2 perc olvasási idő

Mi a Dropshipping?

Olyan kiskereskedelmi teljesítési üzleti modell, amelyben az eladó készletfenntartás nélkül fogadja el a vásárlói megrendeléseket. Ehelyett, amikor a vásárló vásárol, az eladó megvásárolja a terméket egy harmadik féltől, aki aztán közvetlenül a vásárlónak szállítja a terméket.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította

Olyan kiskereskedelmi teljesítési üzleti modell, amelyben az eladó készletfenntartás nélkül fogadja el a vásárlói megrendeléseket. Ehelyett, amikor a vásárló vásárol, az eladó megvásárolja a terméket egy harmadik féltől, aki aztán közvetlenül a vásárlónak szállítja a terméket.Hogyan működik?

  1. A vásárló megrendelést ad le az eladó áruházában.
  2. Az eladó továbbítja a rendelés adatait a szállítójának
  3. A szállító becsomagolja és közvetlenül a vásárlónak szállítja a terméket.
  4. Az eladó kifizeti a beszállítót, miközben a felárat megtartja nyereségként.

Legfontosabb előnyök:

  • Alacsony indulási költségek (nincs szükség készletbefektetésre)
  • Csökkentett általános költségek (nincsenek raktározási költségek).
  • Helyfüggetlenség (bárhonnan működtethető)
  • Skálázhatóság (új termékek könnyen felvehetők)
  • Nincs leltárkezelés vagy az eladatlan készlet kockázata
  • Rugalmasság a különböző termékkörök kipróbálásához

Legfontosabb kihívások:

  • Alacsonyabb haszonkulcs (jellemzően 15-45% a hagyományos kiskereskedelemhez képest).
  • A termékek és a csomagolás korlátozott minőségellenőrzése
  • A szállító megbízhatóságától való függés a szállítás és a teljesítés tekintetében
  • Potenciális szállítási késedelmek és komplikációk
  • Bonyolultabb rendeléskövetés és ügyfélszolgálat
  • Fokozott verseny az alacsony belépési korlátok miatt
  • Az ellátási lánc átláthatóságával kapcsolatos problémák

Ideális a következők számára: Vállalkozók, akik üzleti ötleteket szeretnének tesztelni minimális előzetes befektetéssel, digitális nomádok és olyanok, akik rugalmas működéssel rendelkező mellékes tevékenységet keresnek.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+