2 perc olvasási idő

Mi az a Made-for-Advertising (MFA)?

Areklámozásra készült (Made-for-Advertising, MFA) olyan weboldalakra utal, amelyeket elsősorban reklámbevételek generálására hoztak létre, nem pedig értékes tartalom vagy valódi felhasználói elkötelezettség biztosítása céljából. Ezek a webhelyek jellemzően a következő jellemzőkkel rendelkeznek: Alacsony minőségű vagy vékony tartalom, amely lehet mesterséges intelligencia által generált, plagizált vagy minimálisan szerkesztett.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

Areklámozásra készült (Made-for-Advertising, MFA) olyan weboldalakra utal, amelyeket elsősorban reklámbevételek generálására hoztak létre, nem pedig értékes tartalom vagy valódi felhasználói elkötelezettség biztosítása céljából. Ezek a webhelyek jellemzően a következő jellemzőkkel rendelkeznek:

  • Alacsony minőségű vagy vékony tartalom, amely lehet mesterséges intelligencia által generált, plagizált vagy minimálisan szerkesztett.
  • Túlzottan sok hirdetés elhelyezése, amelyek uralják a felhasználói felületet.
  • A hirdetések megtekintését maximalizáló tervezési minták (például több kattintást igénylő diavetítések).
  • Kifejezetten a keresőforgalom vonzására létrehozott, de kevés értéket nyújtó tartalom
  • Magas hirdetés-tartalom arány a törvényes kiadókhoz képest

Az MFA-oldalak azért jelentenek problémát a digitális hirdetési ökoszisztéma számára, mert:

  1. Elszívják a hirdetési költségvetést azáltal, hogy olyan megjelenéseket vonzanak, amelyek kevés valódi közönségkapcsolattal rendelkeznek.
  2. rossz felhasználói élményt nyújtanak, ami károsíthatja a márka megítélését.
  3. csorbítják a programozott hirdetések hatékonyságát
  4. gyakran alkalmaznak megtévesztő taktikákat, hogy legitimebbnek tűnjenek, mint amilyenek valójában.

Amint a lefordított cikkben említettük, az MFA-weboldalak a programozott hirdetési kiadások mintegy 13%-át tették ki 2024 második negyedévében, ami a potenciálisan elpazarolt hirdetési kiadások jelentős részét jelenti. A generatív AI térhódítása még egyszerűbbé tette ezen oldalak létrehozását, mivel a tartalmak tömegesen, méretarányosan előállíthatók. A hirdetők és ügynökségek egyre gyakrabban használnak márkabiztonsági és minőségmérési eszközöket, hogy felismerjék és elkerüljék ezeket az oldalakat a médiavásárlásaik során.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge