
ALinkedIn a B2B marketing egyre növekvő problémájára – az egyre hosszabb vásárlási ciklusra és a kampányok hosszú távú hatásának mérési nehézségeire – válaszulindította el a Conversions API-t. A platform jelentése szerint a B2B marketingesek akár 87%-a is elismeri, hogy problémái vannak tevékenységeik hosszú távú értékének kimutatásával, ami a gyakorlatban a marketingbüdzsék bonyolult indokoltságát jelenti. A Conversions API lehetővé teszi, hogy összekapcsolja saját adatait (first-party data), beleértve az offline vásárlói interakciókat is, a LinkedIn platformmal.
A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy nyomon követheti a vásárló összetett útját a hirdetésre való első kattintástól az offline találkozókig vagy a telefonos értékesítésig.
Jelentős javulás a kampányteljesítményben
A bevezetés korai eredményei javulást mutatnak a legfontosabb mutatókban – a tulajdonított konverziók közel egyharmados növekedésétől a minősített lead költségek 39%-os csökkenéséig. Az e-kereskedelmi versenykörnyezetben ez döntő előnyt jelenthet a potenciális ügyfelek megszerzésében és konvertálásában.
Hosszú távú eredménykövetés
A továbbfejlesztett bevételi hozzárendelési jelentéssel 365 napos visszamenőleges elemzési időszakot nyerhet. A hosszabb vásárlási ciklusú projektek (például B2B e-kereskedelmi platformok, egyedi megoldások vagy drágább termékek) esetében ez tisztább képet nyújt a befektetés valódi megtérüléséről.
A mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazása az új API-val összefüggésben
Az e-kereskedelemben a mérés jövője a mesterséges intelligenciáé. A vásárlói magatartás pontosabb előrejelzésére, a marketingkiadások optimalizálására és a potenciális ügyfelek jobb priorizálására számíthatunk.
90%-a a B2B marketingeseknek egyetért abban, hogy ha AI-t használnak a kampányok létrehozásához és optimalizálásához, akkor jobb megtérülést könyvelnek el. A kutatások szerint az AI-t a közönség szegmentálásának és célzásának javítására (57%), a teljesítmény és a potenciális ügyfelek pontozásának javítása érdekében prediktív elemzésre (55%), a rutinfeladatok automatizálására (53%), valamint a reklámköltés és a kreatív tartalom valós idejű optimalizálására (53%) használják” – állítja a platform.
A pontosabb konverziómérés és az online és offline adatok összekapcsolásának képessége mindenesetre olyan trendet képvisel, amely platformtól függetlenül tovább fog erősödni az e-kereskedelmi marketingben. A siker kulcsa továbbra is az adatok stratégiai megközelítése és a globális eszközök helyi viszonyokhoz való igazításának képessége. A Conversions API csak egy a LinkedIn azon törekvéseinek sorában, hogy a platformon lévő marketingeszközöket fejlessze.