2 perc olvasási idő

Hatályba lépett a módosított magyar postatörvény

A magyar ügyfelek hozzáférhetnek a Magyar Posta online vásárlási szolgáltatásaihoz. A fix árakat úgy határozzák meg, hogy a Magyar Posta ne kerüljön hátrányos helyzetbe.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Hatályba lépett a módosított magyar postatörvény
Forrás: Depositphotos

2024. március 28-tól minden magyarországi webáruháznak fel kell ajánlania, hogy az árukat a Magyar Postán keresztül szállítja ki a vásárlóknak. A részleteket a cseh APEK egy angol nyelvű jogi tájékoztatóban ismerteti. A Posta Határok Nélkül blogon is kifejtik:

„A Magyar Postán keresztül történő kézbesítés felajánlásának kötelezettsége minden, a magyar piacot megcélzó vállalkozásra vonatkozik. Kivételt képez, ha a kereskedő közvetlenül külföldről szállítja az árut. Ha tehát egy webáruház közvetlenül Németországból küld csomagot Magyarországra, a Magyar Posta nem tudja biztosítani a kézbesítést, ezért nem kell szerepeltetni az adott webáruház fuvarozói ajánlatában”. Forrás APEK.cz idézi: 2024.3.27. 14:48.

A törvénymódosítás célja az állami tulajdonú vállalkozások támogatása, a szabályozás az ajánlatra vonatkozik majd. A vásárlónak kell majd eldöntenie, hogy a Magyar Postát vagy versenytársait választja-e a rendelés kézbesítésére. A webáruházaknak azonban a posta által kínált valamennyi szállítási mód közül választaniuk kell: házhozszállítás (címre), postára szállítás, gyűjtőhelyre vagy gyűjtőládába történő szállítás. A Magyar Posta a honlapján közzétette a webáruházakra vonatkozó fix árakat. A Magyar Posta például a postahivatalba vagy postaládába történő kézbesítésre 990 forint (kb. 2,5 euró) maximális árat szabott meg, a házhozszállításnak pedig 1 990 forintba (kb. 5 euró) kell kerülnie. Az ár a csomag súlyától függ. A kormányrendelet betartását a Fogyasztóvédelmi Hatóság ellenőrzi. A rendeletek be nem tartása a fogyasztók érdekeit sértőnek minősül, és az illetékes hatóságok intézkedését vonhatja maga után. A jogi következmények között pénzbírság is szerepelhet.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét
2 perc olvasási idő

Költségmegtakarítás #1 Mérőszám: Hogyan mérik a vállalatok az AI automatizálás sikerét

A TikTok és a NewtonX új kutatása megmutatja, hogy a vállalkozások hogyan használják az AI-automatizálást a marketingben és az értékesítésben. A vezetők 90%-a úgy gondolja, hogy az AI automatizálása elősegíti vállalatuk növekedését. A beruházások gyorsan emelkednek, és mindenki várja az eredményeket.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget
4 perc olvasási idő

Mi ösztönzi a mai termékvisszaküldéssel való elégedettséget

Évekig az egyszerű visszaküldés volt a nagyszerű ügyfélszolgálat jellemzője – gyors visszatérítés, nincs kérdés, nincs gond. De ez változik. A visszaküldés ma már a vásárlók és a márkák közötti bizalom próbája. A nemzetközi adatok azt mutatják, hogy miközben a visszaküldési arányok csökkennek, az ügyfelek egyre érzékenyebbek a folyamatra, mint egy évvel ezelőtt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge