2 perc olvasási idő

Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?

Az új RetailX Global Fashion 2024 jelentés rávilágít a divatipar viharos útjára a 2021-es csúcsoktól a 2022-es mélypontokig. Az ingadozásokat a globális gazdasági dinamika és a geopolitika kölcsönhatásának tulajdonítja.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?
Forrás: Depositphotos

Az ukrajnai háború nyomán az energiaárak 2022 elején megugrottak, dominóhatást váltva ki a globális ellátási láncokban és az áruk mozgásában. Az infláció megugrása jelentős hatást gyakorolt a divatkereskedőkre, mivel az anyag-, gyártási és szállítási költségek az egekbe szöktek, csökkentve a haszonkulcsokat. Ennek eredményeként a fogyasztóknak az egész ágazatban meredek áremelkedésekkel kellett megküzdeniük, ami csökkentette a pénzköltési hajlandóságukat.

Afrikában volt a szárnyaló infláció súlya, és a divateladások meredeken csökkentek. Ezzel szemben Ázsia átvészelt egy enyhébb inflációs vihart, enyhítve a divat-kiskereskedelmi értékesítésre gyakorolt hatást.

Biztató, hogy a legfrissebb adatok az infláció gyors csökkenésére utalnak minden régióban, amit a divateladások pozitív reakciója kísér. A geopolitikai konfliktusok és feszültségek miatti folyamatos globális bizonytalanság miatt azonban a 2024-re vonatkozó divatértékesítési előrejelzések kihívást jelentenek.

A világjárvány utáni lelkesedés

A pandémiát és a gazdasági zűrzavart követően jelentősen megnőtt a fogyasztók divat iránti érdeklődése. Egyes régiókban azonban a ruházatra, lábbelire és kiegészítőkre fordított kiadások növekedésére számíthatunk. Ez a tendencia különösen várható olyan országokban, mint India, Kína és a Közel-Kelet. A divat az élelmiszerek mögött a második helyet foglalhatja el a megnövekedett kiadások előrejelzett rangsorában, jelezve a világjárvány utáni folyamatos fellendülést és a divat iránti fogyasztói érdeklődést.

Az ökológiai termékekhez való hozzáférés növekszik

„A fenntartható divat ma már fontos része az iparágnak, és a fogyasztók szeretik. A globális vásárlók 46,4%-a vásárolt fenntartható ruházatot tavaly, többet, mint bármely más kiskereskedelmi szektor. Egyharmaduk fenntartható lábbeliket, ötödük pedig fenntartható kiegészítőket vásárolt” – áll a RetailX jelentésében .

A közösségi média mint értékesítési csatorna

A divatmárkák aktívan használják a közösségi médiát az ügyfelekkel való interakcióra és az értékesítés növelésére. A felhasználói és befolyásoló tartalmak népszerűsége olyan platformokon, mint a TikTok, megváltoztatja a márkák elérésének módját az ügyfelek elérésében és vásárlásaik befolyásolásában. A reklám és a divat üzletének ez az új megközelítése befolyásolhatja a divat jövőjét a kereskedelmi térben.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Gyakorlati útmutató a jövő heti Balkan Ecommerce Summit résztvevői számára
3 perc olvasási idő

Gyakorlati útmutató a jövő heti Balkan Ecommerce Summit résztvevői számára

Már csak néhány nap van hátra a várva várt Balkan Ecommerce Summit 2025-ig, amely 2025. április 29-30-án az Arena Sofia-ban a balkáni régió e-kereskedelmi központjává teszi Szófiát. Az esemény közeledtével ez a Balkan Ecommerce Summit részvételi útmutatója mindent elmond, amit tudnia kell ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozza ki ebből a legfontosabb digitális kereskedelmi találkozóból.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?
3 perc olvasási idő

Az Instagram elindítja a szerkesztéseket: Mit kínál ez az új videószerkesztő eszköz?

Az Instagram hivatalosan is bemutatta Edits – saját videószerkesztő alkalmazását. Ezt különösen a tartalomkészítők és a kis márkák fogják értékelni, akik videókészítésüket szeretnék skálázni. Ez közvetlen válasz a népszerű CapCut eszközre, amely a ByteDance alá tartozik. Miben különböznek ezek az alkalmazások, és milyen potenciál rejlik bennük az e-kereskedelem számára?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások
4 perc olvasási idő

TV Evolution: Márkák: Változó nézési szokások és a márkára gyakorolt hatások

Hogyan néznek ma az emberek videótartalmakat? Mit tekintenek „televíziónak”, és hol működik a legjobban a reklám? A CTV (Connected TV) még nem áll az e-kereskedelem középpontjában, de a külföldi fejlemények arra utalnak, hogy ez hamarosan megváltozhat. Az RTL AdAlliance új tanulmánya egyértelmű adatokkal és figyelemre méltó trendekkel szolgál. És azt mutatja, hogy a videók sikerét […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+