2 perc olvasási idő

Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?

Az új RetailX Global Fashion 2024 jelentés rávilágít a divatipar viharos útjára a 2021-es csúcsoktól a 2022-es mélypontokig. Az ingadozásokat a globális gazdasági dinamika és a geopolitika kölcsönhatásának tulajdonítja.

Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?
Forrás: Depositphotos

Az ukrajnai háború nyomán az energiaárak 2022 elején megugrottak, dominóhatást váltva ki a globális ellátási láncokban és az áruk mozgásában. Az infláció megugrása jelentős hatást gyakorolt a divatkereskedőkre, mivel az anyag-, gyártási és szállítási költségek az egekbe szöktek, csökkentve a haszonkulcsokat. Ennek eredményeként a fogyasztóknak az egész ágazatban meredek áremelkedésekkel kellett megküzdeniük, ami csökkentette a pénzköltési hajlandóságukat.

Afrikában volt a szárnyaló infláció súlya, és a divateladások meredeken csökkentek. Ezzel szemben Ázsia átvészelt egy enyhébb inflációs vihart, enyhítve a divat-kiskereskedelmi értékesítésre gyakorolt hatást.

Biztató, hogy a legfrissebb adatok az infláció gyors csökkenésére utalnak minden régióban, amit a divateladások pozitív reakciója kísér. A geopolitikai konfliktusok és feszültségek miatti folyamatos globális bizonytalanság miatt azonban a 2024-re vonatkozó divatértékesítési előrejelzések kihívást jelentenek.

A világjárvány utáni lelkesedés

A pandémiát és a gazdasági zűrzavart követően jelentősen megnőtt a fogyasztók divat iránti érdeklődése. Egyes régiókban azonban a ruházatra, lábbelire és kiegészítőkre fordított kiadások növekedésére számíthatunk. Ez a tendencia különösen várható olyan országokban, mint India, Kína és a Közel-Kelet. A divat az élelmiszerek mögött a második helyet foglalhatja el a megnövekedett kiadások előrejelzett rangsorában, jelezve a világjárvány utáni folyamatos fellendülést és a divat iránti fogyasztói érdeklődést.

Az ökológiai termékekhez való hozzáférés növekszik

„A fenntartható divat ma már fontos része az iparágnak, és a fogyasztók szeretik. A globális vásárlók 46,4%-a vásárolt fenntartható ruházatot tavaly, többet, mint bármely más kiskereskedelmi szektor. Egyharmaduk fenntartható lábbeliket, ötödük pedig fenntartható kiegészítőket vásárolt” – áll a RetailX jelentésében .

A közösségi média mint értékesítési csatorna

A divatmárkák aktívan használják a közösségi médiát az ügyfelekkel való interakcióra és az értékesítés növelésére. A felhasználói és befolyásoló tartalmak népszerűsége olyan platformokon, mint a TikTok, megváltoztatja a márkák elérésének módját az ügyfelek elérésében és vásárlásaik befolyásolásában. A reklám és a divat üzletének ez az új megközelítése befolyásolhatja a divat jövőjét a kereskedelmi térben.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Gyakorlati tanácsok a Pinteresten való hirdetéshez
3 perc olvasási idő

Gyakorlati tanácsok a Pinteresten való hirdetéshez

A Pinterest egyre népszerűbb digitális marketing platformmá válik, különösen azon márkák és vállalkozások számára, amelyek vizuálisan szeretnék inspirálni ügyfeleiket. A Pinterest hirdetések számos előnyt kínálnak, amelyek vonzóvá teszik a platformot a hirdetők számára.

Olvasás
Hogyan alakítja át az e-kereskedelmi mesterséges intelligencia az üzletmenetet?
2 perc olvasási idő

Hogyan alakítja át az e-kereskedelmi mesterséges intelligencia az üzletmenetet?

Az e-kereskedelem térnyerése forradalmasította a vállalkozások működését, és a mesterséges intelligencia (AI) kulcsszerepet játszik ennek az új tájnak a kialakításában. Ahogy a fogyasztói magatartás és elvárások folyamatosan fejlődnek, az AI-alapú megoldások segítenek az e-kereskedelmi vállalatoknak abban, hogy a görbe előtt maradjanak és ösztönözzék a növekedést.

Olvasás
Idén várhatóan 121 milliárd fontot költenek kiskereskedelmi médiára
3 perc olvasási idő

Idén várhatóan 121 milliárd fontot költenek kiskereskedelmi médiára

Ahogy a kiskereskedelmi környezet tovább fejlődik, a márkák fogyasztókkal való kapcsolatának módja is változik. A Warc „A digitális kereskedelem jövője” című új jelentéséből kiderül, hogy a kiskereskedelmi médiakiadások várhatóan elérik a 121,1 milliárd fontot (153,3 milliárd dollárt) az év végére, ami 13,7% -os növekedést jelent a tavalyi évhez képest.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+