Tehát mik az online piactér vásárlási trendjei napjainkban? Sokan vásárolnak dolgokat a piacokon. A válaszadók körülbelül 30,9% -a havonta néhányszor vásárol valamit, és körülbelül 20,1% -uk hetente néhányszor vásárol valamit. A válaszadók azt mondták, hogy internetes piacokat használnak; Csak 0,69% nem volt biztos abban, hogy milyen gyakran használja őket.
Marketplace vásárlási minták
A legtöbb ember (a válaszadók 78,1% -a) vásárolt valamit egy harmadik féltől származó Amazon eladótól. Az Amazon vásárlóinak 35.2% -a nem volt biztos abban, hogy üzleti vagy piactéri eladótól származik-e. A válaszadók körülbelül egyharmada (32,84%) azt mondta, hogy szívesebben vásárolna közvetlenül az Amazon-tól , mint egy harmadik féltől származó eladótól.
A közvélemény-kutatás megvizsgálta az online piactér vásárlási trendjeit is más, piacokkal rendelkező webhelyeken. A válaszadók 38.05% -a vásárolt valamit a Walmart piacáról, és 37.56% vásárolt valamit az Amazonon, az eBay-en vagy a Walmarton kívüli amerikai piacról. A vásárlók 27,53% -a olyan speciális webhelyeken járt, mint az Etsy és a Newegg, és 28,12% vásárolt valamit egy kínai webhelyről, mint például a Tmall vagy az AliExpress.
Általában úgy tűnik, hogy a termék elérhetősége elég jó; A válaszadók mindössze 13,37% -a mondta, hogy problémái vannak azzal, hogy a dolgok elfogynak vagy túl lassan érkeznek. A válaszolók kevesebb mint 6,78%- aválaszolt hamis vagy félrevezető dolgokra.
Vásárlási trendek és e-kereskedelmi fogyasztói magatartás
Az embereknek különböző elképzeléseik vannak a piacokról. A válaszadók 21,53% -a azt mondta, hogy az árak alacsonyabbak, mint más vásárlási oldalakon, és 16,52% -uk szerint a díjak, amelyek magukban foglalják a szállítást is, szintén alacsonyabbak. Az ügyfelek 19,37% -a jobban szerette a piactereket, mint más üzletek , mert több árujuk volt.
Az ügyfelek 21,14% -a azt mondja, hogy 2024-ben többet fogja használni a piacokat, míg 58,11% -uk azt mondja, hogy továbbra is ugyanazon a szinten vásárol bennük. Ha vásárlásról van szó, az életkor sokat számít. Az elkövetkező évben a fiatalabbak nagyobb valószínűséggel vásárolnak többet. A válaszadók 52,61% -a szerint a jobb árak nagy okot jelentenek, és az ár továbbra is a fő oka annak, hogy az emberek a piacokat választják a közvetlen áruházi webhelyek helyett. A gyors érkezés (38,74%) és az ingyenes vagy olcsó szállítás (50,34%) szintén fontos.
Annak ellenére, hogy a piacok elég jól ismertek, még mindig van néhány dolog, ami miatt aggódni kell. Az ügyfeleknek többnyire magas szállítási költségekkel (39,23%), hosszú szállítási idővel (37,36%), valamint átveréssel vagy hamis árukkal (33,43%) kell foglalkozniuk.
Következmények az Európai Unióra nézve és tanulságok
A tanulmány megállapításai, bár elsősorban az Egyesült Államok piacára összpontosítanak, értékes betekintést nyújtanak az Európai Unió e-kereskedelmi tájképébe:
- Piactéri szabályozás: Az Amazonhoz hasonló platformok dominanciája azt sugallja, hogy az uniós döntéshozóknak a tisztességes versenyre és a trösztellenes intézkedésekre kell összpontosítaniuk az e-kereskedelmi ágazatban.
- Fogyasztóvédelem: A hamisított termékekkel és az online piactereken alkalmazott csalárd gyakorlatokkal kapcsolatos aggályok kezelése célzott szabályozással.
- Kkv-k támogatása: Olyan szakpolitikák kidolgozása, amelyek segítik az uniós székhelyű kisvállalkozásokat abban, hogy boldoguljanak a piaci platformokon, kihasználva a fogyasztók hajlandóságát arra, hogy ismeretlen eladóktól vásároljanak.
- Határokon átnyúló lehetőségek: Az uniós székhelyű piacterek ösztönzése az Unión belüli és globális terjeszkedésre, kihasználva a fogyasztók nemzetközi platformok iránti nyitottságát.
- Logisztikai optimalizálás: Fektessen be a szállítási sebesség javításába és a szállítási költségek csökkentésébe az egész EU-ban, hogy megfeleljen a fogyasztói elvárásoknak.
- Életkor-specifikus stratégiák: Az e-kereskedelmi irányelveket és a digitális írástudási programokat úgy alakíthatja ki, hogy azok megfeleljenek a különböző korcsoportok eltérő viselkedésének.
- Bizalom és átláthatóság: Intézkedések végrehajtása a termékértékelések átláthatóságának és az értékesítők azonosításának növelésére a piacokon.
Tanulva ezekből az amerikai trendekből és a stratégiákat az európai piac egyedi jellemzőihez igazítva, az EU versenyképesebb, fogyasztóbarátabb és innovatívabb e-kereskedelmi ökoszisztéma kialakításán munkálkodhat. Ez magában foglalhatja szabályozási intézkedések, az innováció támogatása, valamint a digitális készségek Unió-szerte mind a fogyasztók, mind a vállalkozások körében történő fejlesztését célzó kezdeményezések kombinációját.