Első lépések a márkaépítésben
Az első dolog, amit ajánlok, hogy kérdezze meg magától, hogy ennek a terméknek reálisan van-e esélye a piacunkon ezzel a beállítással. Ha mobiltelefon-borítókat fogsz eladni, és a projekt nem érdekes sem a csomagolás, sem az ár szempontjából, akkor nagyon nehéz lesz sikert elérni, és még ha sikerül is, akkor is csak nulla felett lesz.
Sok e-szabó nem reálisan ellenőrzi a piaci teret, de mindössze annyit kell tennie, hogy alapvető keresést végez a versenytársak kínálatában és képességeiben. Gyakran nyilvánvaló, hogy 5000 eurós kezdeti befektetéssel egyszerűen nem fog működni.
A márkaépítés részeként elsősorban arra kell összpontosítania, hogy ki vagy és mit kínálsz. Új terméket hoz és oktatja a piacot? Alternatívát kínál egy meglévő termék helyett? Mik az erősségeid és gyengeségeid? Kivel szeretne kommunikálni? Mik a céljaid?
Miután megválaszolta ezeket a kérdéseket, rendelkezik egy alapvető identitástervvel. Az identitás nem a Jaspravim logója. Bizonyos szegmenseknél működhet, de a legtöbbnél nem. Az identitásnak tükröznie kell az Ön értékeit, és az ügyfélnek képesnek kell lennie arra, hogy azonnal elhelyezze a kommunikációt a szegmensben.
Feleljen meg a piaci szabványoknak
Miután megvan az identitása és az összes anyaga, összpontosítson az alapvető piaci szabványok teljesítésére. Ez az alapvető minimum, amit át kell adnia. Minden más plusz, és az első naptól kezdve megkülönböztetheti Önt a versenytől.
Hirdet a konkurencia? Ha igen, hol? Gyakran tapasztalom, hogy még a viszonylag nagy játékosok sem hirdetnek a közösségi médiában, pedig ez az egyik legolcsóbb módja az expozíciónak.
A normáknak való megfelelés elengedhetetlen, de az első naptól kezdve kitűnhet munkája minőségével. Nem kell bonyolultnak lennie, de nyugodtan legyenek átlátható feltételek, méretezési diagramok, oktatóanyagok, telefonos tanácsadás lehetősége, bármi.
Konverziónkénti költség
Nagyon valószínű, hogy az első naptól kezdve nem fog profitálni. Nem kell mindent és mindenhol hirdetnie. Tesztelje az alapokat, és derítse ki, hol van a célközönsége. Ha szigorúan keresésalapú vállalkozása van – például speciális szűréssel rendelkező gumiabroncsok -, először próbálja ki a Google-t. Ha divatot árul, először próbálja ki a közösségi médiát. Teljesen rendben van, ha nem hirdet mindenhol, és mindent megtesz. Vannak olyan szegmensek, amelyek egyszerűen nem illeszkednek jól egy adott médiumba, és vagy a járdaszegélyre rúgja, vagy más irányba méretezi.
Társadalmi bizonyíték
A legtöbb esetben a közösségi média a legjobb és legolcsóbb módja az új ügyfelek megszerzésének. De először összpontosítson olyan anyagok létrehozására , amelyek érvényesítik termékét a piacon. Mutassa meg reális fényben, hogyan használják ügyfelei, mennyire elégedettek a szállítással vagy a megrendeléssel. Az emberek hajlamosak olyan megoldások felé vonzódni, amelyeket valaki más, akár egy idegen is megszentelt.
A következő lépés az UGC (felhasználó által generált tartalom) előkészítése kedvezményért (vagy más előnyért) cserébe. A tapasztalatok szerint a termék akkor is méretezhető, ha csak ez az egy típusú kreatív van.
Rétegképződés
A méretezéshez személy szerint azt tanácsolom az ügyfeleknek, hogy 2 különböző utat válasszanak. Vagy menjen velünk a nagyobb piaci részesedés felé, vagy nyisson egy másik piacot ugyanannak az energiának (és gyakran pénzügyeknek).
Az egyszerűsítés érdekében, ha mondjuk a bevétel 80% -át kis piacon generálja, ami a piaci maximum (soha nem fogja átvenni a versenytársak összes ügyfelét), a fennmaradó 20% nagyon nehéz és drága lesz, és még bizonytalan kimenetelű is.
Másrészt egy másik piacon – mondjuk Magyarországon – az energia 20%-a megnyithatja az ajtót egy kétszer akkora piac előtt, amely teljesen más növekedési potenciállal rendelkezik. Az értékesítés különböző országok közötti diverzifikálása szintén nagyszerű módja a kockázat megosztásának.