3 perc olvasási idő

Lehet az AliExpress Európa csendes e-kereskedelmi vezetője 2025-ben?

Az ECDB új adataiból kiderül, hogy a kínai piac épp most hajtotta végre az e-kereskedelem egyik legelfeledettebb győzelmét. Miközben mindenki Temu feltűnő felemelkedéséről vitatkozott, az AliExpress csendben megszerezte az első három helyezést Európa legnagyobb piacain.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Lehet az AliExpress Európa csendes e-kereskedelmi vezetője 2025-ben?
Forrás: Depositphotos: Photo by AndrewLozovyi (edited in Canva Pro)

A csendes hatalomátvétel

A Temu 2022-es indulása óta mindenki a Temu felemelkedéséről beszél, de íme, mi maradt ki a szalagcímekből: Az AliExpress, a 2010 óta létező kínai piactér most hajtotta végre az e-kereskedelem történetének egyik leglenyűgözőbb visszatérését. Miután több mint egy évtizedig viszonylagos ismeretlenségben sínylődött, az AliExpress bevételei 2023-ban hirtelen megugrottak. A platform nem egyszerűen csak növekedett – dominált, a legtöbb európai piacon az első három helyezett pozícióját szerezte meg, miközben a versenytársak azzal voltak elfoglalva, hogy a Temu minden lépését figyeljék.

A számok megdöbbentőek

Az AliExpress biztosította az első három helyezést a főbb európai piacokon, Spanyolországban pedig megerősített második helyezést ért el, ahol 2024-ben 3,93 milliárd dollárt termelt. A platform folyamatosan a top 10 szereplő között szerepel az európai piacokon, különösen erős teljesítményt nyújtva Dél- és Kelet-Európában. Az ECDB adatai szerint az AliExpress erősen teljesít a különböző európai piacokon, különösen magasan szerepel Spanyolországban, és hatékonyan versenyez a bevett szereplőkkel. Csak egyes piacokon, például Németországban és az Egyesült Királyságban van erősebb versenye a hazai szereplőkkel szemben.ECDB: AliExpress Entered Most of the Top Marketplace Rankings in Europe.

Hogyan csinálták meg

A titok a tökéletes időzítés volt. Miközben Shein és Temu a címlapokért küzdött, tudtukon kívül kikövezték az utat az AliExpress sikeréhez. Ezek a platformok növelték a fogyasztók bizalmát a kínai e-kereskedelem iránt, normalizálva a közvetlenül Kínából, alacsonyabb áron történő vásárlás gondolatát.Az AliExpress a marketingköltségek és a fogyasztók szkepticizmusa nélkül profitált ebből az alapmunkából, amellyel a korai piacra lépők szembesülnek. Mire az európai fogyasztók megbarátkoztak a kínai platformokkal, az AliExpress már a bevált, megbízható alternatívaként pozícionálta magát. A fogyasztói értékesítésen túl az AliExpress a dropshipping boomot is kihasználta. Alacsony árai bőséges árrést hagytak a viszonteladóknak, ami olyan multiplikátorhatást eredményezett, hogy minden sikeres dropshipper a platform nem hivatalos nagykövetévé vált.

Mit jelent ez

Az AliExpress sikere alapvető változást jelez az európai fogyasztói magatartásban. Az árérzékenység új magasságokba emelkedett, és a fogyasztók hajlandóak tovább várni a szállításra, cserébe a jelentős megtakarításokért. A hagyományos kiskereskedők számára ez egyszerre jelent kihívást és lehetőséget.A kihívás: versenyezni a gyakran 50%-kal az európai alternatíváknál alacsonyabb árakkal.A lehetőség: differenciálódás a szolgáltatás, a minőségbiztosítás és a helyi teljesítés révén – olyan területek, ahol az AliExpressnek még van hova fejlődnie. Az e-kereskedelmi tájkép most vált érdekesebbé, és az AliExpress többé nem az a platform, amelyet figyelmen kívül hagyhat.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Hasonló cikkek
Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek
3 perc olvasási idő

Négy tinédzser letartóztatták a kibertámadások miatt, amelyek 300 millió fontba kerültek az M&S-nek

A rendőrség letartóztatott négy 17-20 éves személyt a nagy brit kiskereskedőket térdre kényszerítő, pusztító kibertámadásokkal összefüggésben. A gyanúsítottak ellen többek között zsarolás, pénzmosás és szervezett bűnözésben való részvétel miatt emeltek vádat.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék
3 perc olvasási idő

Az új német törvény lehetővé teszi, hogy az online megrendeléseket egy kattintással töröljék

2026 júniusától minden németországi online kiskereskedőnek egy jól látható, egyetlen kattintással működő „Szerződés felmondása” gombot kell elhelyeznie. A német igazságügyi minisztérium ezt fogyasztóvédelemnek nevezi – az e-kereskedelmi vállalkozások azonban felesleges bürokráciának nevezik.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg
3 perc olvasási idő

A TikTok élelmiszerboltok eladásai idén 120%-kal ugrottak meg

Valami vad dolog történt mostanában a TikTok-on. A Lidl, a német diszkont szupermarket limitált termékeket dobott ki a TikTok Shopra, és ezek gyorsabban fogynak, mint valaha. A Dubai csokiszeleteik – azok a pisztáciával töltöttek, amelyekért mindenki megszállottan rajong – másodpercenként 72 táblát adtak el, és 90 perc alatt elfogyott a készlet. Normál áron. Se kedvezmények, […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU