1 perc olvasási idő

Mi a GMV?

AGMV (bruttó áruérték) egy olyan mérőszám, amely az e-kereskedelmi platformon vagy piactéren keresztül egy adott időszakban értékesített áruk összértékét méri. Ez az összes értékesítési tranzakció összegét jelenti a díjak, kedvezmények, visszatérítések és egyéb költségek levonása előtt.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

AGMV (bruttó áruérték) egy olyan mérőszám, amely az e-kereskedelmi platformon vagy piactéren keresztül egy adott időszakban értékesített áruk összértékét méri. Ez az összes értékesítési tranzakció összegét jelenti a díjak, kedvezmények, visszatérítések és egyéb költségek levonása előtt.

Főbb jellemzők:

  • Top-line mérőszám: Az általános értékesítési volument és a piactéri aktivitást jelzi.
  • Levonás előtti számadat: A díjak, adók és visszáru kivonása előtt számított érték.
  • Teljesítménymutató: A növekedés és a platform elfogadottságának értékelésére szolgál
  • Különösen fontos: Kritikus azon piacterek esetében, amelyek nem rendelkeznek saját készlettel.

Előnyök:

  • Betekintést nyújt a teljes üzleti méretbe és növekedési pályára.
  • Segít felmérni a platform életképességét és a kereskedői részvételt.
  • Összehasonlító viszonyítási alapként szolgál a versenytársakkal szemben.
  • Hasznos a szezonális trendek és üzleti ciklusok elemzéséhez.

Bár a GMV értékes rálátást nyújt az üzleti volumenre, a teljes pénzügyi értékeléshez a nettó árbevétellel, a haszonkulccsal és az ügyfélmutatókkal együtt kell elemezni.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+