Az influencer az angol “influence” szóból származik, amely befolyást, hatást jelent. Az influencer tehát egy olyan személy, akinek van egy bizonyos közönsége, akikre hatással van, és befolyásolni tudja őket például a nézeteivel, öltözködésével, viselkedésével. Ezek többségében ismert emberek, akiket az emberek a tévéből és a közéletből ismerhetnek. Elterjedtebbek azonban azok az influencerek, akik a közösségi médiában szereztek ismeretséget, mint például Instagramon, Twitteren. Ezekkel a közösségi média influencerekkel gyakran dolgoznak együtt vállalatok, márkák, akik rajtuk keresztül olyan célcsoportokat tudnak elérni és tudják kínálni a termékeiket, szolgáltatásaikat, amelyeket más módon nem tudnának elérni. Az, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást mutatnak be az influencerek, nagy hatással lehet az adott dolog keresletére. A közönség az influencert (véleményvezért) megbízhatónak tekinti, és szívesen vásárolják meg az általa javasolt terméket, gyakran akár kedvezményesen is. Napjainkban az influencerek jelentősége egyre növekszik, és nem csak a marketingben.
Trust flow
A Trust flow egy olyan mutató, amely a weboldal hietelességéről ad képet. A MajesticSEO.com weboldal egyik eszköze – bizalmi mutatója.