Ezek a Nosto által az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban 2000 fős mintán végzett felmérés eredményei. Bár a külföldön vásárló fogyasztók 41%-a számára az alacsonyabb árak jelentik a fő vonzerőt , más tényezők is döntő szerepet játszanak. Például a vásárlók 23% -át befolyásolta a termékek közösségi médiában való kitettsége, ez a szám jelentősen nőtt a Z generáció (16-24 évesek) körében, akik számára a közösségi média említése volt a fő motiváció.
A fogyasztók közel 16%-a említette a jobb termékminőséget a külföldi vásárlás okaként, ami arra utal, hogy az árak versenyképessége a határokon átnyúló e-kereskedelmi környezetben meggyőzőbb tényező, mint az érzékelt minőség.
Van-e hátránya az ügyfelek számára?
Az alacsonyabb árak vonzereje és a közösségi média befolyása ellenére a fogyasztók 92%-a aggódik a határokon átnyúló vásárlás miatt. A válaszadók 50%-a által említett leggyakoribb aggodalom az áruk visszaküldésének lehetséges nehézsége az e-kereskedelemben. Ezt követik a termékminőséggel kapcsolatos aggályok (47%) és a hamisítványokkal kapcsolatos aggodalmak (46%).
Az adatok azt is mutatják, hogy jelentős különbség van a hazai és a nemzetközi webáruházak közötti bizalom tekintetében: a válaszadók 60% -a kevésbé bízik a nemzetközi üzletekben, mint a belföldiekben:
- Gyanúsan alacsony árak: a fogyasztók 44%-a ódzkodik az olyan áraktól, amelyek túl jónak tűnnek ahhoz, hogy igazak legyenek
- A díjak átláthatóságának hiánya: 41%-uk aggódik a határokon átnyúló díjakra és jutalékokra vonatkozó nem egyértelmű információk miatt
- Nem egyértelmű visszaküldési irányelvek: További 41% aggódik a nem egyértelmű visszaküldési és visszatérítési politikák miatt
- Bizonytalanság a kiszállítással kapcsolatban: a vásárlók 39%-a bizonytalan az országukba történő kiszállítás idejében
A határokon átnyúló e-kereskedelembe vetett bizalom kiépítése
A hiteles értékelések és a felhasználók által létrehozott tartalom, azaz a felhasználók által létrehozott tartalom (fényképek, történetek, videók feltöltése, címkézés a közösségi médiában stb.) bemutatása megoldást jelenthet az ügyfelek visszaküldéssel, minőséggel és szállítással kapcsolatos fő aggályaira.
A fogyasztói bizalom kiépítése érdekében a nemzetközi vállalatoknak a társadalmi részvételre és az átláthatóságra kell összpontosítaniuk az online értékesítés során. Ezt támasztja alá a fent említett felmérés is, amely megállapította, hogy a fogyasztók 64% -a nagyobb valószínűséggel bízik meg egy márkában, ha pozitív véleményeket lát más ügyfelektől az országukban . Ezenkívül a fogyasztók 55% -a azt mondta, hogy befolyásolják őket a fényképek és a termékismertetők olyan emberektől, akik már bizonyítottak a vásárlásban, ami az UGC bizonyítéka.