6 perc olvasási idő

Miért veri a személyes márka a PPC-t: a szlovák startup bizonyítja ezt

A Gentlejam ötlete egy tavaszi estén, egy üveg Alibernet bor mellett született. Iveta Hrabovska, aki akkoriban a médiában dolgozott, a férjéhez fordult, és bejelentette, hogy lekvárokat szeretne készíteni alkohollal. A férfi válasza? "Te még soha életedben nem főztél semmit, pedig 300 euróval rendelkezel." A nő nem látott semmi akadályt. Ma a Gentlejam kubai rum, whisky, portói bor és más kiváló minőségű szeszes italok felhasználásával prémium minőségű, alkohollal ízesített lekvárokat készít. Termékeik diplomáciai ajándékként szolgálnak a szlovák minisztériumoknak, és egészen a dubaji EXPO 2020-ig elbűvölték a vásárlókat. Míg a legtöbb webáruház több ezer eurót dob ki a Facebook- és Google-hirdetésekre, Iveta bebizonyította, hogy van hatékonyabb út is. Ő 20-26 euróért árul prémium lekvárokat, és az összes eladás közel felét az ő személyes márkája hajtja. Hogyan csinálja?

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Miért veri a személyes márka a PPC-t: a szlovák startup bizonyítja ezt

A Gentlejamról

A Gentlejam nem egy tipikus lekvár. Ezek a prémium befőttek kubai rumot, csúcsminőségű whiskyt, portói borokat és más kiváló minőségű szeszes italokat párosítanak gyümölcsökkel, hogy valami egészen mást hozzanak létre. A termékek szögletes, vastag falú üvegpalackokban, fekete-arany csomagolásban kerülnek forgalomba – kifejezetten luxusajándéknak tervezve. Ezeket nem fogja pirítósra kenni. Ehelyett érlelt sajtok, szarvas, kacsa, marhahús vagy pácolt húsok kísérőjeként szolgálnak. Inkább kifinomult fűszerként, mint reggeli kenőcsként gondoljon rájuk. A vállalat igazi társulásként működik – Ivetka kezeli mindazt, amit a vásárlók látnak (marketing és értékesítés), míg férje, Matej a láthatatlan részeket (pénzügyek, termelés, raktározás és logisztika). A nő idealistaként és kreatív lélekként jellemzi magát, míg a férfi az eredményekre és a számokra összpontosító realista. A megközelítésük bevált. A Gentlejam termékek ma már céges ajándékként, sőt diplomáciai ajándékként szolgálnak a szlovák kormányküldöttségek számára. A márkát a legjobb séfek támogatják, köztük olyan legendák, mint Vojto Artz és Milo Pabiš, akik különleges éves kiadásokat készítenek.

Miért nem működnek a PPC-kampányok a prémium termékek esetében?

„Ha tudtam volna, hogy mire vállalkozom, valószínűleg nem vállaltam volna el” – vallja be Iveta Hrabovska, a Gentlejam alapítója. Cége prémium minőségű, alkoholos lekvárokat gyárt, de sikertelen teljesítménykampányokkal küzdött. Az évekig tartó próbálkozások és hibák vezettek az áttöréshez. Miután több marketingszakértővel is konzultált, Iveta rájött, hogy ugyanaz a tanács hangzott el folyamatosan: először a márkaismertség kiépítésére kell koncentrálni, majd ezzel párhuzamosan teljesítménykampányokat indítani. Itt válik érdekessé Iveta története. Évekig tartó sikertelen reklámkampányok után rájött valamire, amit a legtöbb márka teljesen kihagy:„Pontosan az ilyen prémium, egyedi, drága termékek – ott, azt mondanám, hogy 80-20% – 80%-a a márka. A szívénél fogva kell megragadni az embert.”Gondoljatok bele! Ha egy 5 eurós terméket árulsz, az emberek talán impulzívan megveszik egy Facebook-hirdetésből. De egy 26 eurós lekváros üveget? Ahagyományos termékek túlélhetik az árversenyt és a feltűnő reklámokat. A prémium termékeknek azonban valami mélyebbre kell menniük – szükségük van arra, hogy az emberek kapcsolatba akarjanak kerülni a márkáddal. Érzelmi kapcsolatra és bizalomra van szükségük.

LinkedIn stratégia három pillérrel, ami működik

Iveta kifejlesztett egy rendszert, amely biztosítja, hogy „a 12 000 követőm túlnyomó többsége a mi ügyfeleink.”„Minden LinkedIn-bejegyzésem, az tiszta stratégia. Pontosan tudom, mit kell írnom, hogy a megfelelő követőket vonzzam, ami egyenlő az ügyfelekkel.”

A vírusos tartalom receptje

Szakértelem (Know-how)

  • Marketing tippek megosztása
  • Szakértőként pozícionálás a saját területeden
  • A videók nagyobb elérést érnek el, mint a fotók

Inspiráció

  • Sikerek és kudarcok
  • Mutasd meg, mi működött és mi nem
  • Hiteles üzleti történetek

Személyiség

  • Mit szeretsz, hogyan látod a világot
  • Hobbi, értékek, gondolkodásmód
  • Mindennapi helyzetek tanulságokkal

Kritikus elem: Minden posztnak értéket kell nyújtania, miközben finoman emlékeztetnie kell az embereket a márkádra.

„Az emberek emberektől vásárolnak, az emberek nem márkáktól. Ezeknek az embereknek látniuk kell, hogy valaki áll mögötte, hogy a terméknek, a márkának van lelke

.” Iveta azt állítja, hogy a vásárlók majdnem 50%-a személyesen az ő személye miatt vásárol. Nélküle nem vennék meg a terméket.

Hogyan csináld a gyakorlatban

1. Fektess be az oktatásba„Az oktatás abszolút a legjobb befektetés önmagadba. Én több mint 13 000 eurót fektettem a LinkedIn oktatásába.”2. Építs közösséget; ne csak eladj

  • Küldj „mi történt a cégnél” hírleveleket (40-45%-os nyitási arány).
  • Automatizált VIP e-mailek a visszatérő ügyfeleknek
  • Ritka kedvezmények csak a hírlevélre feliratkozóknak

3. Kezdje saját forrásokkalA Gentlejam 300 euróval indult, és külső befektetés nélkül nőtt. A lassú, de fenntartható növekedés előnyös lehet. Ha prémium termékeket árulsz, ne kezdj PPC-kampányokkal. Először fektessen be a személyes márkája kiépítésébe. Ha már van ismertséged, a teljesítménykampányok exponenciálisan jobban fognak működni. Ahogy Iveta mondja: „A PPC-kampányok csak a cseresznye az összes kommunikáció és az összes értékesítés tetején”.

A legfontosabb tanulságok az e-kereskedelmi kiskereskedők számára

Kezdje a márkaismertséggel, ne a teljesítményhirdetésekkel – Ha prémium termékeket árul, álljon ellen a késztetésnek, hogy rögtön a PPC-be ugorjon. Először építsen ismertséget tartalom, személyes márkaépítés vagy iparági partnerségek révén. A teljesítménykampányok exponenciálisan jobban működnek, ha az emberek már tudják, hogy ki vagy.Háromféle tartalomtípus egyensúlyban – A közösségi tartalmakat a szakértelem (iparági ismeretek), az inspiráció (győzelmek és kudarcok) és a személyiség (értékek és érdeklődési kör) köré strukturáld. Minden posztnak értéket kell nyújtania, miközben finoman erősítenie kell a márkáját.Fektessen be magába, mielőtt külső marketinget folytatna – Ivetka csak a LinkedIn oktatására több mint 13 000 eurót költött. A marketing alapjainak elsajátítása segít az ügynökségek értékelésében, a rossz stratégiák kiszűrésében, és jobb döntéseket hozhatsz arról, hogy mire költsd a korlátozott költségvetést.Keress hiteles iparági validátorokat – A Gentlejam drága influencerek helyett a legjobb séfekkel lépett partnerségre, akik hiteles szószólókká váltak. Keressen olyan elismert személyiségeket az iparágában, akik a hagyományos influencer-kampányoknál alacsonyabb költséggel tudnak hitelességet kölcsönözni a prémium termékeknek.


Ez a cikk az E-commerce Bridge podcast Iveta Hrabovskával, a Gentlejam alapítójával készült interjún alapul.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU