A CPG kifejezés a csomagolt fogyasztási cikkeket jelenti. A csomagolt fogyasztási cikkekre vonatkozik – azaz olyan termékekre, amelyeket gyorsan fogyasztanak és rendszeres vásárlást igényelnek. Ezek olyan általános fogyasztási cikkek, amelyeket csomagolnak és általában kiskereskedelmi üzletekben, szupermarketekben vagy online áruházakban értékesítenek.
A CPG-termékek tipikus példái az élelmiszerek (pl. gabonafélék, italok, tejtermékek), kozmetikumok és testápolási cikkek (pl. szappanok, samponok, dezodorok), háztartási cikkek (pl. tisztítószerek, papírtermékek), vény nélkül kapható gyógyszerek (pl. vitaminok, fájdalomcsillapítók)…
A CPG-k fő jellemzője, hogy olyan termékek, amelyeket az ügyfeleknek rendszeresen meg kell vásárolniuk. A hosszabb élettartamú termékektől, például az elektronikától vagy a bútoroktól eltérően a CPG termékek rövidebb élettartammal rendelkeznek és viszonylag olcsók.
A kifejezést gyakran összekeverik az FMCG-vel. A CPG tágabb fogalom, és magában foglalja az összes csomagolt fogyasztási cikket, függetlenül attól, hogy gyorsan forgó fogyasztási cikkekről (FMCG) vagy lassabban mozgó fogyasztási cikkekről – például kozmetikumokról vagy hosszabb élettartamú háztartási cikkekről – van-e szó. A fő különbség az, hogy az FMCG a gyorsan forgó termékekre összpontosít, míg a CPG a lassabban eladott termékeket foglalja magában.