2 perc olvasási idő

Mi az a Batch-and-blast marketing?

A batch-and-blast marketing az a gyakorlat, amikor azonos marketingüzeneteket küldenek egy teljes adatbázisba egyszerre, szegmentálás vagy személyre szabás nélkül. Hogyan működik: A vállalat ugyanazt az e-mailt, SMS-t vagy push értesítést küldi az összes előfizetőnek egyszerre, függetlenül preferenciáiktól, viselkedésüktől vagy vásárlási előzményeiktől.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

A batch-and-blast marketing az a gyakorlat, amikor azonos marketingüzeneteket küldenek egy teljes adatbázisba egyszerre, szegmentálás vagy személyre szabás nélkül.

Hogyan működik: A vállalat ugyanazt az e-mailt, SMS-t vagy push értesítést küldi az összes előfizetőnek egyszerre, függetlenül preferenciáiktól, viselkedésüktől vagy vásárlási előzményeiktől.

Példa: Egy divatkereskedő 100 000 e-mailt küld „20% KEDVEZMÉNY MINDENRE!” a teljes listájára – függetlenül attól, hogy valaki utoljára vásárolt-e férfi cipőt, női ruhát, vagy soha nem vásárolt.

Miért nem sikerül:

  • A címzettek irreleváns ajánlatokat kapnak
  • Az ügyfelek úgy érzik magukat, mint egy szám az adatbázisban
  • Az SAP Emarsys 2025-ös ügyfélhűség-indexe szerint a fogyasztók 23%-a szerint a kötegelt marketing aktívan károsítja márkahűségüket
  • Alacsony elköteleződési arány és magas leiratkozási arány

Éppen ellenkezőleg: személyre szabott marketing Szegmentálás viselkedés, preferenciák és időzítés alapján: „Szia Sarah, észrevettük, hogy tegnap megnézted a futócipőt. Itt van 15% kedvezmény a kosárban lévő Nike párra.”

Valós példa: Általános: „Nyári akció – 50% kedvezmény!” Személyre szabott: „Kedvenc márkája, a Patagonia most dobott ki új túrafelszerelést. Itt van a korai hozzáférés.”

A Batch-and-blast ugyanazt az üzenetet kiabálja egy megafonon keresztül a tömegnek. A személyre szabás egyéni beszélgetések.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU