3 perc olvasási idő

Hogyan növeli az RCS üzenetküldés a konverziókat az e-kereskedelemben

Az SMS évek óta az üzleti üzenetküldés igáslova, a megnyitási arány elérte a 98 százalékot. De legyünk őszinték - 160 karakter egyszerű szöveg már nem elég, ha online próbál termékeket értékesíteni. Az RCS megváltoztatja ezt az egyenletet.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan növeli az RCS üzenetküldés a konverziókat az e-kereskedelemben
Forrás: ChatGPT

Az SMS probléma

A vállalkozások az SMS-re támaszkodtak a rendelések visszaigazolására, a szállítási frissítésekre és a találkozó emlékeztetőkre, mert mindenhol működik. A baj az, hogy a múltban ragadt.

160 karaktert kapsz. Nincsenek képek. Nincsenek gombok. Nincs mód arra, hogy megmutassa az ügyfeleknek, hogy valójában mit árul. Az MMS évekkel ezelőtt megpróbálta kijavítani ezt, de a költségek megölték, mielőtt bárhová is jutott volna. Az online kiskereskedők számára ez probléma.

Mit csinál valójában az RCS

A Rich Communication Services nem rakétatudomány – csak az üzenetküldést hozza ebbe az évtizedbe. Kiváló minőségű fényképeket és videókat küldhet. A szöveges üzenetek hosszabbak lehetnek, mint egy tweet.

És itt van a fontos rész: gombokat és interaktív elemeket adhat hozzá közvetlenül az üzenethez.

Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek anélkül böngészhetnek a termékek között, kattinthatnak a lehetőségek között, és vásárolhatnak dolgokat anélkül, hogy elhagynák üzenetküldő alkalmazásukat. Ez egy rövidebb út az „érdekel” és a „megvettem” között.

Egy festékgyártó SMS-kampányainak egy részét RCS-re váltotta. A bevétel 115 százalékkal ugrott meg. Az átkattintási arány 3 százalék alatt 21 százalékra csökkent.

Ez nem kis előrelépés – alapvető változás abban, hogy az ügyfelek hogyan reagálnak az üzenetekre.

Miért működik jobban

Az RCS-üzenetek a feladó ellenőrzését mutatják – az ügyfelek látják a vállalat emblémáját és nevét, így tudják, hogy az valódi. Az üzenetek titkosítva vannak. Az SMS-ekkel ellentétben az RCS nem függ attól, hogy a szolgáltatói hálózatok rangsorolják-e az üzeneteket. Bármilyen internetkapcsolaton keresztül fut, ami kevesebb késést és elveszett üzenetet jelent.

Az Apple 2024 szeptemberében adta hozzá az RCS-támogatást az iOS 18-hoz. Az Android már támogatta a szolgáltatóknál. A Twilio adatai azt mutatják, hogy 2024 közepére a telefonok 46 százaléka képes kezelni az RCS-üzeneteket. Ha valakinek a telefonja nem támogatja, az üzenet automatikusan visszakerül SMS-be.

Az RCS részletes kézbesítést és olvasási visszaigazolásokat biztosít. Láthatja, hogy mi működik és mi nem, majd ennek megfelelően módosíthatja. Ezek olyan belső adatok, amelyeket az ügyfelek megosztanak, így nem találgatja a kampány teljesítményét.

A különböző megközelítéseket tesztelő online kiskereskedők számára ez a láthatóság számít.

Merre tart ez

Az RCS a mobil üzleti üzenetküldés szabványává válik. Az e-kereskedelmi vállalatok számára az alapvető értesítéseket tényleges vásárlási élményekké alakítja. A látvány, az interaktivitás és az elemzés kombinációja praktikus eszközzé teszi a konverziós arányok javítására.

Mivel az összes telefon közel fele már támogatja a technológiát, a többiek automatikus SMS-tartalékát, a vállalkozások az elérés elvesztése nélkül alkalmazhatják az RCS-t. Az elfogadás növekedésével az RCS-t használó és a még mindig egyszerű SMS-re támaszkodó vállalatok közötti szakadék közvetlenül a konverziós mutatókban fog megjelenni.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Hasonló cikkek
Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád
5 perc olvasási idő

Online áruházat indít? Könnyebb, mint gondolnád

Néhány évvel ezelőtt egy online bolt elindítása azt jelentette, hogy egy hónapot töltöttem egy fejlesztővel, és néhány ezer dollárt dobtam előre. Ma? Egy délután alatt működőképes üzlet lehet, és gyakorlatilag semmibe sem kerül az indítás. Ha gondolkodott azon, hogy saját online vállalkozást indítson, de a technológiai dolgok vagy az indítási költségek visszatartottak, akkor jó hírem […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén
3 perc olvasási idő

A Pinterest ünnepi vásárlási adataiból kiderül, hogy az emberek valójában milyen ajándékokat szeretnének idén

A Pinterest nemrég dobta el az Ünnepi Szezon Szerkesztését – egy több száz ajándékkalauzból álló gyűjteményt, amely teljes egészében arra épül, amit felhasználók milliói keresnek és mentenek el. A számok pedig nagyon érdekes történeteket mesélnek el a 2025-ös ünnepi vásárlásról. A platform elemezte a keresési mintákat, a mentési viselkedést és a vásárlási kattintásokat, hogy 17 […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU