4 perc olvasási idő

Hogyan állíthatsz fel reális marketing elvárásokat?

Mire számíthat egy stratégával vagy ügynökséggel való együttműködéstől? Marketingkörökben gyakran találkozunk irreális elképzelésekkel a kampányok hatékonyságáról, teljesítményéről és költségvetéséről. Maga a digitális maga hihetetlenül gyorsan változik. Ami néhány hónapja még menő volt, az ma már egészen más lehet. Hasonlóképpen, a médiafelület (fizetett kampányok a közösségi médiában, a Google-ban stb.) ára csendben évről évre több tíz százalékkal emelkedik. Ennek oka az új hirdetők folyamatos beáramlása a hálózatokba, valamint a potenciális ügyfelek növekvő igénye a kreatív anyagok iránt.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hogyan állíthatsz fel reális marketing elvárásokat?
Forrás: Depositphotos

.

A jelenlegi helyzet objektív értékelése

Ezt a pontot 2 kategóriára lehetne osztani, amelyek egyrészt szöges ellentétben állnak egymással, de az online piac minden (nem) sikeres szereplőjét lefedik.Hosszú távon elhanyagolt marketingHa az elmúlt években nem fordítottál nagy figyelmet a marketingre, vagy nem volt rá szükséged, vagy soha nem volt rá hely, akkor nem fogod tudni néhány hét alatt behozni a lemaradást. A hosszú távú marketing elhanyagolása gyakran eredményez elhanyagolt weboldalt, elhanyagolt márkaépítést és hiányzó vizuális és kommunikációs kézikönyvet. Ezen a ponton mindenképpen magasabb újraindítási költséggel kell számolnia, mivel valószínű, hogy a szóban forgó probléma szinte minden csatornát érint.

Új vállalkozás indítása

Az a szabály, hogy ma kevesebbel kezdhetsz, később pedig többet fektethetsz a marketingbe, már nem igazán érvényes. Ez akkor lehet igaz, ha olyan egyedi terméked van, amely annyira egyedi, hogy kiemelkedik a tömegből. De ha olyasmit csinálsz, amit már más is csinál, akkor pragmatikusnak kell lenned. Először mindig be kell fektetned, aztán optimalizálnod kell, és meg kell próbálnod másképp elosztani a marketingbefektetéseidet. A médiafelület mai árai mellett még optimista konverziós ráták mellett is viszonylag magas induló költséggel kell számolni, mielőtt az üzlet „kifutja magát”. Természetesen még mindig fennáll a teljes kudarc kockázata, amit egyetlen jó hírű ügynökség sem tud garantálni, de a marketing a próbálkozásról, tesztelésről és optimalizálásról szól, és ezen a ponton nem fogsz elmozdulni előzetes befektetés nélkül. Minél jövedelmezőbb a szegmensed, és minél több a verseny és a hirdető, annál magasabb a kezdeti befektetés és annál nehezebb a kezdés. Ha mobiltelefonos webáruházat szeretnél nyitni, nem könnyű a kiindulási helyzeted, és a kommunikációdnak első osztályúnak kell lennie. Az az elképzelés, hogy eladsz valamit, majd befektetsz, sajnos irreális.

Source: Depositphotos

Rövid távú terv készítése

A rövid távú terv elkészítéséhez javasoljuk a Pareto-szabály követését , miszerint a munka 80%-át az idő és a pénz 20%-áért kell elvégezni. Legyen szó a legalapvetőbb dolgok kijavításáról az oldaladon belül (hotfixek, a következő lépésben újraépítheted az oldalt), az alapvető nyomon követés beállításáról, néhány alapvető kampány felállításáról valamiért, amiben biztos vagy a helyzetedben.

Gyakran találkozunk olyan ügyfeleknél, akik – mivel régóta nem foglalkoznak marketinggel, különösen egy nagy szervezeten belül – egyszerre akarnak beleugrani az összes marketingcsatornába és lehetőségbe. Ez az elképzelés aztán befolyásolja a marketingügynökségnek adott briefet, és a csatornák kiválasztását és létrehozását is. Az ügyfelek gyakran meglepődnek, amikor a becsült médiabüdzsé többszöröse a maximális költségvetésüknek.

Hosszú távú terv készítése

Miután felállított néhány kampányt és rendbe tette a legfontosabb elemeket, itt az ideje, hogy megvizsgálja a hosszú távú marketingstratégiát. Hogy ez egy hat hónapos vagy egy éves stratégia, nem igazán fontos. Ami a nap végén fontos, az az, hogy tartsa magát a marketingstratégiához. Sok ügyfél ezután eltér a stratégiától, és más típusú promóciókat vezet be, ami gyakran kontraproduktív és zavart okoz.A megfelelő hosszú távú stratégiának tartalmaznia kell a következőket

  • Kik vagyunk mi? Mivel foglalkozunk?
  • Mit kell kommunikálnunk hosszú távon?
  • Mik a termékeink/szolgáltatásaink?
  • Mik a mi USP-ink?
  • Mire reagálnak az ügyfeleink?
  • Kik a versenytársaink?
  • Milyen csatornákat használhatunk és hogyan?
  • Melyek a legfontosabb kreatívok, elhelyezések, formátumok?
  • Milyen a hangvételünk?
  • Mit akarunk elérni?
  • Hogyan mérjük?
  • Költségvetés – média + ügyvezető
Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Hogyan írjunk marketingtervet?
15 perc olvasási idő

Hogyan írjunk marketingtervet?

Az átfogó marketingterv minden marketingstratégia alfája és omegája. Akár egy új terméket vezet be, akár egy márka stratégiáját határozza meg, szüksége van egy tervre, amely elvezeti Önt üzleti céljai eléréséhez. Bár a marketingterv elkészítése túlterhelőnek tűnhet, nem kell annak lennie. Egy jó marketingterv-sablonnal máris egy lépéssel előrébb jár. Ez a cikk megmutatja, hogyan hozhat létre […]

Zdenko Konečný Zdenko Konečný
CEO, Krejta
Stratégiai marketingtervezés: A 6 lépés az üzleti sikerhez
13 perc olvasási idő

Stratégiai marketingtervezés: A 6 lépés az üzleti sikerhez

A marketingkutatások szerint a marketingszakemberek körülbelül 50-60%-a dokumentálja hivatalosan marketingstratégiáját. A vállalatok gyakran alábecsülik a marketingtervezést, pedig az bizonyítottan növeli a siker esélyét (több mint 300%-kal!) és a ROI-t (60%-kal!) a tervezést nem végző vállalatokhoz képest. Ebben a cikkben a tervezés elvi alapjait tekintjük át, példákon keresztül, útmutatásokat tartalmazó útmutatásokkal, hogy ne maradjon le a […]

Martin Murza Martin Murza
CEO, Murza
A legjobb digitális marketing stratégiák a kisvállalkozások számára 2025-ben
22 perc olvasási idő

A legjobb digitális marketing stratégiák a kisvállalkozások számára 2025-ben

A számos webáruházzal szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy a technológia és a kapcsolatok hogyan segítik a növekedést. 2025 esetében a bevált stratégiák közé tartozik a SEO, az AI, a tartalommarketing, a PPC és a közösségépítés – a legtöbbjük csak időt és erőfeszítést igényel, nem pedig nagy költségvetést. Mivel az AI ma már elengedhetetlen a versenyképesség […]

Jan Janouškovec Jan Janouškovec
CEO, Selltoro
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+