A szövegírás minősége a közönség elkötelezettségének tényezője. A legjobb szövegírók magukért beszélnek. Saját kézírásuk van, márkájuk egyfajta képzeletbeli részlete, amelyet az igényes szem felismerhet a tollukból származó másolatban. Az eredmény gyakran egy tökéletesen felépített szöveg, értelmes tartalommal, anélkül, hogy zavaró vagy akár sajtos lenne.
A legfontosabb, hogy lekötheti az olvasót. Másodszor, és ami még fontosabb, sikerül az olvasó figyelmét a végéig tartani. Minden írás középpontjában egy alapgondolat áll, amelyhez az írónak ragaszkodnia kell, és gyönyörű, mégis olvasható és érthető formában kell közvetítenie. Hogyan lehet ízléses cikket írni szöveges vatta használata nélkül? Ez a néhány pont a szövegírást a következő szintre emeli.
1. Lehetsz értelmiségi, de tartsd szem előtt a célt
Meg akarja győzni olvasóit valamiről. Ahhoz, hogy ezt a leghatékonyabban tehesse, nem kell divatosnak hangzania. Az a fontos, hogy ragaszkodjon az alapvető információkhoz, és olyan nyelven adja át , amelyet az olvasónak nem kell lefordítania. A túlságosan virágos nyelvezet és szavak, amelyeket az átlagos olvasónak le kellene fordítania, vagy meg kellene keresnie egy idegen szavak szótárában, elhomályosíthatja a lényeget, és másfelé terelheti a figyelmet.
2. Kerülje a homályos állításokat
Olvastál már valaha olyan szavakat, mint jelentős, hatalmas, csodálatos … De nem tudta elképzelni, mit jelentenek? Ez azért van, mert a szövegíró homályos, nehezen érthető kifejezéseket használt. Ezek a kijelentések akaratlanul is hiteltelenítik a másolat értékét. Könnyű helyettesíteni őket valós tényekkel és számokkal. Ezek meggyőzőbbek és több plaszticitást adnak a szövegnek.
Tipp: Próbáljon meg konkrét számokat feltüntetni a szövegben, és ne felejtse el megadni a forrást. Nem hangzik meggyőzőbben az a mondat, hogy „átlagosan 80%-kal jobb eredményeket érhetsz el”?
3. Márka újságírás – mi ez és miért ragaszkodik hozzá?
Minden szövegíró egy kicsit újságíró. Ezért találták ki a márkaújságírás kifejezést, és azoknak kell elfogadniuk, akik szöveggel dolgoznak. A márka újságíróinak ellenőrzött és valós információkat is kell nyújtaniuk. Segíteniük kell az olvasókat bizonyos kérdések megértésében, ideális esetben társadalmi vagy kulturális szempontból fontosak. A szövegíró példányának nem csak az eladásról kell szólnia. Hozzáadott értéket kell teremtenie, és az elolvasása után tájékozottabbnak kell lennie.
4. Tanulmányozzon egynél több forrást
Amikor szöveget írsz, ne csak a saját fantáziádra hagyatkozz. Nem mindegy, hogy az ügyfél arra kéri-e, hogy vizsgálja felül egy adott terméket, miután kipróbálta. De a végtelen számú más eset bármelyikében ideális esetben több forrást kell idéznie. Ne feledje, hogy ha másodlagos forrásból származó információt használ, akkor az információ eredeti forrását is meg kell keresnie.
Tipp: Sokkal hitelesebb az a szöveg, amelyben több forrást, konkrét adatot, statisztikát vagy állítást idéz. Kerülje a vattát, és inkább adjon meg konkrét adatokat.
5. A kulcsszavak nagyon fontosak
Lehet, hogy a megfelelő kulcsszavak megtalálása nem a legizgalmasabb tevékenység egy szövegíró számára, de elengedhetetlen része a minőségi szöveg létrehozásának. Annak ismerete, hogy a célközönség valójában mit ír be a Google-ba, fél csata. Mi a trend az Ön piacán? Mi nem működik egy ideje? Milyen szavakat használjak a magasabb rangsoroláshoz?
Számos kulcsszavas keresőmotor létezik. Számomra a SEMRUSH Key Word Magic keresőmotorja bizonyult a legjobbnak. Egyszerűen beírom az országomat és a kulcsszavamat, és böngészhetek a legtöbb kereséssel rendelkező eredmények között. Az eszköz lehetővé teszi az eredmények több kritérium szerinti szűrését is, ami még közelebb viszi Önt a kívánt eredményhez.
Tipp: Az eszköz bal oldali oszlopában a felhasználók megtekinthetik a kapcsolódó kulcsszócsoportokat.
6. A kiváló meta leírás jutalmazza Önt
A keresés során a cikk címe és metaleírása az első dolog, amit az olvasó látni fog a szövegéből. Vigyáznia kell a megfogalmazásukra. A szabályok betartása létrehozásukkor, valaminta szöveg általános f ormális szerkesztésében az alfa és az omega. Válassza el vizuálisan a peroxust, használjon kulcsszavakat a címsorokban és az alcímekben, emelje ki a szöveg egyes részeit félkövér vagy dőlt betűkkel. Amikor csak teheti, fejezze be a mondatot, és ne használjon kötőszót. Koncentráljon minden olyan metaadatra, amely növelheti a szöveg organikus átkattintási arányát, és arra, hogy a Yoast (a szöveg webbarátsági/olvashatósági mutatója) zölden világítson, amikor véglegesítik.
7. Adja meg a szövegek lelkét
Egyszerűen fogalmazva, használjon aktív hangot a szövegben. Ez az egyik oka annak, hogy a Yoast figyelmezteti Önt, amikor szöveget ír be az interneten. A passzív mondatok túl formálisnak tűnnek. Ezzel szemben az aktív igék vonzóvá és beszélgetővé teszik a szöveget. Ne félj feltenni egy kérdést az olvasónak, és gondolkodjon el a szövegén.
8. Hívd őket cselekvésre!
A szövegírás egyik fő célja, hogy a szöveg olvasóját tovább mozgassa – általában egy adott termékre. Ha az olvasók azért jöttek az oldalra, mert információt kerestek, akkor érdekelheti őket egy adott termékre való átkattintás. Eddig nem találtunk ki jobb módszert, mint a cselekvésre ösztönzés (CTA).
Szövegírás szempontjából ez javíthatja a szöveg konverziós arányát és a tartalom megtérülését. SEO szempontból javíthatja az oldalmegtekintéseket, csökkentheti az azonnali visszafordulási arányt, és pozitív interakciós jeleket küldhet a Google-nak.
9. Ellenőrizze a versenyt
És végül, a kilencedik pont – ellenőrizze, hogy valami hasonló, ugyanolyan információs értékkel rendelkezik-e már a versenytársak blogján. Ha igen, próbáld meg kihívásnak tekinteni, és kreatívabban és új ötlettel közelítsd meg a szöveget. Lehet, hogy kellemesen meglepődik az előállítható szöveg minőségén.
Tudtad…?
- A szöveg kulcsfontosságú az értékesítés szempontjából. A közösségi média segít a márka ismertségében, és határozottan forgalmat irányít egy oldalra, de a termékek eladásához szövegre van szükség. A cikkben, amelyet Steve Coombes írt a Awai.com-től, kijelentette, hogy az új példány akár 64% -kal is növelheti a konverziókat. Elmondása szerint az e-mail kampányoktól a szövegig, majd a termékig terjedő átkattintási arány több mint 14% minden hírlevél esetében.
- A személyre szabott cselekvésre ösztönzés (CTA) 202%-kal hatékonyabb, mint az általános. A szövegírónak ezért közelről ismernie kell közönségét. Ennek alapján az elvárásaikhoz és igényeikhez igazítja a szöveget (HubSpot).
- Az olvasók 74% -a nagy figyelmet fordít a vesszőkre és a nyelvtanra. Ha azt gondoltad, hogy a vesszők nem számítanak, csalódást kell okoznom. A szöveg által elért emberek közel 3/4-e nagyon figyelni fog, ha rossz kifejezést használ, vagy hibákat követ el az írásjelekben és a megfelelő közvetlen beszédben. (RealBusiness)
- Az olvasók valójában csak a szöveg 20% -át szívják fel. E sablon szerint ez azt jelentené, hogy a szövegemben szereplő 1140 szóból csak 228 jut el hozzád. Ezért nagyon fontos, hogy a szöveg fontos részeit félkövérrel kiemeljük. (Nielson Norman csoport)
Források, amelyek inspiráltak: Danieldoan.net, Assit-o.com, Semrush.com, Alysonlex.com, Carminemastropierro.com