8 perc olvasási idő

Hogyan készítsünk sikeres online tanfolyamot 5 egyszerű lépésben?

Az online tanfolyam tökéletes módja annak, hogy megossza tapasztalatait és növelje költségvetését. Hogyan lehet sikeres tanfolyamot létrehozni?

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan készítsünk sikeres online tanfolyamot 5 egyszerű lépésben?
Forrás: Depositphotos

A megfelelő téma kiválasztása mellett fontos, hogy legyen stratégia és terv. Ki a célközönséged? Van érdeklődés a választott téma iránt? Hogyan tudod eladni a tanfolyamodat? Hogyan fejlesztheted és emelheted a következő szintre? Ha többet szeretne tudni, olvassa el ezt a cikket most.

Ne habozzon, készítse el saját online tanfolyamát

Az online tanfolyam létrehozásához általában nincs szükség bizonyítványra, engedélyre vagy diplomára. De ez a területedtől függ. A legtöbb online tanfolyamot olyan emberek hozzák létre, akik tudásukat informális tanulás és önképzés révén szerezték. Természetesen, ha a szakértelem „bélyegzőjét” szeretné hozzáadni tanfolyamához, például tanúsítvánnyal vagy más dokumentummal, ez előnyt jelenthet az Ön számára.

Mielőtt elkezdesz dolgozni az online tanfolyamon, válaszolj a következő kérdésekre:

  • Van-e olyan tudásom, amely mások számára hasznos lehet?
  • Kínálhatok az embereknek valamit, amit esetleg ki akarnak próbálni?
  • Vannak más emberek is, akiket érdekel ez a téma?
  • Van olyan képességem, amellyel a legtöbb ember nem rendelkezik?

Ha bármelyik kérdésre igennel válaszolt, kezdje el létrehozni online tanfolyamát. Valószínűleg van valami, amit kínálhat a világnak.

1. Olyan téma, amely nemcsak Önt, hanem a közönséget is érdekli

Válasszon olyan kurzustémát, amelyet ismer vagy élvez. Ön angoltanár vagy programozó? Hozzon létre egy online angol vagy programozási tanfolyamot.

Ugyanakkor ne felejtse el érdekessé tenni a témát a közönség számára. Éreznie kell, hogy a választott téma rezonál velük. Ez az egyetlen módja annak, hogy elég érdekessé tegye ahhoz, hogy fenntartsa az emberek érdeklődését. Ha olyan témát választ, amely nem „ragadja meg” a figyelmét, akkor az megjelenik a teljes eredményben. Ezenkívül valószínűleg gyorsan unni fogja.

Ossza meg know-how-ját az Önnek megfelelő témában

Gondoljon tapasztalataira, készségeire és tehetségére. Szeretsz főzni? Indítson online főzőtanfolyamot. Nem kell szakértőnek lennie az online tanfolyamhoz választott témában. A lényeg az, hogy sikerrel járj. Végül is a legsikeresebb tantárgyak általában azok, amelyeket hobbinak tekintenek.

Ne feledje, hogy ha szereti a témát, jó benne, van tapasztalata benne, és valaki más igényeit is kielégíti, akkor Ön van a legjobb helyzetben ahhoz, hogy pénzzé tegye szakértelmét;

Beszéljen arról, hogy mi a trend

Az online tanfolyamnak nem kell a hobbijáról szólnia. Kiválaszthat egy olyan témát, amely rezonál a társadalomban. Ismét tájékozottnak kell lennie a területen, és ami a legfontosabb, követnie kell a trendeket. Tudja meg, mi érdekli az embereket, mit keresnek és mi hiányzik. Ossza meg velük meglátásait.

Ez a fókusz nem érhető el a témához kapcsolódó források kiterjedt kutatása nélkül. Mélyre kell ásnia, meg kell értenie és képesnek kell lennie kommunikálni, miközben saját véleménye vagy tapasztalata van.

Szeretne sikerrel járni? Itt van, amit tudnod kell

Bármilyen témát is választ, személyes tapasztalatai és történetei hasznosak lesznek a tanfolyamon. A területen szerzett ismeretei és készségei szintén fontosak. Ha szakértőként mutatkozik be , hitelességet ad a tanfolyamnak.

Ahhoz, hogy vonzóvá tegye tanfolyamát, mindenképpen érdemes fülbemászó címmel előállni. A címnek a lehető legvilágosabbá kell tennie, hogy kinek szól a tanfolyam, és mit fognak tanulni. Minél tömörebb a cím, annál valószínűbb, hogy a téma iránt érdeklődők feliratkoznak a tanfolyamra.

2. Kínálnak tanfolyamot?

Amikor témát választ egy online tanfolyamhoz, ellenőrizze, hogy van-e érdeklődés iránta. Semmi sem fog nagyobb csalódást okozni, mint megtudni, hogy órákat töltött egy olyan tanfolyam előkészítésével, amelyet senki sem fog elvégezni.

Mielőtt elkezdené, végezzen piackutatást , hogy megtudja, van-e igény a témára. Tegyen fel magának 3 alapvető kérdést, és megtudja a válaszokat:

  • Keresett a témája? Érdekli az embereket? – Használjon különféle eszközöket, hogy megtudja, mennyire népszerű és keresett a témája, fedezze fel a közösségi médiát, és megtudja, mit csinálnak az emberek leginkább a témához.
  • Az online tanfolyam kitöltheti a piaci rést? – Kutassa fel a versenyt az Ön területén. Mit tudtak megtanulni az emberek, és mit tudtok ajánlani nekik?
  • Hajlandóak lesznek az emberek fizetni a tanfolyamért? – Tudja meg, hogy a tanfolyamon kínált probléma megoldása elég vonzó-e ahhoz, hogy az emberek fizessenek érte. Ezenkívül próbáljon ki valamilyen formában a tanfolyam előértékesítését, hogy megtudja, érdemes-e egyáltalán létrehozni egy tanfolyamot. Ne felejtsd el megnézni a versenyt. Ha az emberek hajlandóak fizetni nekik, akkor valószínű, hogy fizetni fognak neked.

Ne becsülje alá a versenyt

Mielőtt elindítaná fantasztikus online tanfolyamát az online világba, tudja meg, mit csinál a verseny. Tudja meg, mit kínálnak az ügyfeleknek, mit értékelnek az ügyfelek és mi hiányzik, a tanfolyam formátumát és szerkezetét, vagy a megcélzott célközönséget. Ne lógassa a fejét, ha úgy találja, hogy iparága rendkívül versenyképes.

Próbáljon meg olyan területet találni, amelyet az iparág más szereplői nem fednek le. Ez lesz a „horog” a potenciális hallgatók számára. Tegye ezt a területet a tanfolyam középpontjába. Biztosan el tudsz majd adni olyan képzést, amely valami extrát ad az embereknek, nem pedig egy olyan tanfolyamot, amely ugyanaz, mint több tucat vagy több száz másik.

3. Ki a célközönséged?

A célközönség ismerete a siker kulcsa. Tisztában kell lennie azzal, hogy ki az Ön csoportja, akik megvásárolhatják online tanfolyamát.

Ha tudod, hogy kinek készíted fel a tanfolyamot, sokkal könnyebb lesz felkészülni. Miért?

  • Tudni fogja, mi motiválja őket a vásárlásra.
  • Tudni fogja, milyen problémákat akarnak megoldani.

Fontos, hogy minél jobban ismerd a közönségedet vagy a célcsoportodat. Ez a tudás megkönnyíti nemcsak a kurzus tartalmának, hanem formátumának átgondolását is, hogyan lehet népszerűsíteni, a célközönséget, a kommunikáció nyelvét stb.

Mit kell tudni a célközönségről?

  • Milyen kommunikációs csatornákat használnak (közösségi média, TV, rádió, nyomtatás)?
  • Mit csinálnak a megélhetésért?
  • Mi érdekli őket?
  • Mi a koruk?
  • Mi az átlagos jövedelmük?
  • Miért választották a te pályádat?
  • Mennyit lennének hajlandók fizetni egy ilyen tanfolyamért?

4. Hogyan lehet eladni az online tanfolyamot?

Ha az online tanfolyam nem lesz ingyenes, de úgy dönt, hogy eladja, akkor olyan értékesítési platformot kell választania, amely megfelel az Ön igényeinek , és könnyű és barátságos az ügyfelek számára.

A megfelelő értékesítési platform sokkal könnyebbé teheti az online tanfolyamok értékesítését. Hogyan nézzen ki egy egyszerű és hatékony platform az online tanfolyamok értékesítésére?

  • Könnyen használható – nemcsak Önnek, hanem ügyfeleinek is. Lehetővé teszi az eladni kívánt folyamatok beállítását.
  • Nem vesz ki feleslegesen pénzt a zsebéből – ésszerű összeget fizet a működtetéséért. Ha nem adja el a tanfolyamot, nem fizet semmit. Ha eladja, a jutalék ésszerű.
  • Más üzleti eszközökkel működik – összekapcsolható bankjával, számlázási rendszerével, e-mail eszközeivel stb.
  • Megbízható ügyfélszolgálattal rendelkezik – ha nem biztos valamiben, a platform ügyfélszolgálattal rendelkezik, hogy a lehető legrövidebb időn belül és az Ön által értett nyelven megoldja a problémát.

5. Meséljen nekünk a projektjéről, és tudja meg, hogyan halad

Nem lenne szégyen órákat tölteni a felkészüléssel, majd elveszíteni a nyereséget, mert nem népszerűsítette eléggé az online tanfolyamát? Ne felejtse el megfelelően népszerűsíteni a projektet. Ezért érdemes megérteni a marketing tájképet. A marketing az, ami a terméket a célközönség elé juttatja.

Hogyan népszerűsítheti tanfolyamát?

  • Tudassa velük erről egy e-mail marketing kampánnyal.
  • Népszerűsítse a közösségi médiában.
  • Szabadítson fel helyet a webhelyén vagy blogján.
  • Vonja be a megfelelő befolyásolókat a promócióba.
  • Ajánlja fel egy olyan közösségben, amely összehozza a célközönséget.

A leghatékonyabb promóció az, amely megfelel a célközönségnek. Gondoljon a számukra vonzó promóciós csatornákra, az általuk preferált bánásmód típusára (grafikák, videók, cikkek, történetek stb.), A nyelvre, amelyet beszélnek, a közösségi hálózatokra, amelyeken vannak stb. Ha van költségkereted, fizethetsz például a Facebookon vagy a Google keresőben megjelenő hirdetésekért.

Visszajelzés – nagy segítség

Ha tudni szeretné, hogyan teljesít az online tanfolyammal, mit csinál jól, és mi hiányzik a diákjainak, érdemes visszajelzést kapnia. Ily módon az adatok felhasználásával javíthatja tanfolyamát, és a következő szintre emelheti.

Visszajelzést kaphat a tanfolyam során, de a tanfolyam után is. Az online kérdőívek mellett eszközöket is használhat például a marketingkampányokból származó adatok gyűjtésére. Ezek közé tartozik a Google Analytics, a Facebook Insights és még sok más.

Ne feledje, hogy a sikeres online tanfolyam nemcsak tudásától és készségeitől függ, hanem a megfelelő témától, a célközönség ismeretétől, a szükséges promóciótól és a visszajelzésekből származó betekintéstől is.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Szövegírás vs. tartalomírás
3 perc olvasási idő

Szövegírás vs. tartalomírás

Minden e-kereskedelmi vállalatnak meg kell értenie a szövegírás és a tartalomírás közötti különbségeket. Bár különböző felhasználásuk van és különböző stratégiákat alkalmaznak, mindkettő elengedhetetlen az ügyfelek bevonásához és bevonásához. Ez a cikk elmagyarázza az írási stílusok közötti különbségeket, hogy segítsen jobb marketingdöntéseket hozni.

Olvasás
A Google Trends átalakul: új funkciók, amelyek még jobbá teszik a nagyon hasznos SEO eszközt
2 perc olvasási idő

A Google Trends átalakul: új funkciók, amelyek még jobbá teszik a nagyon hasznos SEO eszközt

Sok változás történt a Google Trends-ben, amely hasznos eszköz a marketing és SEO szakértők számára. Az új verzió jobb eszközöket tartalmaz, amelyek több információt nyújtanak a keresési trendekről. A felhasználók mostantól valós időben kaphatják meg az adatok változásait, ami lehetővé teszi számukra, hogy pontosabb és naprakészebb trendelemzést végezzenek.

Olvasás
A lektorálás ereje a minőségi szövegek létrehozásában
3 perc olvasási idő

A lektorálás ereje a minőségi szövegek létrehozásában

A lektorálás az egyik legfontosabb szakasz a minőségi szövegek létrehozásában a kommunikáció különböző formáihoz. Nem csak a nyelvtani és helyesírási hibák eltávolításáról van szó a weboldalakról és blogokról, hanem a nyomtatott promóciós anyagokra, sőt a könyvekre is. A lektorálás pontossá, világossá és megbízhatóvá teszi a szöveget.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+