2 perc olvasási idő

Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?

Az új RetailX Global Fashion 2024 jelentés rávilágít a divatipar viharos útjára a 2021-es csúcsoktól a 2022-es mélypontokig. Az ingadozásokat a globális gazdasági dinamika és a geopolitika kölcsönhatásának tulajdonítja.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan teljesít a divatipar a gazdasági instabilitás idején?
Forrás: Depositphotos

Az ukrajnai háború nyomán az energiaárak 2022 elején megugrottak, dominóhatást váltva ki a globális ellátási láncokban és az áruk mozgásában. Az infláció megugrása jelentős hatást gyakorolt a divatkereskedőkre, mivel az anyag-, gyártási és szállítási költségek az egekbe szöktek, csökkentve a haszonkulcsokat. Ennek eredményeként a fogyasztóknak az egész ágazatban meredek áremelkedésekkel kellett megküzdeniük, ami csökkentette a pénzköltési hajlandóságukat.

Afrikában volt a szárnyaló infláció súlya, és a divateladások meredeken csökkentek. Ezzel szemben Ázsia átvészelt egy enyhébb inflációs vihart, enyhítve a divat-kiskereskedelmi értékesítésre gyakorolt hatást.

Biztató, hogy a legfrissebb adatok az infláció gyors csökkenésére utalnak minden régióban, amit a divateladások pozitív reakciója kísér. A geopolitikai konfliktusok és feszültségek miatti folyamatos globális bizonytalanság miatt azonban a 2024-re vonatkozó divatértékesítési előrejelzések kihívást jelentenek.

A világjárvány utáni lelkesedés

A pandémiát és a gazdasági zűrzavart követően jelentősen megnőtt a fogyasztók divat iránti érdeklődése. Egyes régiókban azonban a ruházatra, lábbelire és kiegészítőkre fordított kiadások növekedésére számíthatunk. Ez a tendencia különösen várható olyan országokban, mint India, Kína és a Közel-Kelet. A divat az élelmiszerek mögött a második helyet foglalhatja el a megnövekedett kiadások előrejelzett rangsorában, jelezve a világjárvány utáni folyamatos fellendülést és a divat iránti fogyasztói érdeklődést.

Az ökológiai termékekhez való hozzáférés növekszik

„A fenntartható divat ma már fontos része az iparágnak, és a fogyasztók szeretik. A globális vásárlók 46,4%-a vásárolt fenntartható ruházatot tavaly, többet, mint bármely más kiskereskedelmi szektor. Egyharmaduk fenntartható lábbeliket, ötödük pedig fenntartható kiegészítőket vásárolt” – áll a RetailX jelentésében .

A közösségi média mint értékesítési csatorna

A divatmárkák aktívan használják a közösségi médiát az ügyfelekkel való interakcióra és az értékesítés növelésére. A felhasználói és befolyásoló tartalmak népszerűsége olyan platformokon, mint a TikTok, megváltoztatja a márkák elérésének módját az ügyfelek elérésében és vásárlásaik befolyásolásában. A reklám és a divat üzletének ez az új megközelítése befolyásolhatja a divat jövőjét a kereskedelmi térben.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Német e-kereskedelmi cselekvési terv: a digitális versenyfeltételek kiegyenlítése
3 perc olvasási idő

Német e-kereskedelmi cselekvési terv: a digitális versenyfeltételek kiegyenlítése

A német kormány határozott lépéseket tesz egy új német e-kereskedelmi cselekvési tervvel a digitális piac versenyfeltételeinek kiegyenlítése érdekében. A Robert Habeck alkancellár által vezetett kezdeményezés célja, hogy tisztességes versenyt biztosítson az európai online kiskereskedők és az olyan ázsiai óriások között, mint a Shein és a Temu. A német e-kereskedelmi cselekvési terv reagál ezeknek a platformoknak […]

Olvasás
Új eszközök a YouTube-on az alkotók és márkák védelmére
3 perc olvasási idő

Új eszközök a YouTube-on az alkotók és márkák védelmére

A YouTube új eszközei forradalmasítják a tartalomvédelmet. A platform deepfake elleni védelme fokozódik, mivel a YouTube innovatív funkciókat vezet be az alkotók és a márkák védelme érdekében. Ezek az új eszközök a YouTube-on figyelmeztetik a felhasználókat az AI által generált tartalmakra, amelyek megpróbálják visszavágni eredeti alkotásaikat. Ez a fejlesztés új lehetőségeket nyit meg a márkavédelem […]

Olvasás
A Google új eladói eszközei növelik az értékesítési csúcsidőszak támogatását
3 perc olvasási idő

A Google új eladói eszközei növelik az értékesítési csúcsidőszak támogatását

A Black Friday és a karácsony a sarkon van. A vásárlási szezon közeledtével a Google számos fontos frissítést vezet be, amelyek célja a siker maximalizálása. A Google Merchant Centerben és a Google Ads szolgáltatásban található új eladói eszközeit úgy alakítottuk ki, hogy naprakész információkkal lássák el az eladókat, javítsák az automatizálást és optimalizálják marketingstratégiáikat.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+