2 perc olvasási idő

Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?

Az új RetailX Global Fashion 2024 jelentés rávilágít a divatipar viharos útjára a 2021-es csúcsoktól a 2022-es mélypontokig. Az ingadozásokat a globális gazdasági dinamika és a geopolitika kölcsönhatásának tulajdonítja.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?
Forrás: Depositphotos

Az ukrajnai háború nyomán az energiaárak 2022 elején megugrottak, dominóhatást váltva ki a globális ellátási láncokban és az áruk mozgásában. Az infláció megugrása jelentős hatást gyakorolt a divatkereskedőkre, mivel az anyag-, gyártási és szállítási költségek az egekbe szöktek, csökkentve a haszonkulcsokat. Ennek eredményeként a fogyasztóknak az egész ágazatban meredek áremelkedésekkel kellett megküzdeniük, ami csökkentette a pénzköltési hajlandóságukat.

Afrikában volt a szárnyaló infláció súlya, és a divateladások meredeken csökkentek. Ezzel szemben Ázsia átvészelt egy enyhébb inflációs vihart, enyhítve a divat-kiskereskedelmi értékesítésre gyakorolt hatást.

Biztató, hogy a legfrissebb adatok az infláció gyors csökkenésére utalnak minden régióban, amit a divateladások pozitív reakciója kísér. A geopolitikai konfliktusok és feszültségek miatti folyamatos globális bizonytalanság miatt azonban a 2024-re vonatkozó divatértékesítési előrejelzések kihívást jelentenek.

A világjárvány utáni lelkesedés

A pandémiát és a gazdasági zűrzavart követően jelentősen megnőtt a fogyasztók divat iránti érdeklődése. Egyes régiókban azonban a ruházatra, lábbelire és kiegészítőkre fordított kiadások növekedésére számíthatunk. Ez a tendencia különösen várható olyan országokban, mint India, Kína és a Közel-Kelet. A divat az élelmiszerek mögött a második helyet foglalhatja el a megnövekedett kiadások előrejelzett rangsorában, jelezve a világjárvány utáni folyamatos fellendülést és a divat iránti fogyasztói érdeklődést.

Az ökológiai termékekhez való hozzáférés növekszik

„A fenntartható divat ma már fontos része az iparágnak, és a fogyasztók szeretik. A globális vásárlók 46,4%-a vásárolt fenntartható ruházatot tavaly, többet, mint bármely más kiskereskedelmi szektor. Egyharmaduk fenntartható lábbeliket, ötödük pedig fenntartható kiegészítőket vásárolt” – áll a RetailX jelentésében .

A közösségi média mint értékesítési csatorna

A divatmárkák aktívan használják a közösségi médiát az ügyfelekkel való interakcióra és az értékesítés növelésére. A felhasználói és befolyásoló tartalmak népszerűsége olyan platformokon, mint a TikTok, megváltoztatja a márkák elérésének módját az ügyfelek elérésében és vásárlásaik befolyásolásában. A reklám és a divat üzletének ez az új megközelítése befolyásolhatja a divat jövőjét a kereskedelmi térben.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?
2 perc olvasási idő

Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?

2025-ben az online kiskereskedők példátlan kihívással néznek szembe: a fogyasztók figyelme számtalan alkalmazás, platform és eszköz között oszlik meg. A legújabb tanulmányok a fogyasztói magatartás drámai változását mutatják – a lineáris televíziónézés a teljes képernyőidő 50%-a alá esett.

Olvasás
Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t
2 perc olvasási idő

Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t

A Reuters szerint Donald Trump amerikai elnök „nagyon, nagyon rossznak” nevezte az EU kereskedelmi gyakorlatát az Egyesült Államok számára, és bejelentette, hogy január 21-én újabb vámokat tervez kivetni az EU-ra. Az amerikai-EU kereskedelemben potenciálisan jelentős változást eredményezhet, hogy Trump a Fehér Házban kijelentette, hogy a vámok „az egyetlen mód” a tisztességes kereskedelmi kapcsolatok elérésére.

Olvasás
Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?
4 perc olvasási idő

Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?

Az ügyfeleknek mindössze 26%-a értékeli kiválónak a digitális élményeket. Mit lehet tenni? A tavalyi évben rengeteg hír szólt az egységesített adatokról és a generatív mesterséges intelligenciáról, amelyek mindkettő képes átalakítani az ügyfélélményt. Miért nem sikerül gyakran a személyre szabás? És mi különbözteti meg a piacvezetőket a többi vállalattól? Az Adobe Digital Trends 2024 jelentés ezekre […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+