A felmérést 12 000 közösségi médiafelhasználó (13-49 éves) mintáján végezték az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Franciaországban és Szaúd-Arábiában. A kutatás kombinálta a márkaemelő kérdőíveket, a reklámok valós kontextusban történő tesztelését és a szimulált vásárlást, ahol a válaszadók termékeket kereshettek és adhattak a kosarukba.
Az eredmények azt mutatták, hogy az alkotó által irányított reklámok hosszabb ideig fenntartják a figyelmet, növelik a márka felidézését, és magasabb vásárlási szándékhoz vezetnek.
Érdekes módon a Snapchat platformon az alkotók a felmérésből kiderült, hogy más platformokhoz képest hitelesebbek és megbízhatóbbak. Az eredmények azonban azt sugallják, hogy az alkotók különösen akkor lehetnek hatással az értékesítésre, ha stratégiailag integrálják őket a kampányokba.

Source: Snapchat
A tartalomkészítők az értékesítést, nem csak a márkaismertséget növelik.
A fogyasztók 68%-a számolt be arról, hogy találkozott már szponzorált tartalommal az alkotóktól. Az alkotói gazdaság fellendülőben van, és 2027-re várhatóan 480 milliárd dollárra nő.
A tanulmány kimutatta, hogy az alkotók által vezetett hirdetések hatékonyabban – átlagosan 12%-kal tovább – képesek fenntartani a figyelmet, mint a hagyományos hirdetési formátumok. Ez azt jelenti, hogy a fogyasztók több időt töltenek velük, és nagyobb valószínűséggel szívják magukba a márka kulcsfontosságú üzenetét.
Ez a hatás a vásárlási magatartásban is megmutatkozott. Amikor a vásárlók először az alkotó által vezetett reklámot, majd a termékreklámot látták, nagyobb valószínűséggel nézték meg a termék részleteit, és végül vásároltak is.
Ráadásul az alkotói partnerségeket kihasználó márkák nagyobb valószínűséggel kerültek be a fogyasztók mérlegelési körébe a végső vásárlási döntés során, ami előnyt jelentett számukra a versenyben.

Source: Snapchat
Az alkotók erősítik a márka bizalmát és hírnevét
A közvetlen értékesítésen túl az alkotók növelik a márka hitelességét. Azok a fogyasztók, akik az alkotók által irányított és a termékreklámok kombinációját látták, megbízhatóbbnak ítélték a márkákat, mint azok, akik csak termékreklámokat láttak.
„A globális fogyasztók elmondták, hogy az alkotói vélemények a vásárlási útjuk megfontolási (71%) és vásárlási (70%) szakaszában is relevánsak” – áll a Snapchat jelentésében.
A Snapchat azt állítja, hogy alkotóit hitelesebbnek és megbízhatóbbnak tartják, mint más platformok influencereit. A platform szerint ez azzal függ össze, hogy a platform a barátok és családtagok közötti kommunikációra helyezi a hangsúlyt, ami természetesen erősíti a tartalmi alkotókkal való kapcsolatot is.
A Snapchat azt állítja, hogy az alkotóitól származó ajánlások nagyobb hatással vannak a vásárlási döntésekre. Ennek oka, hogy követőik inkább barátként tekintenek rájuk, mint hagyományos influencerekként.
A kutatás azonban nem kínál konkrét összehasonlítást más közösségi hálózatokkal, illetve nem tartalmaz olyan kemény adatokat, amelyek ezt a különbséget véglegesen megerősítenék.