2 perc olvasási idő

Grúzia 15,8%-os növekedési üteme az európai e-kereskedelmi előrejelzéseket is felülmúlja

Az európai e-kereskedelem 2028-ig tartó fejlődésének érdekes tendenciáját mutatja az EcommerceDB platform legfrissebb elemzése. A valódi növekedési potenciál a kontinens keleti és déli része felé mozdul el, még akkor is, ha az olyan bevett szuperhatalmak, mint az Egyesült Királyság és Németország, stabilan tartják pozíciójukat.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Grúzia 15,8%-os növekedési üteme az európai e-kereskedelmi előrejelzéseket is felülmúlja
Forrás: Depositphotos

.

Grúzia: A digitális átalakulás váratlan úttörője

Az elemzés legjelentősebb megállapítása, hogy Grúzia Európa leggyorsabban növekvő e-kereskedelmi piacává válik, 2024 és 2028 között 15,8%-os éves növekedési ütemmel (CAGR). A jelenlegi 127 millió dolláros bevétellel 2024-ben ez a viszonylag kis piac 2028-ra elérheti a 228 millió dolláros bevételt . A várakozások szerint az ország online értékesítése a jelenlegi 7,9%-ról 12,4%-ra fog nőni. Ezt a figyelemre méltó növekedést három fő tényező hajtja:

  • a fiatal népesség (átlagéletkor 38,1 év)
  • növekvő digitális infrastruktúra
  • fejlődő gazdasági alap, 30,5 milliárd dolláros GDP-vel (2023).
Georgia is expected to growth

Source: ECDB

Málta és Bulgária: Következő

Más kisebb európai piacokon is sok ígéret rejlik. Málta 11,3%-os CAGR-rel és Bulgária 13,6%-os CAGR-rel további csábító kilátásokat kínál az e-kereskedelmi befektetők számára. Mindkét piacot alacsony, de gyorsan növekvő online értékesítési részarányok jellemzik; Málta 4,9%-os, Bulgária pedig 3,3%-os növekedést vár.

Ibériai-félsziget: Két eltérő fejlődési történet

Érdekes kontrasztot mutat Portugália és Spanyolország összehasonlítása. Portugália lassabb, 8,6%-os növekedési ütemmel bővül, míg Spanyolországban 10,1%-os CAGR-t mutat.Míg a portugál piac stabilabb, de lassabb növekedési pályát mutat, addig a spanyol piac elsősorban a nagyvárosok, például Madrid és Barcelona gyors digitalizációjából profitál.

Befektetési kilátások

Ezek a számok egyértelmű mintát mutatnak a befektetők és az e-kereskedelmi vállalkozások tulajdonosai számára: a kontinens keleti és déli része kínálja a legjobb esélyeket az exponenciális növekedésre, még akkor is, ha a hagyományos nyugat-európai piacok még mindig stabilak. A növekvő digitális infrastruktúrának, a fiatalos lakosságnak és a kiaknázatlan piacoknak köszönhetően az e-kereskedelem következő generációjának vezetői tökéletes környezetben alakulhatnak ki. Az EcommerceDB ezen előrejelzései szerint az európai e-kereskedelmi iparág a növekedés új szakaszába lép, ahol a kelet- és dél-európaifeltörekvő piacok szolgálnak a növekedés elsődleges motorjaként.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?
2 perc olvasási idő

Melyek az omnichannel marketing trendek 2025-ben?

2025-ben az online kiskereskedők példátlan kihívással néznek szembe: a fogyasztók figyelme számtalan alkalmazás, platform és eszköz között oszlik meg. A legújabb tanulmányok a fogyasztói magatartás drámai változását mutatják – a lineáris televíziónézés a teljes képernyőidő 50%-a alá esett.

Olvasás
Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t
2 perc olvasási idő

Trump új vámokkal fenyegeti az EU-t

A Reuters szerint Donald Trump amerikai elnök „nagyon, nagyon rossznak” nevezte az EU kereskedelmi gyakorlatát az Egyesült Államok számára, és bejelentette, hogy január 21-én újabb vámokat tervez kivetni az EU-ra. Az amerikai-EU kereskedelemben potenciálisan jelentős változást eredményezhet, hogy Trump a Fehér Házban kijelentette, hogy a vámok „az egyetlen mód” a tisztességes kereskedelmi kapcsolatok elérésére.

Olvasás
Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?
4 perc olvasási idő

Miért csak 26% értékeli kiválónak a digitális élményeket, és hogyan lehet javítani rajta?

Az ügyfeleknek mindössze 26%-a értékeli kiválónak a digitális élményeket. Mit lehet tenni? A tavalyi évben rengeteg hír szólt az egységesített adatokról és a generatív mesterséges intelligenciáról, amelyek mindkettő képes átalakítani az ügyfélélményt. Miért nem sikerül gyakran a személyre szabás? És mi különbözteti meg a piacvezetőket a többi vállalattól? Az Adobe Digital Trends 2024 jelentés ezekre […]

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+