2 perc olvasási idő

Mi az a dinamikus árképzés?

Olyan árképzési stratégia, amelyben a vállalkozások olyan árakat határoznak meg a termékek vagy szolgáltatások számára, amelyek a piac, az ügyfelek, a versenytársak és egyéb tényezők függvényében változhatnak. Az árak a vásárláskor vagy előre meghatározott időközönként változnak a bevétel és a nyereségesség növelése érdekében.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

Olyan árképzési stratégia, amelyben a vállalkozások olyan árakat határoznak meg a termékek vagy szolgáltatások számára, amelyek a piac, az ügyfelek, a versenytársak és egyéb tényezők függvényében változhatnak. Az árak a vásárláskor vagy előre meghatározott időközönként változnak a bevétel és a nyereségesség növelése érdekében.Főbb összetevők:algóalapú árváltozások, valós idejű adatelemzés, ügyfélszegmentálás, kereslettervezés, verseny benchmarking, anyag/készletszint figyelés.

Gyakori alkalmazások:Légitársaságok (az ár a szabad helyek, az évszak és a kereslet függvényében változik), szállodák (az árak a foglaltság, a szezon és az események függvényében változnak), utazásmegosztó alkalmazások (csúcsidőben a csúcsidőszakban a túlárazás), e-kereskedelmi oldalak (a termék ára a felhasználó böngészési előzményei és a készlet függvényében változik), jegyeket értékesítő helyek (a jegyek ára a népszerűség és az évszak függvényében változik), közüzemi vállalatok (felhasználási idő szerinti árazás).Megvalósítási módszerek:ㆍSzabályalapú árazás: Az árváltozásokat előre meghatározott szabályok váltják ki. ㆍGépi tanulás: Mesterséges intelligencia rendszerek, amelyek mintákból tanulnak és optimalizálják az árképzést. ㆍSzegmentált árképzés: Különböző árak a különböző vásárlói szegmensekhez. ㆍIdőalapú árazás: Az ár meghatározott időpontokban az időmintáknak megfelelően változik. ㆍVersenyalapú árazás: A versenytársak akciói alapján történő árváltozások.Legjobb gyakorlatok:ㆍAz árpolitikák kezelésének nyitottsága. ㆍA szélsőséges ingadozások elkerülése érdekében bizonyos ársávok meghatározása. ㆍAz algoritmusok rendszeres tesztelése és optimalizálása. ㆍAz elemzéshez elegendő piaci adat biztosítása. ㆍA vállalat bevételei és a vevők kényelme közötti konfliktus. ㆍA fokozatos változás jobb, mint a hirtelen árváltozás.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU