3 perc olvasási idő

Hogyan védi az Allegro a piacát az ázsiai versenytársaktól?

2025. május 22-én a Reuters felfedte, hogy a lengyel e-kereskedelem vezetője, az Allegro a gyorsaság és a regionális relevancia révén az árversennyel szemben a helyi kezdeményezéseket vezeti az ázsiai piaci óriások, például a Temu ellen.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan védi az Allegro a piacát az ázsiai versenytársaktól?
Forrás: Depositphotos

.

Az ázsiai piacra lépés kihívása

Amióta a Temu 2023-ban elindította működését Lengyelországban, a közép-európai e-kereskedelemben drámaian kiéleződött a verseny. A regionális e-kereskedelmi vállalatoknak most jelentős piaci kihívásokkal kell szembenézniük, mivel alapvető üzleti modelljeiket kell átalakítaniuk.

Az Euromonitor International szerint az Allegro 1999-es alapítása óta 38,8%-os piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a lengyel e-kereskedelmi kiskereskedelemben

. Az áragresszív versenytársak azonban arra kényszerítették a vállalatot, hogy átszervezze működési megközelítését a lengyel, cseh, szlovák és magyar piacokon.

Stratégiai fordulat a helyi kiválóság felé

A hosszú szállítási lehetőségek megszüntetése

Az Allegro határozott lépéseket tett a hosszú szállítási idejű ajánlatok, különösen a kelet-ázsiai beszállítókat használó ajánlatok eltávolítására valamennyi nemzetközi piacáról. Ez a termékválaszték-csökkentés olyan stratégiai döntést jelent, amely a gyorsabb szállítási idők érdekében feláldozza a készletek széleskörűségét.

Ügyfélélmény az árháborúk helyett

A legutóbbi eredménybeszámoló során Jon Eastick pénzügyi igazgató kijelentette, hogy a vállalat a piacon működő ázsiai versenytársakkal szembeni markáns előnyeinek fokozására fog összpontosítani. A szervezet az ügyfélélmény kiválóságát helyezi előtérbe az árversenyben folytatott csatározások helyett.

Befektetés a versenyképes védelembe

Marketingkiadások növekedése

A piaci verseny arra kényszerítette az Allegrót, hogy jelentősen növelje promóciós kiadásait, ami 2024 folyamán 30,8%-os növekedést eredményez.

Market competition has forced Allegro to significantly boost its promotional spending, resulting in a 30.8% increase during 2024.

Source: Reuters

A 2025 első negyedévében a marketingkiadások 317,1 millió zlotyt (84,46 millió dollárnak megfelelő összeget ) értek el, ami 10%-os éves növekedési ütemet mutat, bár ez lassulást jelentett az előző ünnepi negyedév 28,7%-os megugrásához képest.

A platformvédelmi kihívás

A bevett e-kereskedelmi platformok folyamatos küzdelmet folytatnak a piaci pozíciójuk megtartásáért, mivel folyamatos marketingkiadásokat kell fenntartaniuk, hogy felvegyék a versenyt a jól finanszírozott, kiterjedt ügyfélszerző kampányokra képes nemzetközi versenytársakkal szemben.

Technológiafejlesztési fókusz

AI-alapú fejlesztések

Az Allegro mesterséges intelligencia technológiákat alkalmaz, hogy a jobb termékajánlások és a hirdetések optimalizálása révén javítsa a platform képességeit. Ezek a technológiai fejlesztések jobb felhasználói élményt teremtenek, miközben olyan váltási korlátokat állítanak fel, amelyek visszatartják az ügyfeleket a más platformokra való áttéréstől.

Hűségprogramok megerősítése

A vállalat megerősíti ügyfélhűségprogramjának jellemzőit is, felismerve, hogy a megtartási stratégiák egyre kritikusabbá válnak a versenypiacokon.

Piaci pozícióelemzés

A jelenlegi piaci teljesítmény az Allegro defenzív stratégiájának hatékonyságát mutatja:

Piac Piaci részesedés (%)
Allegro 38.8
Amazon 3.9
AliExpress 3.4
Temu 1.5

A Temu és az AliExpress piaci elterjedési aránya elmaradt a kezdeti növekedési előrejelzésektől. Azázsiai platformok csökkenő növekedési pályája a közép-európai piacokon igazolja az Allegro stratégiai fordulópontját, mivel a vásárlók egyértelműen a gyors szállítást és a helyi kiszolgálást helyezik előtérbe a legalacsonyabb árakkal szemben.

Az európai e-kereskedelemre gyakorolt hatások

Az Allegro megközelítése jól mutatja, hogy a regionális e-kereskedelmi vállalkozásoknak hogyan kell kezelniük a hasonló versenykihívásokat. A stratégia a meglévő logisztikai előnyöket és a helyi piaci ismereteket használja ki ahelyett, hogy fenntarthatatlan árháborút kezdeményezne az eltérő költségszerkezetű platformokkal szemben. Az Allegro által bevezetett, a helyiekre összpontosító stratégia valószínűleg hatással lesz arra, hogy más európai e-kereskedelmi vezetők hogyan reagálnak az ázsiai piaci óriásokra, és potenciálisan átformálja a digitális kereskedelmet az egész kontinensen.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért
3 perc olvasási idő

Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért

Az Affiliate World Europe 2025. szeptember 4-5-én érkezik Budapestre, a Hungexpo Budapesti Kongresszusi és Kiállítási Központba. Ez a vezető affiliate marketing konferencia az iparág vezető marketingesei, hirdetői és technológiai innovátorai számára két napra összehozza a hálózatépítést, tanulást és üzleti növekedést.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető
2 perc olvasási idő

A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető

A Meta befejezte Opportunity Score funkciójának globális bevezetését az összes hirdetési fiókban, az év elején megkezdett kezdeti tesztelési fázisokat követően. A mesterséges intelligencia által vezérelt optimalizációs eszköz célja, hogy szisztematikus ajánlásokkal segítse a hirdetőket kampányaik teljesítményének javításában.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+