2 perc olvasási idő

Gazdasági trendek: az uniós megtakarítások megugrása és az amerikai kiadások élénkülése

A gazdasági trendek eltértek az Egyesült Államokban és Európában a járvány óta, amint azt a Financial Times (FT) megjegyezte. Míg mindkét régió nagyobb megtakarításokat tapasztalt a lezárások során, az amerikaiak most növelték kiadásaikat, hozzájárulva a gazdasági növekedéshez. Ezzel szemben az európaiak magasabb megtakarítási rátákat tartottak fenn, részben az Ukrajna elleni orosz invázióból eredő szorongás miatt.

Ezt a cikket mesterséges intelligencia fordította
Gazdasági trendek: az uniós megtakarítások megugrása és az amerikai kiadások élénkülése
Forrás: Depositphotos

Gazdasági trendek: a megtakarítási ráták eltérnek az Atlanti-óceán túloldalán

A háztartások megtakarítási rátája Európában hároméves csúcsra, 15,7%-ra emelkedett a júniussal zárult negyedévben, ami jóval meghaladja a járvány előtti 12,3%-os normát. Az Eurostat legfrissebb adatai szerint ez a tendencia éles ellentétben áll az Egyesült Államokkal, ahol a személyes megtakarítások aránya a második negyedévben 5,2% volt, ami kevesebb, mint a 2010 és 2019 közötti 6,1% -os átlag.

„Az alacsonyabb amerikai megtakarítási ráta segített a fogyasztói kiadások fellendítésében, ami az amerikai növekedés fő mozgatórugója, és az egyik fő oka annak, hogy az amerikai gazdaság gyorsabban nőtt, mint az európai” – mondta a Moody’s Analytics vezető közgazdásza.

Ennek ellenére az amerikai kiskereskedelmi ágazatnak problémái vannak, amikor az ünnepi vásárlási szezon megkezdődik. Az amerikai fogyasztói kiadások augusztusban lassultak, mindössze 0,2%-kal emelkedtek a júliusi 0,5%-hoz képest. A Bureau of Economic Analysis adatai rámutatnak arra, hogy a korai iskolakezdési és utazási költségek, valamint a foglalkoztatás folyamatos növekedési nyomása szerepet játszhat ebben az alacsonyabb kiadásban.

Növekszik az amerikai fogyasztói bizalom a folyamatos kihívások közepette

E nehézségek ellenére az amerikai gazdaságba vetett fogyasztói bizalom ígéretesnek tűnik. Az előző havi 67,9-ről a Michigani Egyetem fogyasztói hangulatindexe 70,1-re emelkedett.

„Bár a hangulat részben a magas árak miatti frusztráció miatt a historikus átlag alatt marad, a fogyasztók teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy az infláció tovább lassul” – jegyezte meg Joanne Hsu, a felmérések igazgatója.

Rámutatott arra is, hogy a következő választás eredménye sokak törekvéseit fogja meghatározni.

Bár a fontos ünnepi vásárlási szezon közeledtével továbbra is vannak kérdések a kiadások szintjével kapcsolatban, ez az óvatos optimizmus segíthet az üzleteknek. Az Egyesült Államok és Európa eltérő vásárlási trendjei felhívják a figyelmet a geopolitikai események és a fogyasztói magatartást befolyásoló gazdasági elemek bonyolult kölcsönhatására az Atlanti-óceán mindkét partján.

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?
5 perc olvasási idő

Hogyan növeli a mobil kereskedelmi közösségi marketing a hagyományos csatornákhoz képest a ROI-t?

A mobilalkalmazások az egyik legstabilabb és egyben legjövedelmezőbb évüket élik. A világjárványos fellendülés és az azt követő korrekció után a piac stabilizálódott. A számok azt mutatják, hogy a felhasználók figyelme és pénze minden eddiginél jobban a mobilra koncentrálódik, így a mobil kereskedelmi közösségi marketing a fenntartható növekedésre törekvő márkák számára kulcsfontosságú megkülönböztető tényezővé válik.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal
5 perc olvasási idő

Bár a B2B reklámköltségvetések nőnek, a marketingesek még mindig küzdenek a hatékonysággal

A vállalatok többet költenek reklámra, de az eredmények gyakran elmaradnak. A növekvő digitális reklámköltségvetés önmagában nem elég. A vásárlási döntések egyre összetettebbé válnak, a hagyományos megközelítések már nem működnek, és a reklámok célt tévesztenek. Egy új globális felmérésből kiderül, hogy miért nem térül meg a B2B marketingbe fektetett összeg. Nézzük, mit tehetnek ez ellen a […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+