
Egy nemrégiben készült BRC felmérés megállapította:
- 13%-unk növelni fogja élelmiszer-, sör-, bor- és szeszesital-kiadásait
- 9% rendez vagy vesz részt baráti és családi összejöveteleken , hogy megnézze a mérkőzéseket
- 6% új TV-t vagy elektronikus eszközt vásárol, hogy lépést tartson az akcióval.
Kris Hamer, a BRC politikai igazgatója szerint „a brit kiskereskedők mesterhármast szerezhetnek” élelmiszerekkel, elektronikával és hivatalos árukkal.
Egy külön VoucherCode és GlobalData tanulmány vizsgálta az Euro 2024 hatását az Egyesült Királyság gazdaságára. A kutatás szerint 35,4 millióan nézik majd otthonról, kocsmáikból és éttermeikből a tornát, 30,7 millióan pedig legalább egy meccset, amelyen az angol válogatott szerepel.

Source: Euronews.com
A jelentés becslése szerint az Euro 2024 2,75 milliárd fonttal növeli az Egyesült Királyság gazdaságát , mivel növekszik az élelmiszer- és italértékesítésre, az elektronikára, az ajándéktárgyakra, a kerti főzésre és egyebekre fordított kiadások. Ennek felét ételre és italra fordítják, 1,67 milliárd fontot.
Az italok tekintetében a sör az egyértelmű győztes, várhatóan 82 millió pint kerül elfogyasztásra a verseny során. A bor és az Aperol fröccs is népszerű lesz.
A torna nem csak az Egyesült Királyságban, hanem más európai országokban is növeli a kiadásokat. A GfK x NielsenIQ kutatása szerint idén 110 000 extra tévét adtak el Franciaországban az UEFA Euro és a 2024-es párizsi olimpia miatt. Miután Törökország kvalifikálta magát az Eb-re, az országban jelentősen megnőtt a nagyképernyős TV-eladások.