1 perc olvasási idő

Mi az a CPG?

A CPG kifejezés a csomagolt fogyasztási cikkeket jelenti. A csomagolt fogyasztási cikkekre vonatkozik – azaz olyan termékekre, amelyeket gyorsan fogyasztanak és rendszeres vásárlást igényelnek.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

A CPG kifejezés a csomagolt fogyasztási cikkeket jelenti. A csomagolt fogyasztási cikkekre vonatkozik – azaz olyan termékekre, amelyeket gyorsan fogyasztanak és rendszeres vásárlást igényelnek. Ezek olyan általános fogyasztási cikkek, amelyeket csomagolnak és általában kiskereskedelmi üzletekben, szupermarketekben vagy online áruházakban értékesítenek.

A CPG-termékek tipikus példái az élelmiszerek (pl. gabonafélék, italok, tejtermékek), kozmetikumok és testápolási cikkek (pl. szappanok, samponok, dezodorok), háztartási cikkek (pl. tisztítószerek, papírtermékek), vény nélkül kapható gyógyszerek (pl. vitaminok, fájdalomcsillapítók)…

A CPG-k fő jellemzője, hogy olyan termékek, amelyeket az ügyfeleknek rendszeresen meg kell vásárolniuk. A hosszabb élettartamú termékektől, például az elektronikától vagy a bútoroktól eltérően a CPG termékek rövidebb élettartammal rendelkeznek és viszonylag olcsók.

A kifejezést gyakran összekeverik az FMCG-vel. A CPG tágabb fogalom, és magában foglalja az összes csomagolt fogyasztási cikket, függetlenül attól, hogy gyorsan forgó fogyasztási cikkekről (FMCG) vagy lassabban mozgó fogyasztási cikkekről – például kozmetikumokról vagy hosszabb élettartamú háztartási cikkekről – van-e szó. A fő különbség az, hogy az FMCG a gyorsan forgó termékekre összpontosít, míg a CPG a lassabban eladott termékeket foglalja magában.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+