
.
Németország: Ahol az elektronikai cikkek népszerűbbek
A német vásárlók 25,5%-ban a divatot vásárolják a legtöbbet, de amiben különbözik Németország, az az elektronikai cikkek online vásárlása – 21,3%. Ez sokkal magasabb, mint más európai országokban. Három fő kategória hajtja a német online eladásokat: Divat (25,5%), hobbi és szabadidő (24,2%), valamint elektronika (21,3%). Ez a három kategória együttesen az összes online értékesítés 71%-át teszi ki – többet, mint bármely más vizsgált országban. Az elektronika kisebb jelentőséggel bír az Egyesült Királyság, Olaszország és Franciaország piacán, ami arra utal, hogy ezekben az országokban a fogyasztók inkább a boltban tesztelik a termékeket, mielőtt online vásárolnának.
Franciaország megszegi a divatszabályokat
A globális piac a szokásos mintát követi, miszerint a divat a teljes bevétel 27,5%-át teszi ki, de Franciaország kivételként áll. A hobbi és szabadidő kategória 22,8%-kal vezeti a francia e-kereskedelmet, míg a divat csak 17,3%-os piaci részesedéssel rendelkezik, ami azt jelzi, hogy Franciaországban más a vásárlási kultúra, ahol a fogyasztók az e-kereskedelemtől eltérő csatornákat preferálnak a ruházati cikkek vásárlásához.
A divat folytatódó európai dominanciája
A divat e-kereskedelem Franciaország kivételével minden európai régióban megőrzi vezető piaci szegmensként betöltött pozícióját. A divatipar 28,5%-os piaci részesedéssel vezeti a brit e-kereskedelmet, amelyet a német és az olasz piac követ 25,5%-kal, illetve 24,8%-kal. Az e-kereskedelem sikere ebben a kategóriában a kényelmes értékesítési csatornákon múlik, erős marketingtevékenységgel és az online és offline vásárlási élményt összekötő virtuális felpróbálási technológia elfogadásával kombinálva.

Source: ECDB
A határokon átnyúló vásárlási szokások megértése: Résszel rendelkező kategóriák győztesei
Az elemzett határokon átnyúló vásárlási szokások a kis kategóriákban egyedi regionális preferenciákat mutatnak:
-
Az Egyesült Királyság váratlan barkácsolási vezető szerepe
Az Egyesült Királyság 13,0%-os e-kereskedelmi piaci részesedéssel egyedül áll a barkácstermékek piacán, mivel egyetlen más piacon vagy világszerte sem haladja meg a 10,0%-ot.
-
Dél-Európa erőssége a háztartási cikkek terén
Olaszország (13,2%) és Franciaország (12,3%) jelentősen felülmúlja a többi piacot a bútorok és háztartási cikkek terén, ami arra utal, hogy ezek a fogyasztók jobban érzik magukat az online vásárlásban.
Az élelmiszer-különbség: Európa lemaradó kategóriája
Az európai piac a világ átlagához (9,2%) képest alacsonyabb arányt mutat az élelmiszer-kereskedelemben, annak ellenére, hogy ez a kategória globálisan az e-kereskedelem egyik fő hajtóereje. Németországban a legalacsonyabb a penetrációs ráta, 5,7%, míg az Egyesült Királyságban és Olaszországban 7,5%, Franciaországban pedig 6,3%. A meglévő fogyasztói magatartás és a különböző szolgáltatói struktúrák okozzák ezt a teljesítménybeli különbséget, ugyanakkor a legutóbbi ötéves növekedési minták folyamatos javulást mutatnak.
A nemzetközi terjeszkedés stratégiai következményei
A nemzetközi terjeszkedést tervező kiskereskedőknek meg kell érteniük ezeket a határokon átnyúló vásárlási szokásokat, mert ezek határozzák meg a sikeres európai piacra lépési módszereket. A globális trendek felismerése alapvető kereteket biztosít, a helyi fogyasztói kultúrák azonban egyedi piaci lehetőségeket és akadályokat állítanak a siker elé.