a következő jellemzőkkel rendelkeznek: Alacsony minőségű vagy vékony tartalom, amely lehet mesterséges intelligencia által generált, plagizált vagy minimálisan szerkesztett.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

Areklámozásra készült (Made-for-Advertising, MFA) olyan weboldalakra utal, amelyeket elsősorban reklámbevételek generálására hoztak létre, nem pedig értékes tartalom vagy valódi felhasználói elkötelezettség biztosítása céljából. Ezek a webhelyek jellemzően a következő jellemzőkkel rendelkeznek:

  • Alacsony minőségű vagy vékony tartalom, amely lehet mesterséges intelligencia által generált, plagizált vagy minimálisan szerkesztett.
  • Túlzottan sok hirdetés elhelyezése, amelyek uralják a felhasználói felületet.
  • A hirdetések megtekintését maximalizáló tervezési minták (például több kattintást igénylő diavetítések).
  • Kifejezetten a keresőforgalom vonzására létrehozott, de kevés értéket nyújtó tartalom
  • Magas hirdetés-tartalom arány a törvényes kiadókhoz képest

Az MFA-oldalak azért jelentenek problémát a digitális hirdetési ökoszisztéma számára, mert:

  1. Elszívják a hirdetési költségvetést azáltal, hogy olyan megjelenéseket vonzanak, amelyek kevés valódi közönségkapcsolattal rendelkeznek.
  2. rossz felhasználói élményt nyújtanak, ami károsíthatja a márka megítélését.
  3. csorbítják a programozott hirdetések hatékonyságát
  4. gyakran alkalmaznak megtévesztő taktikákat, hogy legitimebbnek tűnjenek, mint amilyenek valójában.

Amint a lefordított cikkben említettük, az MFA-weboldalak a programozott hirdetési kiadások mintegy 13%-át tették ki 2024 második negyedévében, ami a potenciálisan elpazarolt hirdetési kiadások jelentős részét jelenti. A generatív AI térhódítása még egyszerűbbé tette ezen oldalak létrehozását, mivel a tartalmak tömegesen, méretarányosan előállíthatók. A hirdetők és ügynökségek egyre gyakrabban használnak márkabiztonsági és minőségmérési eszközöket, hogy felismerjék és elkerüljék ezeket az oldalakat a médiavásárlásaik során.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+