2 perc olvasási idő

Mi az a FOMO?

AFOMO (Fear of Missing Out) egy erőteljes pszichológiai kiváltó ok és marketingstratégia, amely a sürgősség és a szűkösség érzetét kelti a fogyasztók cselekvésére. Az e-kereskedelemben a FOMO a fogyasztóknak az értékes lehetőségek, élmények vagy korlátozott idejű ajánlatok esetleges elszalasztása miatti veleszületett szorongását használja ki.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

AFOMO (Fear of Missing Out) egy erőteljes pszichológiai kiváltó ok és marketingstratégia, amely a sürgősség és a szűkösség érzetét kelti a fogyasztók cselekvésére. Az e-kereskedelemben a FOMO a fogyasztóknak az értékes lehetőségek, élmények vagy korlátozott idejű ajánlatok esetleges elszalasztása miatti veleszületett szorongását használja ki.

A FOMO legfontosabb megvalósítási taktikái:

  • Korlátozott idejű ajánlatok: Visszaszámláló időzítők a termékoldalakon, amelyek kiemelik, hogy mikor ér véget az akció.
  • Alacsony raktárkészletet jelzők: „Már csak 3 maradt!” értesítések, amelyek sürgetik a vásárlást.
  • Exkluzív hozzáférés: Csak tagoknak szánt termékek vagy korai hozzáférés az új kollekciókhoz
  • Társadalmi bizonyíték: A legutóbbi vásárlások vagy a terméket megtekintők számának megjelenítése.
  • Gyorsértékesítés: Rövid, előre be nem jelentett leárazások, amelyek a gyakori látogatókat jutalmazzák.
  • Várólisták: Elfogyott termékek várakozásának felkeltése újrakészletről szóló értesítésekkel.

Hatékonyság és megfontolások:

A FOMO marketing úgy működik, hogy aktiválja a fogyasztók veszteségellenességét – azt a pszichológiai elvet, hogy az emberek jobban érzik valaminek az elvesztése miatti fájdalmat, mint az azzal egyenértékű dolog elnyerése miatti örömöt. Ha hitelesen alkalmazzák, a FOMO jelentősen növelheti a konverziós arányt és az átlagos rendelési értéket. A vállalkozásoknak azonban a FOMO-taktikákat átláthatósággal és valódi értékkel kell kiegyensúlyozniuk. A mesterséges szűkösség vagy a megtévesztő sürgősség károsíthatja a márka bizalmát, és negatív vásárlói tapasztalatokhoz vezethet.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU