3 perc olvasási idő

Hosszú távú stratégia a marketingben: A kutatások 60% -os ROI növekedést mutatnak

A WARC és a Google kutatása ajánlásokat tesz a fenntartható növekedés elérésére a teljes marketingcsatornában. A recept kiegyensúlyozott befektetéseket tartalmaz a Marketing Mix Modeling (MMM), a hozzárendelés és a mesterséges intelligencia területén. Ezek az eszközök segítenek megérteni a marketingtevékenységek és az üzleti eredmények közötti összetett kapcsolatokat, mind rövid, mind hosszú távon.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hosszú távú stratégia a marketingben: A kutatások 60% -os ROI növekedést mutatnak
Forrás: Depositphotos

A marketingköltségvetés optimalizálása

Az Ipsos e-kereskedelmi márkákra fókuszáló metaanalízise szerint az optimális marketingköltségvetés 50-60%-os márkaépítési befektetéssel jelentős előnyökkel jár. Ez a megközelítés maximalizálhatja a megtérülést, mivel a rövid távú célok prioritása a hosszú távú márkaépítés rovására a felső és középső csatornában keletkező potenciális bevétel elhanyagolásához vezet.

Comparing EU brand ecommerce

Source: WARC

A bináris megközelítéstől az integrációig

A WARC azt javasolja, hogy a marketingesek távolodjanak el a márka és a teljesítmény közötti hagyományos költségvetési megosztástól, és fektessenek be a marketingbe az egész csatornában. A Google számára készített Nielsen-tanulmány szerint a márkaismertség 1%-os növekedése a hosszú távú értékesítés 0,6%-os növekedéséhez vezet, a rövid távú eladások pedig 0,4%-os növekedéséhez. A kutatás azt is megállapította, hogy a vásárlási szándék 1% -os növekedése a rövid távú értékesítés 0,7% -os növekedéséhez és a hosszú távú értékesítés 0,2% -os növekedéséhez vezet. A márka- és teljesítménytevékenységek közötti kapcsolat azt sugallja, hogy a kizárólag a rövid távú ROI-ra való összpontosítás figyelmen kívül hagyhatja a hosszú távú márkaépítés révén generált jelentős médiamegtérülést.

Media effect on sales

Source: WARC

Miért kulcsfontosságú a Marketing Mix modellezés?

Az MMM reneszánszát éli, mint olyan eszköz, amely integrált képet nyújt a médiabefektetésekről. Segít optimalizálni a költségvetés csatornák közötti elosztását, referenciaértékeket meghatározni és megalapozni a stratégiai tervezést. Az e-kereskedelmi marketingszakemberek egyedi igényeik és szakértelmük alapján választhatnak a belső vagy külső modellek között. Az MMM hozzárendeléssel és kísérletezéssel való kombinálása szilárd keretet biztosít a befektetések optimalizálásához és az elemzések teszteléséhez.

A mesterséges intelligencia mint a gyorsabb és pontosabb döntéshozatal mozgatórugója

Az AI a marketingben gyors, részletes betekintést tesz lehetővé, amely segít a marketingszakembereknek dinamikusan módosítani a költségvetést mind a jelenlegi, mind a hosszú távú célok elérése érdekében. A mesterséges intelligencia lehetővé teszi a folyamatos információgyűjtést és a hatékony erőforrás-gazdálkodást, ami kulcsfontosságú a vállalkozások számára a gyorsan változó digitális környezetben.

A stratégia holisztikus megközelítése

Míg a hosszú távú médiahatások kulcsfontosságúak a márkanövekedés és a profitmaximalizálás szempontjából, a kizárólag a rövid távú megtérülésre való összpontosítás azzal a kockázattal jár, hogy kulcsfontosságú márkaépítési lehetőségeket szalasztanak el. Ezért a rövid és hosszú távú célokat egyaránt kiegyensúlyozó integrált stratégia végső soron fenntartható növekedést és versenyelőnyt eredményez.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Meta AI Európában is megjelenik
3 perc olvasási idő

A Meta AI Európában is megjelenik

A technológiai óriás Meta ezen a héten hozta nyilvánosságra, hogy társalgási AI eszközét 41 európai országban, köztük az Európai Unióban, valamint 21 tengerentúli területen fogják alkalmazni – ez a Meta AI eddigi legnagyobb globális terjeszkedését jelenti.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.
3 perc olvasási idő

Balkáni E-kereskedelmi Csúcstalálkozó: Globális vezetők gyűlnek össze Szófiában, 2025. április 20.

A Balkan Ecommerce Summit 2025, a régió egyik legjelentősebb digitális kereskedelmi eseménye április 29-30-án, 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban az egész balkáni régió e-kereskedelmi központjává alakítja Szófiát. Ez a mérföldkőnek számító esemény több mint 4000 résztvevőt hoz össze több mint 20 országból, köztük az Egyesült Államokból és Indiából.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel
4 perc olvasási idő

A Meta hivatalosan is felváltja a tényellenőrzést a közösségi jegyzetrendszerrel

Ettől a héttől kezdve a Meta alapvetően megváltoztatja az információk ellenőrzésének módját a Facebookon, az Instagramon és a Szálakon. Ahelyett, hogy független tényellenőrzőkkel működnének együtt, bevezetik a közösségi jegyzeteket, egy crowdsourcing-alapú mechanizmust. Ez a változtatás ellentmondásos, de a Meta úgy mutatja be, mint az elfogultság csökkentésének módját. A márkák számára ez új realitást jelent – […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+