Érdekel
9. September 2019
9. September 2019

Influencer

< 1 perc olvasási idő

Az influencer az angol “influence” szóból származik, amely befolyást, hatást jelent. Az influencer tehát egy olyan személy, akinek van egy bizonyos közönsége, akikre hatással van, és befolyásolni tudja őket például a nézeteivel, öltözködésével, viselkedésével. Ezek többségében ismert emberek, akiket az emberek a tévéből és a közéletből ismerhetnek. Elterjedtebbek azonban azok az influencerek, akik a közösségi médiában szereztek ismeretséget, mint például Instagramon, Twitteren. Ezekkel a közösségi média influencerekkel gyakran dolgoznak együtt vállalatok, márkák, akik rajtuk keresztül olyan célcsoportokat tudnak elérni és tudják kínálni a termékeiket, szolgáltatásaikat, amelyeket más módon nem tudnának elérni. Az, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást mutatnak be az influencerek, nagy hatással lehet az adott dolog keresletére. A közönség az influencert (véleményvezért) megbízhatónak tekinti, és szívesen vásárolják meg az általa javasolt terméket, gyakran akár kedvezményesen is. Napjainkban az influencerek jelentősége egyre növekszik, és nem csak a marketingben.