A legjobb hirdetés írása
Az álláshirdetés olyan reklám, mint bármely más. Célja , hogy felhívja a figyelmet, megragadja és intrikálja az olvasót (potenciális alkalmazottat), és ennek eredményeként meggyőzze őket, hogy tegyenek lépéseket. Itt ér véget a hasonlóság. A pályázók nagy száma számos költséggel jár az első szűrés, interjú, kiválasztás stb. során.
Hacsak nem vágyik kétségbeesetten arra, hogy a munkások betöltsék az új gyárat, nem akar több tucat jelentkezőt. Csak néhány, de igazán jóra van szüksége, különösen a vezető vagy vezetői pozíciókhoz. Itt jön be a hirdetés kezdeti szűrője.
Vonzza a minőségi jelölteket az első mondattal
A legjobb álláshirdetés az, amellyel a jelölt azonosulni tud, amikor először olvassa. És ha ez jól tükrözi a cégét, annál jobb. Jó úton haladtok a közös munka felé.
- Ez vagyok én!
- Boldog leszek itt.
- Régóta keresem az ilyen lehetőséget.
- Közvetlenül a lelkemhez szól.
Pontosan ezeket a kifejezéseket szeretné kiváltani a hirdetéssel a potenciális jelöltben. Ez segít kiszűrni a megfelelő embereket, mert nem akar olyan jelölteket, akik nem éreznék otthon magukat a vállalatában. Vagy mégsem?
Empátiatérkép használata a kultúra hirdetésre való rányomatásához
De megfelelő felkészülés nélkül nem lehet elkezdeni – és itt jön be az Empátia térkép . Egy eszköz, amely segít jobb képet kapni jelöltjéről, motivációiról, igényeiről és általában a személyiségéről. Hogyan működik? A legfontosabb az, hogy vizualizálja a jelöltet és azokat a szegmenseket, amelyekkel dolgozni fog. Rajzolja meg táblára, flipchartra, online táblára… bárhol, ahol jól érzi magát. És menj le az üzletbe.
1. Mit érzek?
Mit gondol a jelölt az új munkáról? Mit szeret benne első látásra? Írja le azokat az érzelmeket, amelyeket a hirdetés olvasásakor tapasztal, és át kellene élnie.
- „Egy start-uphoz csatlakozom, ahol rengeteg tudásra tehetek szert.”
- „Ez a munka nagyszerű lehetőség számomra, de egy olyan környezetben is, amelyet már jól ismerek.”
2. Mit válaszolok?
Mi a jelölt kihívása, milyen érvek szólnak az állás mellett? Fordítsa le mondatokba azokat az értékeket, amelyek közvetítik azt, amihez valóban ragaszkodnak.
- „Törődöm más kollégákkal és kapcsolatokkal – olyan társaságban akarok lenni, ahol az emberek jól kijönnek egymással”.
- „Tudom, hogy ez a munka kihívást jelent, de ez az, amit élvezek.”
3. Mit tegyek, mit mondjak?
Milyen a jelölted, hogyan találkozik? Hogyan beszél az őt izgató munkáról? És hogyan tölti szabadidejét a munkán kívül?
- „Szeretek alkotni és előre gondolkodni – nemcsak a munkahelyen, hanem a munkán kívül is”.
- „Tudom, hogyan nyújtsak segítő kezet, de azt is, hogyan kaphatok segítséget másoktól.
4. Mit gondolok?
Hogyan látja cégét a kommunikáción keresztül? Mit gondol a pozícióról és a csapatban végzett munkáról? Hogyan nyűgözöd le őt? Sorolja fel, hogy a jelölt mit érdekelhet és érdekelhet a márkájával kapcsolatban.
- „Sokféle ügyfelük van, így sok változatos munka – és ez nagyszerű!”
- „Úgy tűnik, nem félnek semmitől, és először fejest ugranak bele. Ez egy olyan megközelítés, amit nagyon szeretek.”
5. Mire van szükségem és mi frusztrál?
Mire van szüksége a jelöltnek, nemcsak a munkájában, hanem az életében is? Mi izgathatja fel, és mi az, ami éppen ellenkezőleg, teljesen elbátortalaníthatja? Gondoljon arra, hogy mit kínál a pozíciója, és mi hiányzik.
- „Nem vagyok karrierista, de a tanulás és a személyes fejlődés elengedhetetlen számomra.”
- „Utálom, amikor az emberek a legegyszerűbb és legbiztonságosabb megoldást keresik.
Írjon olyan hirdetést, amely a jelölt lelkéhez szól
Miután létrehozta az empátiatérképet, ideje létrehozni magát a hirdetést. Kövesse a térképre írt mondatokat. Ne másold le őket, hanem próbáld meg lefordítani őket a hirdetésedbe. Leírja a munkaköri leírást? Említse meg, hogy a jelölt mit fog élvezni a munkában. Bemutatod a cégedet? Összpontosítson arra a légkörre, amelyet a jelölt szeretni fog.
Kezdje hirdetését az ideális jelölt leírásával. Győződjön meg róla, hogy megtalálható az első néhány mondatban. Összpontosítson a jellemére és a hozzáállására, ne csak a kemény készségekre. Természetesen be kell mutatnia cégét is – ismét arra összpontosítva, amit a jelölt érdekel és vonz. Ne fecsegj, ne túlozz, hanem térj a lényegre.
Természetesen a munkaköri leírást is bele kell foglalni. Legyen konkrét, menjen bele a részletekbe. Kivel fog dolgozni, milyen lépéseket fog tenni, mit fog szállítani. A cél nem az, hogy mindent leírjunk, hanem az, hogy a lehető legkonkrétabbak legyünk. Ez megszünteti a kölcsönös elvárások közötti szakadékot.
És ez az egész hirdetésre vonatkozik. Írjon világosan és konkrétan, hogy elkerülje a félreértéseket. Adjon példákat. Írja le a tulajdonságokat megnyilvánulásaik alapján. Légy igazságos. Ne vedd félvállról a dolgokat. Ne féljen megmutatni a sötét oldalt, hogy megbizonyosodjon arról, hogy jelöltje képes kezelni. És látni fogod, hogy a végén valóban megtalálod a megfelelő embert.