3 perc olvasási idő

Európa startup szcénája és néhány innovátor, akiket 2024-ben figyelni kell

Valljuk be, 2023 kemény év volt az európai startupok számára. Emlékszel 2021 és 2022 őrült napjaira? A pénz úgy folyt, mint a bor a francia szőlőben. De tavaly? Inkább szárazságnak tűnt.

Európa startup szcénája és néhány innovátor, akiket 2024-ben figyelni kell
Forrás: Depositphotos

A kockázatitőke-finanszírozás komoly csapást szenvedett, 2022-höz képest több mint harmadával esett vissza. Jaj. De itt van a helyzet az európai vállalkozókkal – makacs csapat. Átvészeltek már viharokat, és nem fogják hagyni, hogy egy kis (oké, nagy) finanszírozási zuhanás visszatartsa őket.

Az utcán az a hír járja, hogy 2024 lehet a visszatérő gyerek. A befektetők elkezdenek suttogni egy lehetséges fellendülésről. És tudod mit? Sok induló nem is várja meg, hogy a VC-k kopogtassanak. Egyre kreatívabbak, új módszereket találnak arra, hogy égve tartsák a lámpákat és folytassák az innovációt.

Bökdösődtünk, és el kell mondanunk – van néhány nagyon klassz cég. Szeretne egy kis betekintést? Íme néhány a legmenőbb startupok közül, amelyeket észrevettünk:

  • A spanyol Barkibu áldás a kedvtelésből tartott szülők számára. Állatorvosi tanácsok egy karnyújtásnyira? Igen, kérem.
  • A svéd Adway felrázza a HR-t. Olyan, mintha egy kristálygömböt adtak volna a toborzóknak – elég ügyes dolgok.
  • Az Egyesült Királyságban működő QuickBlox ügyes üzeneteket küld a vállalkozásoknak. Olyan, mint a WhatsApp, csak felnőtteknek.
  • Ukrajnában és Észtországban a Codelions a vad ötleteket valódi szoftverré alakítja. Ezek a srácok olyanok, mint a technikai suttogók.
  • A spanyol Calmtag igazi szívmelengető. A technológiát arra használják, hogy segítsék a demenciával küzdő családokat. Ez nem csak üzlet, hanem személyes.
  • Gerendák Németországban? Ők az üzleti világ őrangyalai, akik észreveszik a bajt, mielőtt az elkezdődne.
  • A szlovák Innovatrics kisebbségi jelentés szintű dolgokat csinál a biometrikus adatokkal. Egyszerre klassz és egy kicsit furcsa is.
  • A spanyol Fracttal javítja a gép karbantartását. Ki gondolta volna, hogy a zsíros fogaskerekek ilyen csúcstechnológiájúak lehetnek?
  • A CloudBlue mindenütt megtalálható, szó szerint. Olyanok, mint a felhőalapú számítástechnika svájci bicskája.
  • Az izlandi Overtune demokratizálja a zeneszerzést. Még Obama hangját is klónozták.

Source: Depositphotos

Lehet, hogy ezek az induló vállalkozások csak a következő nagy dolgot főzik a virtuális polcokra. Gondolj bele. Lehet, hogy van egy startup, amely azon dolgozik, hogy a termékfotók eltűnjenek a képernyőről, vagy kitalálja, hogyan lehet lehetővé tenni az ügyfelek számára, hogy „felpróbálják” a ruhákat anélkül, hogy elhagynák a kanapéjukat. A fenébe is, lehet, hogy Észtországban egy hóbortos gyerek olyan fizetési rendszert álmodik meg, amely simábbá teszi a fizetést, mint a reggeli tejeskávé.

Tehát, akár egy kis Etsy üzletet vezet, akár egy nagy online áruházat vezet, tartsa a fülét a földön. Lehet, hogy ezeknek az induló vállalkozásoknak csak titkos mártásuk van, hogy az e-kereskedelmi játékot a következő szintre emeljék. Ki tudja? Amikor legközelebb görgeti a hírcsatornát, előfordulhat, hogy egy olyan induló vállalkozásba botlik, amely forradalmasítja az online üzleti tevékenységet.

Ne feledje, hogy az e-kereskedelem világában az élen járni nem csak menő, hanem elengedhetetlen. Tehát maradjon kíváncsi, maradjon nyitott, és talán adjon esélyt ennek a furcsa új startupnak. Végül is a mai őrült ötlet lehet a holnap kötelező e-kereskedelmi eszköze. Izgalmas idők, igaz?

Cikk megosztása
Hasonló cikkek
A felhasználók elutasítják a célzott hirdetéseket egy új európai közvélemény-kutatásban
3 perc olvasási idő

A felhasználók elutasítják a célzott hirdetéseket egy új európai közvélemény-kutatásban

Képzelje el, hogy végiggörgeti a közösségi média hírcsatornáját, és minden hirdetés, amelyet lát, kísértetiesen személyre szabottnak tűnik. Ez a mai internet valósága, amelyet személyre szabott hirdetések működtetnek. Míg az olyan technológiai óriások, mint a Facebook, ragaszkodnak ahhoz, hogy szeretjük ezt a „személyre szabott élményt”, legutóbbi közvélemény-kutatásunk más képet fest.

Olvasás
A Googling csökkenőben van: egyre inkább keresünk a közösségi hálózatokon
3 perc olvasási idő

A Googling csökkenőben van: egyre inkább keresünk a közösségi hálózatokon

Az amerikaiak egyharmada kizárólag okostelefonokon keresztül fér hozzá az internethez. Egyre többet használjuk az internetet mobiltelefonokon, és a számítógépek háttérbe szorulnak. Hogyan használják tehát a fogyasztók az online teret? Mit jelent ez a változás a digitális és online marketing szempontjából?

Olvasás
Hogyan előzi meg a labdarúgás földje Európát az online játékban?
2 perc olvasási idő

Hogyan előzi meg a labdarúgás földje Európát az online játékban?

Hallottál már a digitális online marketing forradalomról, amely Brazíliában zajlik? Ez az új jelentés most jelent meg „Hogyan digitalizálja a világot” címmel, és mindenki beszélt. Brazília már nem csak a karneválról és a futballról szól – megölik a digitális játékban!

Olvasás
Bridge Now

Legfrissebb hírek MOST

10+ olvasatlan

10+