2 perc olvasási idő

Magyarország most sokkolta a kiskereskedelmi világot ezzel a fizetési szabállyal

Magyarország elfogadta azt a 2025. július 1-jén hatályba lépőtörvényt, amely szerint az üzleteknek engedniük kell, hogy a vásárlók készpénzzel fizessenek. A törvény kimondja, hogy az embereknek lehetővé kell tenni, hogy személyesen az üzletekben, utánvéttel vagy számlára történő befizetéssel készpénzzel fizethessenek.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Magyarország most sokkolta a kiskereskedelmi világot ezzel a fizetési szabállyal
Forrás: Canva Pro License

Mi szükséges

A kiskereskedőknek készpénzes fizetési lehetőségeket kell biztosítaniuk, többek között:

  • Az üzletben történő fizetés az értékesítési ponton
  • utánvétes fizetés
  • ATM-befizetés vagy számlabefizetés
  • sárga csekkes fizetés

Kivételt képeznek az online előfizetések, a határokon átnyúló e-értékesítések és a teljesen automatizált üzletek.

Iparági aggályok

Az Országos Kereskedelmi Szövetség OKSZ kritizálta a törvényt, figyelmeztetve, hogy az irreális kötelezettségeket ró bizonyos vállalkozástípusokra

. A legfontosabb azonosított problémák:

  • Az önkiszolgáló üzletek működési nehézségekkel szembesülnek
  • A csomagmegőrzők költséges átalakításokat igényelnek
  • Az automatáknak biztonsági fejlesztésekre van szükségük
  • A meglévő készpénzmentes műveletek magas átállási költségei
  • A szolgáltatásnyújtás esetleges megszakadása

A szövetség szerint a rendelet figyelmen kívül hagyja az elektronikus fizetés felé mutató tendenciát, és kihívásokat okozhat a kisebb vállalkozások számára.

A kiskereskedelemre gyakorolt hatás

A módosítás ellentétes a digitális fizetések irányába mutató szélesebb körű európai trenddel. Miközben biztosítja, hogy a készpénzt előnyben részesítő vásárlókat ne zárják ki a vásárlásból, megfelelési követelményeket támaszt a készpénzmentes működésre áttérő vállalkozásokkal szemben. A kiskereskedőknek a júliusi határidőig megfelelő fizetési rendszereket kell bevezetniük.

E-kereskedelmi kihívások

A magyarországi székhelyű online kiskereskedők különösen összetett végrehajtási akadályokkal szembesülnek, míg a nemzetközi eladók számára előnyös a határokon átnyúló mentesség. A helyi e-kereskedelmi vállalkozásoknak mostantól az utánvétes szolgáltatásokat és a számlafizetési rendszereket is integrálniuk kell a platformjaikba, ami potenciálisan lelassíthatja a pénztárgépes folyamatokat és növelheti az ügyfélszolgálati igényeket. A törvény gyakorlatilag arra kényszeríti a hazai digitális anyanyelvű vállalkozásokat, hogy kettős fizetési infrastruktúrát tartsanak fenn, ami versenyhátrányt jelent a külföldi versenytársakkal szemben, akik a magyar piacon továbbra is csak készpénz nélkül működhetnek.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge