2 perc olvasási idő

Határokon átnyúló elektronikus kereskedelem: Amazon vezeti a 360 milliárd dolláros globális versenyt

Az ECDB világméretű e-kereskedelmi adatai szerint az Amazon és az Alibaba a határokon átnyúló e-kereskedelem vezető szereplői. Az ECDB szerint az Amazon 2023-ban 360 milliárd dolláros határon átnyúló GMV-t ért el, miközben megőrizte kiváló globális elérhetőségét és vásárlói elégedettségét, ami megegyezik Egyiptom GDP-jével.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Határokon átnyúló elektronikus kereskedelem: Amazon vezeti a 360 milliárd dolláros globális versenyt
Forrás: Depositphotos

Az Alibaba az ECDB adatai szerint a tíz legnagyobb határon átnyúló piactér közül négyet ellenőriz. Délkelet-ázsiai piacai jelentős határokon átnyúló bevételt generálnak a Taobao és a Tmall esetében, amely 2023-ban 19,9 milliárd dollár, illetve 13,4 milliárd dollár lesz. 2023-ban a Lazada vezeti a piacot Indonéziában, de az AliExpress globálisan működik. Az ECDB platform jelentései azt mutatják, hogy ezeken a titánokon túl is vannak határokon átnyúló e-kereskedelmi tevékenységek. A Shopee Délkelet-Ázsiában és Latin-Amerikában is vezető szerepet tölt be, míg az eBay a Zalandóval együtt az európai piaci értékesítésre koncentrál.

cross-border e-commerce

Source: ECDB

A MercadoLibre uralja a latin-amerikai piacot, míg a Walmart Kanadában és Mexikóbanis jelentős hatalommal rendelkezik .

Ez a piaci trendelemzés azt mutatja, hogy a határokon átnyúló e-kereskedelem sikere a világméretű lefedettség helyett a szelektív regionális fókuszból ered.

Ahogy a feltörekvő piacok a jobb logisztika révén bővülnek, a fókuszstratégia továbbra is eredményes. Az elemzés azt mutatja, hogy a szelektív piacválasztás gyakran felülmúlja az általános földrajzi elérhetőséget, mint kulcsfontosságú sikertényezőt a határokon átnyúló e-kereskedelmi ágazatokban.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért
3 perc olvasási idő

Több mint 7000 marketinges tart Budapestre – itt van miért

Az Affiliate World Europe 2025. szeptember 4-5-én érkezik Budapestre, a Hungexpo Budapesti Kongresszusi és Kiállítási Központba. Ez a vezető affiliate marketing konferencia az iparág vezető marketingesei, hirdetői és technológiai innovátorai számára két napra összehozza a hálózatépítést, tanulást és üzleti növekedést.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető
2 perc olvasási idő

A Meta AI Opportunity Score mostantól minden hirdetési fiókban elérhető

A Meta befejezte Opportunity Score funkciójának globális bevezetését az összes hirdetési fiókban, az év elején megkezdett kezdeti tesztelési fázisokat követően. A mesterséges intelligencia által vezérelt optimalizációs eszköz célja, hogy szisztematikus ajánlásokkal segítse a hirdetőket kampányaik teljesítményének javításában.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+