
A legfontosabb trend a fizikai és a digitális világ összekapcsolása. Emlékszik még azokra az időkre, amikor egy eladó odalépett Önhöz, amikor belépett egy ruházati üzletbe, és alig várta, hogy segítsen választani? Ma már az okostelefonjaink kísérnek minket. A Z generáció ezt különösen jól tudja. Okostelefonnal a kezükben érkeznek a boltokba, és az alkalmazásokat nemcsak arra használják, hogy navigáljanak az üzletben, hanem arra is, hogy összehasonlítsák az árakat, kedvezményeket keressenek és véleményeket olvassanak – ott helyben, a polcok között. Ha a márkák nem alkalmazkodnak ehhez az új vásárlói magatartáshoz, azt kockáztatják, hogy a döntő pillanatban elveszítik a figyelmüket.
Omnichannel kiskereskedelmi stratégia: Mobilalkalmazások mint bolti asszisztensek
A mobilalkalmazásoknak van még egy előnyük a bolti asszisztensekkel szemben: kihasználhatják a személyre szabást. Az EMARKETER által kiadott, Digitalising the In-Store Experience című útmutató szerint a vásárlók akár fele is alkalmazásokat használ a legjobb árak megtalálására. Eközben több mint 60% értékeli a személyre szabott kedvezményes ajánlatokat.
Az integrált hűségprogramokkal rendelkező alkalmazások szinte nélkülözhetetlen eszközzé váltak az ismételt eladások és a vásárlói adatok gyűjtése szempontjából.
Mindazonáltal az ár továbbra is döntő tényező marad. A felnőtt amerikaiak 81%-a számára ez a legfontosabb kritérium a kiskereskedő kiválasztásakor. Az olyan funkciók, mint a valós idejű árösszehasonlítás vagy a digitális utalványok már nem előnynek, hanem alapkövetelménynek számítanak.

Source: Emarketer
A kiskereskedelmi média belép az üzletbe
Bár a bolti kiskereskedelmi médiára fordított kiadások az USA-ban gyorsan nőnek, ezek haszna elsősorban attól függ, hogy az üzletek képesek-e úgy használni a digitális elemeket, hogy az ne zavarja a vásárlókat, hanem inkább segítse őket a vásárlásban. A vásárlók nem akarnak zavaró reklámokat az üzletben – releváns és hasznos információkat várnak. Az aktuális akciókat, a termékek elérhetőségét vagy az üzletben való navigációt bemutató digitális kijelzők hozzáadott értéket képviselnek. Az üzleteknek lehetőségük van arra, hogy közvetlenül a polcon, a döntés pillanatában kapcsolatba lépjenek a vásárlókkal. Az interaktív kijelzők, a hangos bejelentések vagy a vásárlási élmény játékosítása (pl. jutalmak a termékek beolvasásáért) olyan eszközök, amelyek összekapcsolják a fizikai környezetet a digitális környezettel.

Source: Emarketer
Élmény, nem csak hatékonyság
Bár a technológiák leegyszerűsítik a vásárlási folyamatot, a téglaüzletek még mindig megőrizték értéküket, mint olyan terek, ahol a vásárlók megtapasztalhatják az inspirációt és minden érzékszervüket igénybe vehetik. Az online környezet ezt nem tudja teljes mértékben helyettesíteni, még az olyan funkciókkal sem, mint a virtuális próbafülkék vagy a varázstükrök. Az olyan modern elemek, mint az önkiszolgáló pénztárak vagy az intelligens bevásárlókocsik felgyorsíthatják és javíthatják a vásárlási élményt, de csak akkor, ha nem zavarják meg a vásárló természetes ritmusát és kényelmét. A jövő egyszerűen nem online és nem offline. Hanem a kettő kombinációja – mindencsatornás élménybe kapcsolva, hogy azok egymást erősítsék.