1 perc olvasási idő

Mi az a CPG?

A CPG kifejezés a csomagolt fogyasztási cikkeket jelenti. A csomagolt fogyasztási cikkekre vonatkozik – azaz olyan termékekre, amelyeket gyorsan fogyasztanak és rendszeres vásárlást igényelnek.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

A CPG kifejezés a csomagolt fogyasztási cikkeket jelenti. A csomagolt fogyasztási cikkekre vonatkozik – azaz olyan termékekre, amelyeket gyorsan fogyasztanak és rendszeres vásárlást igényelnek. Ezek olyan általános fogyasztási cikkek, amelyeket csomagolnak és általában kiskereskedelmi üzletekben, szupermarketekben vagy online áruházakban értékesítenek.

A CPG-termékek tipikus példái az élelmiszerek (pl. gabonafélék, italok, tejtermékek), kozmetikumok és testápolási cikkek (pl. szappanok, samponok, dezodorok), háztartási cikkek (pl. tisztítószerek, papírtermékek), vény nélkül kapható gyógyszerek (pl. vitaminok, fájdalomcsillapítók)…

A CPG-k fő jellemzője, hogy olyan termékek, amelyeket az ügyfeleknek rendszeresen meg kell vásárolniuk. A hosszabb élettartamú termékektől, például az elektronikától vagy a bútoroktól eltérően a CPG termékek rövidebb élettartammal rendelkeznek és viszonylag olcsók.

A kifejezést gyakran összekeverik az FMCG-vel. A CPG tágabb fogalom, és magában foglalja az összes csomagolt fogyasztási cikket, függetlenül attól, hogy gyorsan forgó fogyasztási cikkekről (FMCG) vagy lassabban mozgó fogyasztási cikkekről – például kozmetikumokról vagy hosszabb élettartamú háztartási cikkekről – van-e szó. A fő különbség az, hogy az FMCG a gyorsan forgó termékekre összpontosít, míg a CPG a lassabban eladott termékeket foglalja magában.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge