Ecommerce szótár

E-kereskedelemben használt kifejezések szótára

Szótár

Keresési találatok 🔍 leállítás

A

A helyszínen töltött átlagos idő

A webhelyen töltött átlagos idő olyan, mint egy stopperóra a webhely elkötelezettségéhez. Megmondja, hogy átlagosan mennyi ideig lógnak a látogatók és fedezik fel weboldalait egyetlen látogatás során. Ez a mutató betekintést nyújt abba, hogy mennyire magával ragadó a tartalma, és mennyire ragadja meg webhelye a látogatók figyelmét. A webhelyen töltött magasabb átlagos idő általában azt […]

Több infó

A marketing oka

Az ok marketing olyan marketing, amely ötvözi az üzleti növekedést a vállalati társadalmi felelősségvállalással. Ezek a vállalatok támogatják például a nonprofit szervezeteket, hogy jól nézzenek ki. Arra is ösztönzik ügyfeleiket, hogy adományozzanak azoknak a szervezeteknek, amelyekkel együtt dolgoznak, és támogassák őket ebben. Az egyik módszer az, hogy eladjuk a termékeket, ahol a nyereség a szervezethez […]

Több infó

A/B tesztelés

Az A/B tesztelés egy olyan eszköz, amelyet egy online áruház konverziós arányának javítására használnak. Ez magában foglalja az oldal két változatának elkészítését, amelyek mindegyike eltérő kialakítású és különböző módon módosított, hogy megtudja, melyik hatékonyabb. Ezen verziók egyike jelenik meg a látogatók egyik csoportjának, a másik pedig a másiknak. Az eredményt ezután a tervezett cél, azaz […]

Több infó

AI

A mesterséges intelligencia (AI) olyan technológia, amely gépi tanulás révén megkettőzi az emberi intelligencia folyamatait. Az algoritmusok betanításához speciális hardverre és szoftverre, valamint olyan népszerű programozási nyelvekre van szükség, mint a Python, R, Java, C++ és Julia. Az AI-rendszerek hatalmas mennyiségű címkézett betanítási adatot használnak a jövőbeli állapotok előrejelzéséhez.

Több infó

AIDA

Az AIDA egy marketing recept, amely egyesíti a figyelmet, az érdeklődést, a vágyat és a cselekvést, hogy ínycsiklandó élményt hozzon létre, amely az ügyfelek megszállottságát táplálja. Ez nem csak egy keret, hanem egy ízteszt a márkád számára – képes vagy felkelteni a figyelmet, felkelteni az érdeklődést, táplálni a vágyat és beindítani a cselekvést?

Több infó
A

AOV

Az AOV (Average Order Value) fontos szám az e-kereskedelmi vállalkozások számára, mivel az ügyfelek által egyetlen tranzakcióra költött átlagos összeget méri. Ez egy fontos KPI (Key Performance Indicator), amely lehetővé teszi a szervezetek számára, hogy jobban megértsék fogyasztóik költési szokásait, azonosítsák a fejlesztési területeket és optimalizálják értékesítési stratégiájukat. Az átlagos rendelési értéket úgy számítják ki, […]

Több infó

Asztroturfing

Az asztroturfing az egyik tisztességtelen marketing gyakorlat, amelyet egyes márkák vagy azok próbálnak eladni, akik különböző termékeket próbálnak eladni. Ez egy olyan taktika, ahol a szponzor fizet a pozitív reklámért vagy promócióért különböző online helyszíneken. Ezek lehetnek közösségi oldalak, vitafórumok vagy különböző blogok, amelyeket kizárólag hamis pozitív hirdetések terjesztése céljából hoztak létre. A látszólag természetes […]

Több infó

ATV

Ezt úgy számítják ki, hogy a tranzakciók összértékét elosztják a tranzakciók számával. Az ATV segít a vállalkozásoknak megérteni az ügyfelek költési szokásait, azonosítani az értékesítési trendeket és stratégiákat kidolgozni az értékesítés növelésére. Az ATV növelésére összpontosítva a vállalkozások növelhetik bevételeiket anélkül, hogy szükségszerűen növelnék a tranzakciók számát, ami hatékonyabb és jövedelmezőbb működéshez vezet.

Több infó

AVS

Az AVS a médiaközvetítést vagy adatfolyamot egy adott időpontban néző nézők tipikus számára utal. Segít a műsorszolgáltatóknak és a tartalomkészítőknek felmérni programjaik elérhetőségét és hatását. Az AVS elemzésével testre szabhatják a tartalmat, optimalizálhatják a hirdetéselhelyezéseket, és jobban megérthetik a közönség preferenciáit, így célzottabb és hatékonyabb megtekintési élményt biztosítanak.

Több infó
B

B2B

A B2B, a Business-to-Business rövidítése, a vállalkozások közötti kereskedelmi tranzakciókat írja le, nem pedig a vállalkozások és a fogyasztók között (B2C). Ez magában foglalja az áruk, szolgáltatások vagy információk cseréjét a vállalatok között működésük támogatása vagy ügyfeleik számára történő viszonteladás érdekében. A B2B interakciók gyakran nagyobb mennyiségű terméket vagy szolgáltatást foglalnak magukban, és magukban foglalhatnak […]

Több infó

B2C

A B2C vagy az üzleti ügyfelek közötti üzleti vagy marketing modell, ahol az üzlet az egyik oldalon, az ügyfél vagy a végfelhasználó pedig az üzleti kapcsolat másik oldalán van. A kifejezést gyakran használják kifejezetten az online üzletre. Ez az egyik leggyakoribb és legnépszerűbb üzleti modell az interneten.

Több infó

Big data

A big data nagy, összetett adatkészleteket jelent, különösen új forrásokból, növekvő mennyiséggel és sebességgel. Ezek a terjedelmes adatkészletek, amelyek gyakran nem kezelhetők a hagyományos adatfeldolgozó szoftverekkel, felhasználhatók üzleti problémák kezelésére.

Több infó

Black Hat SEO

Képzelje el, hogy megpróbál besurranni a keresőmotorok rangsorának tetejére anélkül, hogy ténylegesen megszerezné. Erről szól a black hat SEO – alattomos taktikákat alkalmazva, hogy manipulálja a csúcsra vezető utat. De itt van a dolog: a keresőmotorok rajta vannak, és nem haboznak kitiltani, ha elkapják ezeket az árnyékos technikákat. A fekete kalapos SEO olyan dolgokat tartalmaz, […]

Több infó

BNPL

A Buy Now, Pay Later (BNPL) szolgáltatások forradalmasítják az online vásárlás módját. 2027-re várhatóan világszerte több mint 900 millió felhasználóra nő – a bizonytalan gazdasági időkben a megfizethető hitellehetőségek iránti igény miatt. Az ünnepi szezonban megugrott a BNPL elfogadása, 14-ből egy online vásárlás ezekkel az alkalmazásokkal történt. Bár a BNPL kényelmet és rugalmasságot kínál, elengedhetetlen, […]

Több infó

BOPIS

Az online vásárlás izgalma, mínusz a várakozás. Erről szól a Buy Online, Pick up In-Store (BOPIS). Böngésszen és vásároljon saját otthonának kényelméből, majd vegye át a finomságokat az üzletben, teljesen kihagyva a szállítási gondokat. A BOPIS-szal mindkét világ legjavát élvezheti: az online vásárlás kényelmét és a megvásárolt termékek személyes átvételének azonnali örömét. Nem kell többé […]

Több infó

Buzzmarketing

A Buzzmarketing egy olyan típusú marketing, amelynek célja, hogy zümmögést, zümmögést vagy zümmögést hozzon létre egy márkáról, termékről vagy szolgáltatásról az emberek körében. Célja a márka ismertségének megteremtése magas költségek nélkül. A vírusmarketing és az asztroturfing szintén része a buzz marketingnek. Ez az egyik legerősebb marketingeszköz, mert ha a kampány sikeres, maga a média terjeszti […]

Több infó
C

C2C

A C2C azt jelenti, hogy ügyfél az ügyfél között. Az egyik olyan e-kereskedelmi modell, amelyben a fogyasztók online platformon kereskednek vagy cserélnek egymással árukat. Ezt egy másik platform közvetíti, ahol a piaci besorolás szempontjából a fogyasztók főként termékeket vagy információkat és tapasztalatokat cserélnek ezekről a termékekről vagy szolgáltatásokról. Ezek lehetnek különböző tőzsdék vagy aukciók, például […]

Több infó

Célzás

A célzás az a folyamat, amelynek során a hirdetés releváns lesz a célközönség számára. Ez a piaci szegmentáció után következik be, amely a piac megértésének folyamata, és a pozícionálás előtt, amely megkülönbözteti a versenytől. Számos más szempontot is figyelembe kell venni a célzás során, például a szegmens méretét, vagy azt, hogy vonzó-e a vállalat számára, […]

Több infó

Chatbot

Ismerje meg a legjobb beszélgetőpartnert: a chatbotot! Olyan, mintha lenne egy szuperokos barátod, aki mindig elérhető, hogy csevegjen, meghallgasson és segítsen. De ahelyett, hogy ember lenne, ez a barát egy számítógépes program, amelyet az emberi beszélgetések utánzására terveztek. Míg egyes chatbotok egyszerűek és csak alapvető információkat nyújtanak, mások valami még lenyűgözőbbel vannak felszerelve: mesterséges intelligenciával […]

Több infó

CMS

A CMS a Content Management System rövidítése. Ezt a rendszert elsősorban laikusok használják, akik nem ismerik a programozási nyelveket. Úgy tervezték, hogy kezeljék a webhelyek tartalmát anélkül, hogy ismerniük kellene a programozási nyelveket. Ezek a CMS adminisztrációs felületen keresztül érhetők el, ahol a tartalom hozzáadható, szerkeszthető és módosítható. Ennek az az előnye, hogy a nem […]

Több infó

CPA

A CPA a műveletenkénti költséget jelenti. Ez egy konverziónkénti fizetés, amelyet a hirdető akkor fizet, amikor egy látogató valamilyen műveletet hajt végre a webhelyén, például vásárol az üzletében. Ez az online marketing módszere, ahol a hirdető csak azért fizet a kiadónak, hogy hány ügyfél hajt végre egy adott műveletet, például vásárol. Ez a fajta hirdetés […]

Több infó

CPC

A CPC – kattintásonkénti költség – az internetes marketing része, és arra utal, hogy a hirdető mennyit fizet a kiadónak a hirdetésére való kattintásért. Ez a kifejezés szorosan kapcsolódik a PPC-hez vagy a Pay per Click-hez. Míg a CPC maga a kattintásonkénti költség, a PPC az ilyen típusú hirdetések operációs rendszere.

Több infó

CPI

CPI, megjelenítésenkénti költség. Ez a kifejezés az online forgalomhoz és az internetes hirdetésekhez kapcsolódik. Arra az árra utal, amelyet a hirdető fizet hirdetésének az internetfelhasználó számára történő minden egyes megjelenítéséért. A megjelenítésenkénti költséghez kapcsolódó hasonló kifejezés a CPM, ezrelékenkénti költség, amely az ezer megjelenítésenkénti költség. Ezeket a kifejezéseket az online hirdetések hatékonyságának és jövedelmezőségének meghatározására […]

Több infó

CPO

CPO – A megrendelésenkénti költség olyan kifejezés, amely a kampány vagy internetes hirdetés megrendelésének költségére utal. Ezt a költséget úgy számítják ki, hogy a hirdetés költségét elosztják a sikeres megrendelések számával. Ennek a számításnak az a célja, hogy meghatározza, mennyibe kerül a megrendelés. Ha a marketing ezen formájának fő célja egyszerűen az értékesítés generálása, akkor […]

Több infó

CRO

A CRO a konverziós arány optimalizálását jelenti. Ez a kifejezés a weboldal optimalizálásával kapcsolatos különböző tevékenységeket jelenti a konverziós arány növelése érdekében. Ezek a változtatások a felhasználói élményhez kapcsolódnak, azaz a weboldal felhasználóbarátabbá és sikeresebbé tételéhez. Ez kapcsolódik a weboldal teszteléséhez is, mint például az A / B tesztelés, amely megvizsgálja, hogy a weboldal melyik […]

Több infó

Cselekvésre ösztönzés (CTA)

A cselekvésre ösztönzés, közismert nevén CTA, egy marketing kifejezés, amelyet olyan felszólítás vagy utasítás leírására használnak, amelynek célja a közönség azonnali válaszának vagy cselekvésének ösztönzése. Ez a marketing és értékesítési stratégiák kulcsfontosságú eleme, amely a potenciális ügyfeleket egy konkrét cél felé irányítja. A CTA hatékonysága olyan tényezőktől függően változhat, mint a közönség, az Ön által […]

Több infó
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+