3 perc olvasási idő

Mely európai országok támaszkodnak leginkább a külföldi e-kereskedelemre? A határokon átnyúló kereskedelem Európában

Az Európai Kereskedelmi Adatbázis (ECDB) legújabb eredményei szembetűnő regionális mintákat mutatnak arra vonatkozóan, hogy a különböző európai nemzetek hogyan lépnek kapcsolatba a nemzetközi online kiskereskedőkkel, és mely európai országok támaszkodnak leginkább a külföldi e-kereskedelemre. Ez az elemzés az alapvető piaci adatok integritásának megőrzése mellett vizsgálja a határokon átnyúló e-kereskedelem eltérő mértékű elterjedtségét a kontinensen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Mely európai országok támaszkodnak leginkább a külföldi e-kereskedelemre? A határokon átnyúló kereskedelem Európában
Forrás: Depositphotos

.

A dél-európai nemzetek vezetnek a nemzetközi vásárlásban

A statisztikák azt mutatják, hogy a spanyolországi, olaszországi, törökországi és norvégiai online vásárlók e-kereskedelmi tevékenységük több mint háromnegyedét nemzetközi kiskereskedőkön keresztül bonyolítják le. Ez szöges ellentétben áll az olyan piacokkal, mint Lengyelország, Románia és Szerbia, ahol a hazai platformok erősebb lábakon állnak.

A kutatás azt mutatja, hogy az észak-európai e-kereskedelmi óriások több piacon is sikeresen megvetették a láb

ukat

, különösen a déli régiókban, ahol a helyi alternatívák kevésbé fejlettek vagy versenyképesek.

Miért tartanak fenn egyes piacok erősebb hazai e-kereskedelmi ökoszisztémákat?

A gazdasági erőközpontok , Franciaország, Németország és Hollandia erős hazai online kiskereskedelmi környezetet alakítottak ki. A Zalando, a Bol és a Carrefour kiépítették jelenlétüket a hazai piacokon, miközben a nemzetközi piacokon is terjeszkedtek. Ezek az országok jól fejlett logisztikai rendszerekkel és több hazai versenytárssal rendelkeznek, ugyanakkor a fejlett hazai e-kereskedelmi piacú Németországban az online vásárlások mintegy 60%-a még mindig a határokon átnyúló csatornákon keresztül történik. Ez jól mutatja a multinacionális platformok meghatározó szerepét a digitális piacon.

cross border

Source: ECDB

Regionális különbségek

Adél- és kelet-európai piacok különösen függőnek tűnnek a nemzetközi platformoktól. Olyan nemzetek, mint Portugália, Horvátország, Litvánia és Spanyolország arról számolnak be, hogy a nemzetközi eladók e-kereskedelmi tevékenységük több mint 75%-átteszik ki.E régiók fogyasztói gyakran fordulnak az olyan platformokhoz, mint az Amazon és a Temu , a versenyképes árképzés és a szélesebb termékválaszték miatt, mint ami a hazai kiskereskedőknél elérhető. A nemzetközi platformokon keresztül történő vásárlások azonban nem feltétlenül zárják ki a helyben előállított termékeket.

Figyelemre méltó kivételek a regionális trendekkel szemben

A megfigyelt minták számos érdekes kivételt mutatnak. A lengyelországi e-kereskedelmi piac az Allegroé, mivel ez a vállalat piaci részesedésben megelőzi az Amazont. A romániai Szerbia és Görögország vezető e-kereskedelmi platformjai főként hazai kiskereskedőkből állnak.

Az Amazon külön domaineket működtet Lengyelországban és néhány más piacon, de nem rendelkezik közvetlen tevékenységgel a régió több országában.

Az elemzésből kiderül, hogy az európai piacok hogyan alakítják ki a határokon átnyúló e-kereskedelmi függőségüket a földrajzi tényezők és a digitális infrastruktúra, valamint a piaci versenyerők és a fogyasztói preferencia-minták kombinációja révén.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért
3 perc olvasási idő

Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért

Az Affiliate World Europe 2025. szeptember 4-5-én érkezik Budapestre, a Hungexpo Budapesti Kongresszusi és Kiállítási Központba. Ez a vezető affiliate marketing konferencia az iparág vezető marketingesei, hirdetői és technológiai innovátorai számára két napra összehozza a hálózatépítést, tanulást és üzleti növekedést.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető
2 perc olvasási idő

A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető

A Meta befejezte Opportunity Score funkciójának globális bevezetését az összes hirdetési fiókban, az év elején megkezdett kezdeti tesztelési fázisokat követően. A mesterséges intelligencia által vezérelt optimalizációs eszköz célja, hogy szisztematikus ajánlásokkal segítse a hirdetőket kampányaik teljesítményének javításában.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+