Areklámozásra készült (Made-for-Advertising, MFA) olyan weboldalakra utal, amelyeket elsősorban reklámbevételek generálására hoztak létre, nem pedig értékes tartalom vagy valódi felhasználói elkötelezettség biztosítása céljából. Ezek a webhelyek jellemzően a következő jellemzőkkel rendelkeznek:
- Alacsony minőségű vagy vékony tartalom, amely lehet mesterséges intelligencia által generált, plagizált vagy minimálisan szerkesztett.
- Túlzottan sok hirdetés elhelyezése, amelyek uralják a felhasználói felületet.
- A hirdetések megtekintését maximalizáló tervezési minták (például több kattintást igénylő diavetítések).
- Kifejezetten a keresőforgalom vonzására létrehozott, de kevés értéket nyújtó tartalom
- Magas hirdetés-tartalom arány a törvényes kiadókhoz képest
Az MFA-oldalak azért jelentenek problémát a digitális hirdetési ökoszisztéma számára, mert:
- Elszívják a hirdetési költségvetést azáltal, hogy olyan megjelenéseket vonzanak, amelyek kevés valódi közönségkapcsolattal rendelkeznek.
- rossz felhasználói élményt nyújtanak, ami károsíthatja a márka megítélését.
- csorbítják a programozott hirdetések hatékonyságát
- gyakran alkalmaznak megtévesztő taktikákat, hogy legitimebbnek tűnjenek, mint amilyenek valójában.
Amint a lefordított cikkben említettük, az MFA-weboldalak a programozott hirdetési kiadások mintegy 13%-át tették ki 2024 második negyedévében, ami a potenciálisan elpazarolt hirdetési kiadások jelentős részét jelenti. A generatív AI térhódítása még egyszerűbbé tette ezen oldalak létrehozását, mivel a tartalmak tömegesen, méretarányosan előállíthatók. A hirdetők és ügynökségek egyre gyakrabban használnak márkabiztonsági és minőségmérési eszközöket, hogy felismerjék és elkerüljék ezeket az oldalakat a médiavásárlásaik során.