4 perc olvasási idő

Globális felmérés: Hogyan érzékelik a fogyasztók a hamis értékeléseket?

Fontos, hogy visszajelzést kapjon az ügyfelektől. A (ideális esetben pozitív) vélemények fogadása elengedhetetlen a sikeres üzlethez. Ez azonban nem magától értetődő.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Globális felmérés: Hogyan érzékelik a fogyasztók a hamis értékeléseket?
Forrás: Depositphotos

Az értékelések hitelességére nem lehet 100%-ban támaszkodni. Egyes vállalatok már tapasztaltak hamis értékelésekkel kapcsolatos vádakat. Az amerikai Bazaarvoice vállalat, amely a felhasználók által generált tartalomra (UGC) összpontosít, globális tanulmányt tett közzé az értékelések fontosságáról.

A felmérést a Bazaarvoice megbízásából a Savanta végezte 2023 szeptemberében több mint 8000 fogyasztó és több mint 400 márka körében az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Ausztráliában és Kanadában.

Az eredményekből kiderült , hogy a hamis értékelések zavarják az embereket vásárlás közben. Az ügyfelek azt akarják, hogy a márkák intézkedéseket hozzanak az online tartalom hitelességének biztosítása érdekében.

„A felmérés eredményei alapján azt találtuk, hogy a vélemények nagyon jók. A hamis értékelések aláássák az online tartalmakba vetett bizalmat, elriasztják a vásárlókat, és negatívan befolyásolják a márkák és kiskereskedők online értékesítését. A termékértékelések hitelességének ellenőrzése javítja az ügyfélélményt, és nyugalmat biztosít a vásárlók számára a vásárlási döntések meghozatalakor” – mondta Andy Chakravarty, az IDC Retail Insights kutatási alelnöke.

Gondolja át kétszer a nem hiteles tartalmat

A globális felmérés eredményei azt mutatták, hogy a nem hiteles tartalom aggodalomra ad okot a válaszadók számára. A fogyasztók 75%-a aggódik a hamis értékelések, 69%-a a hamis képek, 68%-a a hamis videók, 66%-a a hamis kérdések és válaszok, 69%-a pedig a hamis közösségi média tartalmak miatt.

Kinek kell ezzel foglalkoznia?

A válaszadók viszont kifejezték azt a vágyukat, hogy a márkák gondoskodjanak róla. A válaszadók többsége (63%) úgy gondolja, hogy a hamis online tartalmakkal kapcsolatos problémákat a márka általuk látogatott weboldalának kell kezelnie, ezt követik a kormányzati szervek (49%) vagy a külső szakértők (36%).

A fogyasztók azt akarják, hogy foglalkozzanak a helyzettel. Eközben a márkák és kiskereskedők 94% -a kijelentette, hogy nagyon fontosnak tartja az online tartalom hitelességének fenntartását az e-kereskedelemben. A megkérdezett márkák 76%-a bízik jelenlegi stratégiáiban és eszközeiben az online csatornáikon belüli csalárd vagy hamis tartalmak felderítésére és megelőzésére.

Arra a kérdésre, hogy megbíznának-e egy harmadik felet az összes meglátogatott webhely tartalmának hitelességének ellenőrzésével, a fogyasztók 70% -a pozitívan válaszolt. Az emberek kevesebb mint fele (47%) bízna meg egy olyan weboldalban, amely ellenőrzi saját tartalmát.

Source: Depositphotos

A „hallomás” elv már nem elegendő

A fogyasztók ügyelnek arra, hogy ne tévesszék meg őket. Hogyan ellenőrzik az online áruházak legitimitását? Leggyakrabban megbízható platformokat használnak online vásárláshoz (63%), online kutatják a márkát (58%), vagy ellenőrzik a biztonságos weboldal jelzőjét (pl. lakat szimbólum) (51%). A válaszadók kevesebb mint fele olvasta el az ügyfelek véleményét (47%), és 46% -uk támaszkodik a barátok vagy családtagok ajánlásaira.

A válaszadók akár 73%-a is elégedett lenne egy megbízhatósági szimbólummal, például lakattal, pipával vagy más szimbólummal, amely azt jelzi, hogy minden értékelést és értékelést független harmadik fél ellenőrzött. A válaszadók többsége (66%) bízott a közösségi média tartalmak hitelességi szimbólumában, és 60% -uk ugyanezt a hozzáállást fejezte ki az influencer tartalmak szimbólumával kapcsolatban.

A megkérdezett márkák a megbízhatósági jelek beépítésében is érdekeltek: a válaszadók 78% -a azt mondta, hogy fontolóra venné egy jel hozzáadását az értékelések és vélemények ellenőrzéséhez, 73% -uk ugyanezt mondta a vásárlói fotókról és 71% -uk a vásárlói videókról.

„A márkáknak és a kiskereskedőknek biztosítaniuk kell, hogy ügyfeleik megbízzanak az online fogyasztott tartalomban. Ha a vásárlók nem bíznak az UGC-ben, elveszíti minden értékét, és a vállalatok bevételtől esnek el” – zárja Zarina Lam Stanford, a Bazaarvoice CMO-ja.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Hogyan javítja a CRM az ügyfélélményt?
3 perc olvasási idő

Hogyan javítja a CRM az ügyfélélményt?

A CRM rendszerek nélkülözhetetlenné váltak az ügyfélkapcsolataik javítására törekvő vállalkozások számára. Ezek a platformok átalakítják az ügyfélélményt az adatok központosításával, az interakciók személyre szabásával és az összes csatornán keresztüli kommunikáció egyszerűsítésével, ami végső soron jobb ügyfél-elégedettséghez és megtartási arányokhoz vezet.

Olvasás
Mi a CRM célja?
3 perc olvasási idő

Mi a CRM célja?

A fogyasztói kapcsolatok kezelésére szolgáló rendszereket (CRM) úgy tervezték, hogy segítsék a vállalatokat a jelenlegi és leendő ügyfelekkel való interakcióik hatékony kezelésében. A CRM rendszer elsődleges célja az ügyfélkapcsolatok javítása, ami később megnövekedett bevételekhez, ügyfélmegtartáshoz és vállalati növekedéshez vezet.

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+