2 perc olvasási idő

Gazdasági trendek: az uniós megtakarítások megugrása és az amerikai kiadások élénkülése

A gazdasági trendek eltértek az Egyesült Államokban és Európában a járvány óta, amint azt a Financial Times (FT) megjegyezte. Míg mindkét régió nagyobb megtakarításokat tapasztalt a lezárások során, az amerikaiak most növelték kiadásaikat, hozzájárulva a gazdasági növekedéshez. Ezzel szemben az európaiak magasabb megtakarítási rátákat tartottak fenn, részben az Ukrajna elleni orosz invázióból eredő szorongás miatt.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Gazdasági trendek: az uniós megtakarítások megugrása és az amerikai kiadások élénkülése
Forrás: Depositphotos

Gazdasági trendek: a megtakarítási ráták eltérnek az Atlanti-óceán túloldalán

A háztartások megtakarítási rátája Európában hároméves csúcsra, 15,7%-ra emelkedett a júniussal zárult negyedévben, ami jóval meghaladja a járvány előtti 12,3%-os normát. Az Eurostat legfrissebb adatai szerint ez a tendencia éles ellentétben áll az Egyesült Államokkal, ahol a személyes megtakarítások aránya a második negyedévben 5,2% volt, ami kevesebb, mint a 2010 és 2019 közötti 6,1% -os átlag.

„Az alacsonyabb amerikai megtakarítási ráta segített a fogyasztói kiadások fellendítésében, ami az amerikai növekedés fő mozgatórugója, és az egyik fő oka annak, hogy az amerikai gazdaság gyorsabban nőtt, mint az európai” – mondta a Moody’s Analytics vezető közgazdásza.

Ennek ellenére az amerikai kiskereskedelmi ágazatnak problémái vannak, amikor az ünnepi vásárlási szezon megkezdődik. Az amerikai fogyasztói kiadások augusztusban lassultak, mindössze 0,2%-kal emelkedtek a júliusi 0,5%-hoz képest. A Bureau of Economic Analysis adatai rámutatnak arra, hogy a korai iskolakezdési és utazási költségek, valamint a foglalkoztatás folyamatos növekedési nyomása szerepet játszhat ebben az alacsonyabb kiadásban.

Növekszik az amerikai fogyasztói bizalom a folyamatos kihívások közepette

E nehézségek ellenére az amerikai gazdaságba vetett fogyasztói bizalom ígéretesnek tűnik. Az előző havi 67,9-ről a Michigani Egyetem fogyasztói hangulatindexe 70,1-re emelkedett.

„Bár a hangulat részben a magas árak miatti frusztráció miatt a historikus átlag alatt marad, a fogyasztók teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy az infláció tovább lassul” – jegyezte meg Joanne Hsu, a felmérések igazgatója.

Rámutatott arra is, hogy a következő választás eredménye sokak törekvéseit fogja meghatározni.

Bár a fontos ünnepi vásárlási szezon közeledtével továbbra is vannak kérdések a kiadások szintjével kapcsolatban, ez az óvatos optimizmus segíthet az üzleteknek. Az Egyesült Államok és Európa eltérő vásárlási trendjei felhívják a figyelmet a geopolitikai események és a fogyasztói magatartást befolyásoló gazdasági elemek bonyolult kölcsönhatására az Atlanti-óceán mindkét partján.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A Facebook frissíti az élő videók tárolási szabályzatát
3 perc olvasási idő

A Facebook frissíti az élő videók tárolási szabályzatát

A Facebook jelentős bejelentéseket tett azzal kapcsolatban, hogy hogyan fogja kezelni az élő videókat a hálózatán. Az egyik jelentős változás ma, 2025. február 19-én lép életbe: minden új élő adás csak az adás után 30 napig lesz elérhető a platformon. Ezen idő leteltével automatikusan törlődnek a vállalat szervereiről.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Olvasás
A Google javítja a GA4 és a Search Console integrációját
3 perc olvasási idő

A Google javítja a GA4 és a Search Console integrációját

A Google új dokumentációt adott ki, amely javítja a Google Analytics (GA4) és a Search Console adatainak integrációját a jobb webhelyteljesítmény és a SEO-elemzés érdekében. Ezt a frissítést különösen azok a vállalatok fogják értékelni, amelyek növelni szeretnék az organikus forgalmat és javítani a felhasználói élményt.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+