
Ha nagyon szakmaiak akarunk lenni, akkor így hangzana: a tartalommarketing egy olyan marketingstratégia, amelyben egy márka érdeklődést és igényt alakít ki egy termék vagy szolgáltatás iránt, eközben pedig folyamatos kapcsolatot tart fenn a fogyasztóival tartalmak létrehozásával (vagy megosztásával), amelyek valódi értéket képviselnek, és kielégítik a fogyasztó érdeklődését.
Épp ezért a tartalommarketing célja a lehetséges vásárlók megszólítása, akik így az értékesítési tölcsér tetejére kerülnek. Természetesen nem feltétlenül válik mindegyikükből ténylegesen vásárló. Sokszor előfordul, hogy az így elért emberek segítségével kapcsolatokat építhetünk, amelyek tovább bővítik a tartalmunkat.
A content marketing nem csak egy szinonima a blogolásra és Facebook posztok írására. A tartalommarketing arra jó, hogy segítsen a cégeteknek növekedni. Ez azt jelenti, hogy a tartalommarketing többet jelent néhány cikknél a blogon vagy pár bejegyzésnél a közösségi médiában.
A stratégia alapján kezelt content marketing hozzájárul a weboldalak látogatottságának növeléséhez, a közösségi média oldalak forgalmának növeléséhez, a hírlevél-feliratkozók számának növekedéséhez, és természetesen lépésenként az eladások növekedéséhez. De hogyan?
A fogyasztói szokások megváltozása a vállalatokat is alkalmazkodásra kényszerítette. Most más módszerekkel kell az embereket meggyőznötök, például úgy, hogy olyan tartalmat adtok nekik, amelyek valóban értékesek a számukra.
Az inbound marketing eszközök skálája természetesen ennél azért jóval szélesebb, de most maradjunk a tartalommarketing területén. Arról van szó, hogy a push marketing korából átléptünk a pull marketing korába, amikor már nem rátukmálunk valamit a vevőre, hanem elérjük, hogy a vevő akarja azt, amit kínálunk neki. Ehhez a fajta inbound marketinghez azonban jóval kifinomultabb eszközöket kell használnunk, ilyen például a tartalommarketing is.
Kicsit ésszerűtlennek tűnik nektek, hogy ingyen kínálunk tartalmat, információt, tanácsokat vagy bármit? A tartalommarketing esetében az ilyen „ingyenes” tartalmakra inkább úgy tekintünk, hogy később térítik majd meg a befektetést. Ha jól csináljátok, akkor létrejön a már említett értékesítési tölcsér, amelynek segítségével az emberek megtalálják a cégeteket, és potenciális vásárlókká válnak.
Miért szükséges a tartalommarketing?
A content marketing segítségével erős és lojális közönséget építhettek fel, és nem utolsó sorban a felhasználók is könnyebben megtalálnak benneteket.
A tartalommarketing folyamatosan arra késztet, hogy értékes tartalmat hozzatok létre a közönségnek. Minél több cikket és bejegyzést készítetek, értelemszerűen annál több kulcsszót fogtok használni, amivel növelhetitek a látogatottságot, javul az átkattintási arány, ami jó a SEO-nak.
A tartalom készítésénél viszont fontos tudatosítani, hogy a közönségeteknek bizonyos szintű értéket, változatosságot és tartalommennyiséget kell kínálnotok. Nem elég a terméketekről írni, ehelyett alkossatok történeteket, amelyekben maga a felhasználó lesz a főszereplő.
Azt kell nekik megmutatnotok, hogyan fogja a terméketek vagy szolgáltatásotok pozitívan befolyásolni az életüket. A tartalom változatossága nemcsak a feldolgozott témákra vonatkozik, de a tálalásukra is, tehát arra, hogy nem elég csak szöveges tartalmakat készíteni, hanem jó azokat fotókkal, videókkal vagy akár hanganyagokkal színesíteni.
Fontos megjegyezni, hogy a képi tartalom 94 százalékkal több látogatót hoz. A Facebookon a vizuális tartalom 65 százalékkal magasabb engagementet ér el. Néha az is szükséges lehet, hogy a bejegyzéseitek hangnemét megváltoztassátok, például időnként vicces tartalmak megosztásával.
És végezetül ott van még a mennyiség kérdése. Előnyös lehet minden nap megosztani valamilyen tartalmat, de csak abban az esetben, ha betartjátok a fent említett elvárásokat, tehát hogy a tartalmaitok sokszínűek és értékesek a közönség számára.
Nem szabad elfelejtenetek, hogy a tartalommarketing folyamatos munkát jelent, nem egy egyszeri alkalom, csakúgy, mint ahogy a marketing többi eszköze sem az. Ez azt jelenti, hogy nem jó megoldás egyszer elkészíteni nagyobb mennyiségű értékes tartalmat, aztán csak várni az eredményeket.
Ahhoz, hogy a maximumot kihozzátok belőle, pontosan meg kell határoznotok, hogyan fogjátok a marketingnek ezt a típusát beépíteni az átfogó marketingtervetekbe, és pontosan hogyan fogjátok ezt a munkát végezni.
Biztosan megfogalmazódott bennetek a kérdés, hogy hogyan lehet ennek az egésznek a sikerességét mérni. Sokan azt gondolják, hogy a tartalommarketing esetében lehetetlen megbecsülni, hogy hoz-e valamilyen hasznot: a marketinggel dolgozók 22%-a nem tudja, hogyan mérje a ROI-t, míg további 35% nem biztos benne, hogyan mérje azt helyesen. Ez azonban nem jelenti azt, hogy lehetetlen.
A nehézséget az jelenti, hogy maga a tartalom nem árul semmit, mert nem közvetlenül ezt a célt szolgálja. Épp ezért erre a fajta tevékenységre nagyobb távlatból kell tekinteni. Át kell gondolnotok, hogy működik a konverziós tölcsér ilyen tartalmak esetében, és hogyan vezet végül vásárláshoz.
A konverzió számításánál az oldalmegjelenítések számát és az adott tartalom megosztásainak számát is vegyétek figyelembe.
Azt gondolom, hogy a mai világban a tartalommarketing megkerülhetetlen, ha a vállalkozásotokat fejleszteni szeretnétek. Épp ezért, ha tehetitek, mindenképp kóstoljatok bele a közösségi média világába, és tegyetek ezzel egy fontos lépést a cégetek számára!
Ha viszont úgy érzitek, hogy segítségre van szükségetek, akkor forduljatok hozzánk bátran: https://www.wado.sk/hu/