.
A jelenlegi helyzet objektív értékelése
Ezt a pontot 2 kategóriára lehetne osztani, amelyek egyrészt szöges ellentétben állnak egymással, de az online piac minden (nem) sikeres szereplőjét lefedik.Hosszú távon elhanyagolt marketingHa az elmúlt években nem fordítottál nagy figyelmet a marketingre, vagy nem volt rá szükséged, vagy soha nem volt rá hely, akkor nem fogod tudni néhány hét alatt behozni a lemaradást. A hosszú távú marketing elhanyagolása gyakran eredményez elhanyagolt weboldalt, elhanyagolt márkaépítést és hiányzó vizuális és kommunikációs kézikönyvet. Ezen a ponton mindenképpen magasabb újraindítási költséggel kell számolnia, mivel valószínű, hogy a szóban forgó probléma szinte minden csatornát érint.
Új vállalkozás indítása
Az a szabály, hogy ma kevesebbel kezdhetsz, később pedig többet fektethetsz a marketingbe, már nem igazán érvényes. Ez akkor lehet igaz, ha olyan egyedi terméked van, amely annyira egyedi, hogy kiemelkedik a tömegből. De ha olyasmit csinálsz, amit már más is csinál, akkor pragmatikusnak kell lenned. Először mindig be kell fektetned, aztán optimalizálnod kell, és meg kell próbálnod másképp elosztani a marketingbefektetéseidet. A médiafelület mai árai mellett még optimista konverziós ráták mellett is viszonylag magas induló költséggel kell számolni, mielőtt az üzlet „kifutja magát”. Természetesen még mindig fennáll a teljes kudarc kockázata, amit egyetlen jó hírű ügynökség sem tud garantálni, de a marketing a próbálkozásról, tesztelésről és optimalizálásról szól, és ezen a ponton nem fogsz elmozdulni előzetes befektetés nélkül. Minél jövedelmezőbb a szegmensed, és minél több a verseny és a hirdető, annál magasabb a kezdeti befektetés és annál nehezebb a kezdés. Ha mobiltelefonos webáruházat szeretnél nyitni, nem könnyű a kiindulási helyzeted, és a kommunikációdnak első osztályúnak kell lennie. Az az elképzelés, hogy eladsz valamit, majd befektetsz, sajnos irreális.
Rövid távú terv készítése
A rövid távú terv elkészítéséhez javasoljuk a Pareto-szabály követését , miszerint a munka 80%-át az idő és a pénz 20%-áért kell elvégezni. Legyen szó a legalapvetőbb dolgok kijavításáról az oldaladon belül (hotfixek, a következő lépésben újraépítheted az oldalt), az alapvető nyomon követés beállításáról, néhány alapvető kampány felállításáról valamiért, amiben biztos vagy a helyzetedben.
Gyakran találkozunk olyan ügyfeleknél, akik – mivel régóta nem foglalkoznak marketinggel, különösen egy nagy szervezeten belül – egyszerre akarnak beleugrani az összes marketingcsatornába és lehetőségbe. Ez az elképzelés aztán befolyásolja a marketingügynökségnek adott briefet, és a csatornák kiválasztását és létrehozását is. Az ügyfelek gyakran meglepődnek, amikor a becsült médiabüdzsé többszöröse a maximális költségvetésüknek.
Hosszú távú terv készítése
Miután felállított néhány kampányt és rendbe tette a legfontosabb elemeket, itt az ideje, hogy megvizsgálja a hosszú távú marketingstratégiát. Hogy ez egy hat hónapos vagy egy éves stratégia, nem igazán fontos. Ami a nap végén fontos, az az, hogy tartsa magát a marketingstratégiához. Sok ügyfél ezután eltér a stratégiától, és más típusú promóciókat vezet be, ami gyakran kontraproduktív és zavart okoz.A megfelelő hosszú távú stratégiának tartalmaznia kell a következőket
- Kik vagyunk mi? Mivel foglalkozunk?
- Mit kell kommunikálnunk hosszú távon?
- Mik a termékeink/szolgáltatásaink?
- Mik a mi USP-ink?
- Mire reagálnak az ügyfeleink?
- Kik a versenytársaink?
- Milyen csatornákat használhatunk és hogyan?
- Melyek a legfontosabb kreatívok, elhelyezések, formátumok?
- Milyen a hangvételünk?
- Mit akarunk elérni?
- Hogyan mérjük?
- Költségvetés – média + ügyvezető