2 perc olvasási idő

Mi az a FOMO?

AFOMO (Fear of Missing Out) egy erőteljes pszichológiai kiváltó ok és marketingstratégia, amely a sürgősség és a szűkösség érzetét kelti a fogyasztók cselekvésére. Az e-kereskedelemben a FOMO a fogyasztóknak az értékes lehetőségek, élmények vagy korlátozott idejű ajánlatok esetleges elszalasztása miatti veleszületett szorongását használja ki.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

AFOMO (Fear of Missing Out) egy erőteljes pszichológiai kiváltó ok és marketingstratégia, amely a sürgősség és a szűkösség érzetét kelti a fogyasztók cselekvésére. Az e-kereskedelemben a FOMO a fogyasztóknak az értékes lehetőségek, élmények vagy korlátozott idejű ajánlatok esetleges elszalasztása miatti veleszületett szorongását használja ki.

A FOMO legfontosabb megvalósítási taktikái:

  • Korlátozott idejű ajánlatok: Visszaszámláló időzítők a termékoldalakon, amelyek kiemelik, hogy mikor ér véget az akció.
  • Alacsony raktárkészletet jelzők: „Már csak 3 maradt!” értesítések, amelyek sürgetik a vásárlást.
  • Exkluzív hozzáférés: Csak tagoknak szánt termékek vagy korai hozzáférés az új kollekciókhoz
  • Társadalmi bizonyíték: A legutóbbi vásárlások vagy a terméket megtekintők számának megjelenítése.
  • Gyorsértékesítés: Rövid, előre be nem jelentett leárazások, amelyek a gyakori látogatókat jutalmazzák.
  • Várólisták: Elfogyott termékek várakozásának felkeltése újrakészletről szóló értesítésekkel.

Hatékonyság és megfontolások:

A FOMO marketing úgy működik, hogy aktiválja a fogyasztók veszteségellenességét – azt a pszichológiai elvet, hogy az emberek jobban érzik valaminek az elvesztése miatti fájdalmat, mint az azzal egyenértékű dolog elnyerése miatti örömöt. Ha hitelesen alkalmazzák, a FOMO jelentősen növelheti a konverziós arányt és az átlagos rendelési értéket. A vállalkozásoknak azonban a FOMO-taktikákat átláthatósággal és valódi értékkel kell kiegyensúlyozniuk. A mesterséges szűkösség vagy a megtévesztő sürgősség károsíthatja a márka bizalmát, és negatív vásárlói tapasztalatokhoz vezethet.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+