Képzelje el, hogy megpróbál besurranni a keresőmotorok rangsorának tetejére anélkül, hogy ténylegesen megszerezné. Erről szól a black hat SEO – alattomos taktikákat alkalmazva, hogy manipulálja a csúcsra vezető utat. De itt van a dolog: a keresőmotorok rajta vannak, és nem haboznak kitiltani, ha elkapják ezeket az árnyékos technikákat. A fekete kalapos SEO olyan dolgokat tartalmaz, mint a tartalom elrejtése a felhasználók elől, miközben megmutatja a keresőmotoroknak (úgynevezett álcázás), duplikált oldalak létrehozása vagy akár a versenytársak webhelyeinek szabotálása (negatív SEO néven ismert). A „fekete kalap” kifejezés valójában a régi westernekből származik, ahol a rosszfiúk fekete kalapot, a jófiúk pedig fehér kalapot viseltek. A digitális világban a fekete kalapos SEO egyenértékű a fekete kalap viselésével – ez az etikus és becsületes marketing gyakorlatok ellentéte.
A Shein 48%-os növekedéssel veri Európa legnagyobb divatcégeit, míg az Asos csökken
Az új adatok hatalmas szakadékot mutatnak az európai divatkiskereskedelemben. A Shein eladásai éves szinten 31,6%-kal nőttek, és csak decemberben 48%-ot értek el. Eközben az olyan bevált márkák, mint a H&M stagnáltak, az ASOS pedig 16,2%-kal zuhant. A számokból kiderül, mely márkák nyernek az európai vásárlókért folytatott harcban.