
Az Alibaba az ECDB adatai szerint a tíz legnagyobb határon átnyúló piactér közül négyet ellenőriz. Délkelet-ázsiai piacai jelentős határokon átnyúló bevételt generálnak a Taobao és a Tmall esetében, amely 2023-ban 19,9 milliárd dollár, illetve 13,4 milliárd dollár lesz. 2023-ban a Lazada vezeti a piacot Indonéziában, de az AliExpress globálisan működik. Az ECDB platform jelentései azt mutatják, hogy ezeken a titánokon túl is vannak határokon átnyúló e-kereskedelmi tevékenységek. A Shopee Délkelet-Ázsiában és Latin-Amerikában is vezető szerepet tölt be, míg az eBay a Zalandóval együtt az európai piaci értékesítésre koncentrál.

Source: ECDB
A MercadoLibre uralja a latin-amerikai piacot, míg a Walmart Kanadában és Mexikóbanis jelentős hatalommal rendelkezik .
Ez a piaci trendelemzés azt mutatja, hogy a határokon átnyúló e-kereskedelem sikere a világméretű lefedettség helyett a szelektív regionális fókuszból ered.
Ahogy a feltörekvő piacok a jobb logisztika révén bővülnek, a fókuszstratégia továbbra is eredményes. Az elemzés azt mutatja, hogy a szelektív piacválasztás gyakran felülmúlja az általános földrajzi elérhetőséget, mint kulcsfontosságú sikertényezőt a határokon átnyúló e-kereskedelmi ágazatokban.