3 perc olvasási idő

Mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben: Online áruházak figyelmen kívül hagyják az értékes lehetőségeket

Jelenleg egyetlen technológia sem befolyásolja olyan mélyen az üzleti világot, mint a mesterséges intelligencia. Folyamatosan új eszközök jelennek meg, és egyre több vállalat integrálja őket a folyamataiba. A mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben is hullámokat vet - a tartalomkészítéstől és a termékajánlásoktól kezdve a jobb ügyfélszolgálatig és a csalásmegelőzésig. Az AI-alapú eszközök optimalizálják a meglévő munkafolyamatokat, és teljesen új lehetőségeket nyitnak meg.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Mesterséges intelligencia az e-kereskedelemben: Online áruházak figyelmen kívül hagyják az értékes lehetőségeket
Forrás: Depositphotos

.

Mennyire előrehaladott az AI tényleges alkalmazása az online kiskereskedelemben?

Az Uptain tanulmánya első alkalommal tárja fel, hogy az online áruházak milyen mértékben használják az AI-t. Az eredményekből kiderül, hogy mennyi lehetőség van még kihasználatlanul.

A többség már tesztelte az AI-t

A megkérdezett webáruház-üzemeltetők többsége (71% ) legalább egyszer már használt AI-t webáruháza számára. Ez a szám azt mutatja, hogy az AI elfogadása és ismertsége viszonylag magas az iparágban. Ugyanakkor több mint egynegyedük (29%) még soha nem használta az AI-t. A mesterséges intelligenciáról szóló folyamatos címlapok ellenére sok webáruház-üzemeltető még nem használta ezt a technológiát.

Ai in e-commerce

Source: Uptain

AI az e-kereskedelemben: Még nem szerves része a napi üzletmenetnek

A webáruház-üzemeltetők többsége (55% ) hetente vagy még gyakrabban használja az AI-t. Ugyanakkor csak 12% használja a technológiát naponta, és mindössze 8% alkalmazza naponta többször is. Bár a mesterséges intelligencia számos online áruházban biztosította helyét, még nem épült be teljesen a mindennapi működésbe. Emellett az online áruházak 45%-a számolt be arról, hogy hetente kevesebb mint egyszer használja a mesterséges intelligenciát.

Source: Uptain

A mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek sok területen kihasználatlanok maradnak

A tanulmányhoz az online áruházak üzemeltetői arról számoltak be, hogy mely területeken használják már a mesterséges intelligenciát. A leggyakrabban említett terület a tartalomkészítés volt, szorosan utána következett a marketing. Ezen alkalmazások ellenére a mesterséges intelligencia használata számos más ígéretes területen továbbra is ritka. Számos ígéretes mesterséges intelligencia-eszköz létezik már az adatelemzés, az előrejelzés, az árképzés, a csalás megelőzése és a termékajánlások terén. Mindazonáltal az online áruházak kevesebb mint fele (41%) támaszkodik az AI-ra ezeken a területeken.

Következtetés

Ez a tanulmány jelentős szakadékot tár fel a mesterséges intelligencia tudatossága és az e-kereskedelmi műveletekbe való mély integrálása között. Bár a legtöbb online kiskereskedő kísérletezett már a mesterséges intelligenciával, elsősorban a tartalomkészítés és a marketing területén, a technológia még nem vált a mindennapi üzleti műveletek alapvető részévé. Ez egyszerre jelent kihívást és lehetőséget az iparág számára. Ahogy az AI-eszközök elérhetőbbé válnak és egyértelműbb megtérülést mutatnak, várható, hogy az elfogadás az alapvető alkalmazásokon túl is felgyorsul. Az előrelátó e-kereskedelmi vállalkozásoknak a tartalomgeneráláson túlmenően fel kell tárniuk az AI-ban rejlő lehetőségeket az adatelemzés, a személyre szabás és a működési hatékonyság terén. Azok, akik sikeresen integrálják az AI-t több üzleti funkcióba, valószínűleg jelentős versenyelőnyre tesznek szert az elkövetkező években, ahogy a technológia kísérleti szintről alapvető fontosságúvá válik.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?
5 perc olvasási idő

Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?

A mobilalkalmazások az egyik legstabilabb és egyben legjövedelmezőbb évüket élik. A világjárványos fellendülés és az azt követő korrekció után a piac stabilizálódott. A számok azt mutatják, hogy a felhasználók figyelme és pénze minden eddiginél jobban a mobilra koncentrálódik, így a mobil kereskedelmi közösségi marketing a fenntartható növekedésre törekvő márkák számára kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé válik.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal
5 perc olvasási idő

Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal

A vállalatok többet költenek reklámra, de az eredmények gyakran elmaradnak. A növekvő digitális reklámköltségvetés önmagában nem elég. A vásárlási döntések egyre összetettebbé válnak, a hagyományos megközelítések már nem működnek, és a reklámok célt tévesztenek. Egy új globális felmérésből kiderül, hogy miért nem térül meg a B2B marketingbe fektetett összeg. Nézzük, mit tehetnek ez ellen a […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+