3 perc olvasási idő

Hogyan különböznek a határokon átnyúló vásárlási szokások országonként?

Az európai e-kereskedelmi piac érdekes, határokon átnyúló vásárlási szokásokat mutat, ami ellentmond a tipikus online vásárlói magatartásra vonatkozó feltételezéseknek. Az ECDB-adatokon végzett kutatásunk azt mutatja, hogy a főbb európai piacok közötti vásárlási preferenciák sajátos regionális viselkedési formákat hoznak létre, amelyeket az új piacokra belépő kiskereskedőknek meg kell érteniük.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan különböznek a határokon átnyúló vásárlási szokások országonként?
Forrás: Depositphotos

.

Németország: Ahol az elektronikai cikkek népszerűbbek

A német vásárlók 25,5%-ban a divatot vásárolják a legtöbbet, de amiben különbözik Németország, az az elektronikai cikkek online vásárlása – 21,3%. Ez sokkal magasabb, mint más európai országokban. Három fő kategória hajtja a német online eladásokat: Divat (25,5%), hobbi és szabadidő (24,2%), valamint elektronika (21,3%). Ez a három kategória együttesen az összes online értékesítés 71%-át teszi ki – többet, mint bármely más vizsgált országban. Az elektronika kisebb jelentőséggel bír az Egyesült Királyság, Olaszország és Franciaország piacán, ami arra utal, hogy ezekben az országokban a fogyasztók inkább a boltban tesztelik a termékeket, mielőtt online vásárolnának.

Franciaország megszegi a divatszabályokat

A globális piac a szokásos mintát követi, miszerint a divat a teljes bevétel 27,5%-át teszi ki, de Franciaország kivételként áll. A hobbi és szabadidő kategória 22,8%-kal vezeti a francia e-kereskedelmet, míg a divat csak 17,3%-os piaci részesedéssel rendelkezik, ami azt jelzi, hogy Franciaországban más a vásárlási kultúra, ahol a fogyasztók az e-kereskedelemtől eltérő csatornákat preferálnak a ruházati cikkek vásárlásához.

A divat folytatódó európai dominanciája

A divat e-kereskedelem Franciaország kivételével minden európai régióban megőrzi vezető piaci szegmensként betöltött pozícióját. A divatipar 28,5%-os piaci részesedéssel vezeti a brit e-kereskedelmet, amelyet a német és az olasz piac követ 25,5%-kal, illetve 24,8%-kal. Az e-kereskedelem sikere ebben a kategóriában a kényelmes értékesítési csatornákon múlik, erős marketingtevékenységgel és az online és offline vásárlási élményt összekötő virtuális felpróbálási technológia elfogadásával kombinálva.

Cross-Border Shopping Patterns

Source: ECDB

A határokon átnyúló vásárlási szokások megértése: Résszel rendelkező kategóriák győztesei

Az elemzett határokon átnyúló vásárlási szokások a kis kategóriákban egyedi regionális preferenciákat mutatnak:

  • Az Egyesült Királyság váratlan barkácsolási vezető szerepe

Az Egyesült Királyság 13,0%-os e-kereskedelmi piaci részesedéssel egyedül áll a barkácstermékek piacán, mivel egyetlen más piacon vagy világszerte sem haladja meg a 10,0%-ot.

  • Dél-Európa erőssége a háztartási cikkek terén

Olaszország (13,2%) és Franciaország (12,3%) jelentősen felülmúlja a többi piacot a bútorok és háztartási cikkek terén, ami arra utal, hogy ezek a fogyasztók jobban érzik magukat az online vásárlásban.

Az élelmiszer-különbség: Európa lemaradó kategóriája

Az európai piac a világ átlagához (9,2%) képest alacsonyabb arányt mutat az élelmiszer-kereskedelemben, annak ellenére, hogy ez a kategória globálisan az e-kereskedelem egyik fő hajtóereje. Németországban a legalacsonyabb a penetrációs ráta, 5,7%, míg az Egyesült Királyságban és Olaszországban 7,5%, Franciaországban pedig 6,3%. A meglévő fogyasztói magatartás és a különböző szolgáltatói struktúrák okozzák ezt a teljesítménybeli különbséget, ugyanakkor a legutóbbi ötéves növekedési minták folyamatos javulást mutatnak.

A nemzetközi terjeszkedés stratégiai következményei

A nemzetközi terjeszkedést tervező kiskereskedőknek meg kell érteniük ezeket a határokon átnyúló vásárlási szokásokat, mert ezek határozzák meg a sikeres európai piacra lépési módszereket. A globális trendek felismerése alapvető kereteket biztosít, a helyi fogyasztói kultúrák azonban egyedi piaci lehetőségeket és akadályokat állítanak a siker elé.

Cikk megosztása
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Hasonló cikkek
Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért
3 perc olvasási idő

Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért

Az Affiliate World Europe 2025. szeptember 4-5-én érkezik Budapestre, a Hungexpo Budapesti Kongresszusi és Kiállítási Központba. Ez a vezető affiliate marketing konferencia az iparág vezető marketingesei, hirdetői és technológiai innovátorai számára két napra összehozza a hálózatépítést, tanulást és üzleti növekedést.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető
2 perc olvasási idő

A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető

A Meta befejezte Opportunity Score funkciójának globális bevezetését az összes hirdetési fiókban, az év elején megkezdett kezdeti tesztelési fázisokat követően. A mesterséges intelligencia által vezérelt optimalizációs eszköz célja, hogy szisztematikus ajánlásokkal segítse a hirdetőket kampányaik teljesítményének javításában.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+