3 perc olvasási idő

Lehet az AliExpress Európa csendes e-kereskedelmi vezetője 2025-ben?

Az ECDB új adataiból kiderül, hogy a kínai piac épp most hajtotta végre az e-kereskedelem egyik legelfeledettebb győzelmét. Miközben mindenki Temu feltűnő felemelkedéséről vitatkozott, az AliExpress csendben megszerezte az első három helyezést Európa legnagyobb piacain.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Lehet az AliExpress Európa csendes e-kereskedelmi vezetője 2025-ben?
Forrás: Depositphotos: Photo by AndrewLozovyi (edited in Canva Pro)

A csendes hatalomátvétel

A Temu 2022-es indulása óta mindenki a Temu felemelkedéséről beszél, de íme, mi maradt ki a szalagcímekből: Az AliExpress, a 2010 óta létező kínai piactér most hajtotta végre az e-kereskedelem történetének egyik leglenyűgözőbb visszatérését. Miután több mint egy évtizedig viszonylagos ismeretlenségben sínylődött, az AliExpress bevételei 2023-ban hirtelen megugrottak. A platform nem egyszerűen csak növekedett – dominált, a legtöbb európai piacon az első három helyezett pozícióját szerezte meg, miközben a versenytársak azzal voltak elfoglalva, hogy a Temu minden lépését figyeljék.

A számok megdöbbentőek

Az AliExpress biztosította az első három helyezést a főbb európai piacokon, Spanyolországban pedig megerősített második helyezést ért el, ahol 2024-ben 3,93 milliárd dollárt termelt. A platform folyamatosan a top 10 szereplő között szerepel az európai piacokon, különösen erős teljesítményt nyújtva Dél- és Kelet-Európában. Az ECDB adatai szerint az AliExpress erősen teljesít a különböző európai piacokon, különösen magasan szerepel Spanyolországban, és hatékonyan versenyez a bevett szereplőkkel. Csak egyes piacokon, például Németországban és az Egyesült Királyságban van erősebb versenye a hazai szereplőkkel szemben.ECDB: AliExpress Entered Most of the Top Marketplace Rankings in Europe.

Hogyan csinálták meg

A titok a tökéletes időzítés volt. Miközben Shein és Temu a címlapokért küzdött, tudtukon kívül kikövezték az utat az AliExpress sikeréhez. Ezek a platformok növelték a fogyasztók bizalmát a kínai e-kereskedelem iránt, normalizálva a közvetlenül Kínából, alacsonyabb áron történő vásárlás gondolatát.Az AliExpress a marketingköltségek és a fogyasztók szkepticizmusa nélkül profitált ebből az alapmunkából, amellyel a korai piacra lépők szembesülnek. Mire az európai fogyasztók megbarátkoztak a kínai platformokkal, az AliExpress már a bevált, megbízható alternatívaként pozícionálta magát. A fogyasztói értékesítésen túl az AliExpress a dropshipping boomot is kihasználta. Alacsony árai bőséges árrést hagytak a viszonteladóknak, ami olyan multiplikátorhatást eredményezett, hogy minden sikeres dropshipper a platform nem hivatalos nagykövetévé vált.

Mit jelent ez

Az AliExpress sikere alapvető változást jelez az európai fogyasztói magatartásban. Az árérzékenység új magasságokba emelkedett, és a fogyasztók hajlandóak tovább várni a szállításra, cserébe a jelentős megtakarításokért. A hagyományos kiskereskedők számára ez egyszerre jelent kihívást és lehetőséget.A kihívás: versenyezni a gyakran 50%-kal az európai alternatíváknál alacsonyabb árakkal.A lehetőség: differenciálódás a szolgáltatás, a minőségbiztosítás és a helyi teljesítés révén – olyan területek, ahol az AliExpressnek még van hova fejlődnie. Az e-kereskedelmi tájkép most vált érdekesebbé, és az AliExpress többé nem az a platform, amelyet figyelmen kívül hagyhat.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU