
A szervezet összeállított egy rangsort, amely megmutatja az online vásárlók arányát a kiválasztott országokban. Nem kevesebb, mint 7 európai állam került be a TOP 10-be.
„2017 és 2021 között az e-kereskedelem használata a legkevésbé fejlett országokban 140%-kal nőtt. Ez azonban még mindig csak az online vásárlók 5,8% -át jelenti, szemben a fejlett országok 62% -ával” – áll a jelentésben.
Európán kívül Kína, Kanada és Dél-Korea jelentős pozícióval rendelkezik az UNCTAD listáján, az első tíz országban rangsorolva, ahol a legmagasabb az e-kereskedelem penetrációja. Kína erejével és online dominanciájával csak az ötödik helyen áll. Ez azért van, mert bár az országban magas az internethasználók aránya, a lakosság nagy része még nem digitálisan aktív.

Source: UNCTAD
Dél-Európában az e-kereskedelem penetrációja még mindig meglehetősen alacsony. Ezt a tényt azonban a bővítés lehetőségeként is értelmezhetjük. Az ezekre a piacokra való összpontosítás jelentős növekedést eredményezhet. A fejlődő országok egyedülálló lehetőségeket kínálnak a digitális fejlődés kiaknázására.
Ezzel szemben az olyan fejlett piacokon, mint Hollandia, az Egyesült Királyság vagy Németország, nagyon fontos megérteni a versenykörnyezetet. Ha azt tervezi, hogy vállalkozását ezekbe az országokba költözteti, javasoljuk, hogy összpontosítson kínálatának megkülönböztetésére és a helyi vezetők taktikáinak követésére.